GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl: 2016 Cilt: 12 Sayı: 30 Sayfa Aralığı: 21 - 37 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Öz:
Bu çalışmanın amacı CRn (CR4 ve CR8), Herfindahl-Hirschman ve Entropi İndekslerini kullanarak Türk giyim sektöründeki yoğunlaşma düzeyini analiz etmektir. ISIC Rev.3 sınıflaması temel alınarak Türkiye'nin birinci en büyük 500 sanayi kuruluşu arasında yer alan ve giyim eşyaları imalatı piyasasında faaliyet gösteren firmaların satış gelirleri analiz edilmiştir. Çalışmada kullanılan veri seti 1995-2014 yıllarını kapsamaktadır. CR4 analiz sonucuna göre yoğunlaşma kimi dönemlerde düşük kimi dönemlerde yüksek bulunmuştur. CR8 analizine göre yoğunlaşma oranı 2002 ve 2003 yılları dışında hep yüksek çıkmış özellikle küresel ekonomik kriz, sektörün rekabetçi yapıdan uzaklaşmasına neden olmuştur. HHI analiz sonucuna göre ise giyim sektöründe faaliyet gösteren firmaların yoğunlaşma düzeyi 468 ile 1357 aralığında yer almış, 2008 yılına kadar düşük yoğunlaşma düzeyi geçerli iken 2008 yılından sonra ise orta düzey bir yoğunlaşma bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat İşletme Finans

APPAREL MANUFACTURING MARKET STRUCTURE AND CONCENTRATION RATIO: A CASE STUDY ON TURKEY'S TOP 500 INDUSTRIAL COMPANIES

Öz:
The aim of this study CRN (CR4 and CR8), using the Herfindahl-Hirschman Index and the entropy is to analyze the degree of concentration of the Turkish clothing industry. Based on ISIC Rev.3 classification operating in Turkey first among the 500 largest industrial companies and garment manufacturing market, sales revenue of the companies were analyzed. Data set used in the study covers the period 1995-2014. According to the results of CR4 analysis period the concentration was somestimes higher and sometimes lower. According to the analysis concentration ratio CR8, except 2002 and 2003, came always high, especially the global economic crisis has led to the sector move away from the industry's competitive structure. According to HHI analysis results the degree of concentration of firms operating in the clothing sector have taken place in the range of 468 to 1357, the low concentration levels until 2008, while after 2008 was found the concentration is moderate.
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat İşletme Finans
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kaynak S (2016). GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA. , 21 - 37.
Chicago Kaynak Selahattin GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA. (2016): 21 - 37.
MLA Kaynak Selahattin GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA. , 2016, ss.21 - 37.
AMA Kaynak S GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA. . 2016; 21 - 37.
Vancouver Kaynak S GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA. . 2016; 21 - 37.