Yıl: 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 150 - 162 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
İletişim teknolojilerindeki gelişmeler hem halkla ilişkiler uygulamalarının gelişmesine hem de yeni uygulama alanlarının ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Artık halkla ilişkiler yeni teknolojilerin kullanımı ile bireye çok farklı açılardan ulaşabilmekte ve bireye özel mesaj aktarımı yapılabilmektedir. Böylelikle halkla ilişkilerin temelini oluşturan hedef kitleye mesaj aktarma ve hedef kitlede davranış değişikliği yaratma süreci yep yeni bir boyut kazanmıştır. Bu yüzden de halkla ilişkiler profesyonelleri dijital temelli yeni iletişim platformlarında uygulama alanları yaratmaktadırlar. Son yıllarda her geçen gün popüleritesi artan kitlesel fonlama web sayfaları da önemli bir mesaj aktarma platformuna dönüşmüş olup, hem bireyler hem de halkla ilişkiler profesyonelleri tarafından oldukça sık kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada kitlesel fonlama web sayfalarının nasıl halkla ilişkiler aracı olarak kullanılacağı araştırılmış olup, konu hakkında yapılan literatür ve netnografik araştırma sonucunda kitlesel fonlamanın bir halkla ilişkiler aracı olarak kullanılmasına yönelik öneriler geliştirilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: İş İletişim Halkla İlişkiler İktisat

EVALUATING CROWDFUNDING FROM THE PERSPECTIVE OF PUBLIC RELATIONS

Öz:
Developments in communication technologies caused both the development of practices of public relations and emergence of new practice areas. Now, public relations can reach the individuals from various different aspects and can transfer private messages to the individuals with use of new technologies. Thus, transferring messages to the audience and creating a behavioural change on the audience, which are the bases of public relations, have acquired a new dimension. For this reason, professionals of public relations are creating practice areas in new digital-based communication platforms. Crowdfunding web pages, whose popularity has been increasing each passing day in the recent years, have become an important platform of transfer of messages, and have started to be used frequently by both the individuals and the professionals of public relations. This study researches how crowdfunding web pages can be used as a means of public relations and makes suggestions on the use of crowdfunding as a means of public relations as a result of the literature and netnographic research on the topic.
Anahtar Kelime:

Konular: İş İletişim Halkla İlişkiler İktisat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alfiero, S., Casalegno, C., Indelicato, A., Rainero, C., Secinaro, S., Tradori, V., & Venuti, F. (2014).
  • Communication as the Basis for a Sustainable Crowdfunding: The Italian Case. International Journal of Humanities and Social Science, 4(5), pp.46-55
  • Anderson, R., & Reagan, J. (1992). Practitioner roles and uses of new technologies. Journalism Quarterly, 69, 156-165.
  • Belleflamme, P., Lambert, T., & Schwienbacher, A. (2014). Crowdfunding: Tapping the right crowd. Journalof Business Venturing, 29(5), pp.585-609.
  • Colombo, M. G., Franzoni, C., & Lamastra, C. (2015). Internal social capital and the attraction of early contributions in crowdfunding. Entrepreneurship Theory and Practice, 39(1), pp.75-100.
  • Cutlip, S. M. (2013). The unseen power: Public relations: A history. Routledge De Buysere, K., Gajda, O., Kleverlaan, R., Marom, D., & Klaes, M. (2012). A framework for European crowdfunding. European Crowdfunding Network.
  • Gerber, E. (2011). Innovation self-efficacy: Fostering beliefs in our ability through and by design. Core 77.
  • Gerber, E. M., & Hui, J. (2013). Crowdfunding: Motivations and deterrents for participation. ACM Transactions on Computer-Human Interaction (TOCHI), 20(6), 34.
  • Granovetter, M.S. (1973). The Strength of Weak Ties. American Journal of Sociology (78), 6, pp.1360-1380
  • Güven, S. (2016a). Kurumsal İletişim Bağlamında Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik İlişkisi, Akdeniz İletişim Dergisi, (26), pp. 133-154).
  • Güven, S. (2016b). Türkiye'de Siyasal Hayatta Dönüşüm ve Lider Odaklı Siyaset, Selçuk İletişim Dergisi, 2016, 9 (3), pp.90-118.
  • Harlow, R. F. (1976). Building a public relations definition. Public Relations Review, 2(4), 34-42.
  • Holtz, S. (2002). Public relations on the Net: winning strategies to inform and influence the media, the investment community, the government, the public, and more!. Amacom Div American Mgmt Assn.
  • Hui, J. S., Gerber, E. M., & Gergle, D. (2014, June). Understanding and leveraging social networks for crowdfunding: opportunities and challenges. In Proceedings of the 2014 conference on Designing interactive systems (pp. 677-680). ACM.
  • Hutton, J. G. (1999). The definition, dimensions, and domain of public relations. Public Relations Review, 25(2), 199-214.
  • Kozinets, R. V. (2002). The field behind the screen: Using netnography for marketing research in online communities. Journal of Marketing Research, 39(1), 61-72.
  • Kuşay, Y., & Akbayır, Z. (2015). Dijital Oyunlar ile Tüketime Yolculuk:" Öğrenme Yaklaşımı Açısından Çocuk Kullanıcılara Yönelik Bir Araştırma. Akdeniz Iletişim Dergisi, (23). 135-154
  • Lee, E. A., & Messerschmitt, D. G. (2012). Digital Communication. Springer Science & Business Media.
  • Long, L. W., & Hazelton, V. (1987). Public relations: A theoretical and practical response. Public Relations Review, 13(2), 3-13.
  • Lu, C. T., Xie, S., Kong, X., & Yu, P. S. (2014, February). Inferring the impacts of social media on crowdfunding. In Proceedings of the 7th ACM international conference on Web search and data mining (pp. 573-582). ACM.
  • Macht, S. A. (2014). Reaping Value-Added Benefits from Crowdfunders: What Can We Learn From Relationship Marketing? Strategic Change. 23(7-8), 439-460. doi:10.1002/jsc.1988
  • Macht, S. A., & Weatherston, J. (2014). The Benefits of Online Crowdfunding for Fund Seeking Business Ventures. Strategic Change, 23(1-2), 1-14. doi:10.1002/jsc.1955
  • Muller, M., Geyer, W., Soule, T., Daniels, S., & Cheng, L. T. (2013, April). Crowdfunding inside the enterprise: employee-initiatives for innovation and collaboration. In Proceedings of the SIGCHI conference on human factors in computing systems (pp. 503-512). ACM.
  • Peltekoğlu, Filiz (2015), Halkla İlişkiler Nedir?. Beta Yayınları:İstanbul
  • Pelenk Ö., A. & Yılmaz S. (2015). Dijital Halkla İlişkiler, Kavram ve Araçları. Der Yayınları:İstanbul
  • Porter, L. V., Trammell, K. D. S., Chung, D., & Kim, E. (2007). Blog power: Examining the effects of practitioner blog use on power in public relations. Public Relations Review, 33(1), 92-95.
  • Rubinton, B. J. (2011). Crowdfunding: disintermediated investment banking Sakamoto, M., & Nakajima, T. (2013, December). Micro-crowdfunding: achieving a sustainable society through economic and social incentives in micro-level crowdfunding. In Proceedings of the 12th International Conference on Mobile and Ubiquitous Multimedia (p. 29). ACM.
  • Seyfi, M., & Güven, D. (2016) The Perception and Awareness Levels of University Students in Turkey
  • Regarding Crisis Situations in Social Media: The University of Marmara Example, Athens Journal of Mass Media and Communications, 2 (4), 269-280
  • Seyfi, M., & Soydaş, A. U. (2016). Socio-Spatial Segregations in Social Media. Fonseca, Journal of Communication, (13), 153-168.
  • Springston, J. K. (2001). Public Relations And New Media Technology: The impact of the Internet. In Robert Heath (Ed.), Public relations handbook (pp. 603-614). Newbury Park, CA: Sage
  • Vismara, S. (2016). Equity Retention and Social Network Theory in Equity Crowdfunding. Small Business Economics. 46 (4). doi:10.1007/s11187-016-9710-4
  • Wang, D. (2016) Corporate Crowdfunding As a Marketing Communication Tool, master thesis,
  • Erasmus School of History, Culture and Communication Erasmus University Rotterdam
  • Wojciechowski, A. (2009, November). Models of charity donations and project funding in social networks. In OTM Confederated International Conferences" On the Move to Meaningful Internet Systems" (pp. 454-463). Springer Berlin Heidelberg
  • Xu, A., Yang, X., Rao, H., Fu, W. T., Huang, S. W., & Bailey, B. P. (2014, April). Show me the money!:
  • An analysis of project updates during crowdfunding campaigns. In Proceedings of the SIGCHI conference on human factors in computing systems (pp. 591-600). ACM. www.kickstarter.com, 03.01.2017
  • http://www.crowd101.com/crowdfunding-ideas-to-steal-from-president-obama/), 12.12.2016
APA Seyfi M, SOYDAŞ A, GÜVEN D (2017). HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 150 - 162.
Chicago Seyfi Murat,SOYDAŞ Ayda Uzunçarşılı,GÜVEN DENİZ HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. (2017): 150 - 162.
MLA Seyfi Murat,SOYDAŞ Ayda Uzunçarşılı,GÜVEN DENİZ HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2017, ss.150 - 162.
AMA Seyfi M,SOYDAŞ A,GÜVEN D HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2017; 150 - 162.
Vancouver Seyfi M,SOYDAŞ A,GÜVEN D HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2017; 150 - 162.
IEEE Seyfi M,SOYDAŞ A,GÜVEN D "HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.150 - 162, 2017.
ISNAD Seyfi, Murat vd. "HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ". (2017), 150-162.
APA Seyfi M, SOYDAŞ A, GÜVEN D (2017). HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7(2), 150 - 162.
Chicago Seyfi Murat,SOYDAŞ Ayda Uzunçarşılı,GÜVEN DENİZ HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication 7, no.2 (2017): 150 - 162.
MLA Seyfi Murat,SOYDAŞ Ayda Uzunçarşılı,GÜVEN DENİZ HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, vol.7, no.2, 2017, ss.150 - 162.
AMA Seyfi M,SOYDAŞ A,GÜVEN D HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 2017; 7(2): 150 - 162.
Vancouver Seyfi M,SOYDAŞ A,GÜVEN D HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 2017; 7(2): 150 - 162.
IEEE Seyfi M,SOYDAŞ A,GÜVEN D "HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ." The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7, ss.150 - 162, 2017.
ISNAD Seyfi, Murat vd. "HALKLA İLİŞKİLER PERSPEKTİFİNDE KİTLESEL FONLAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ". The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication 7/2 (2017), 150-162.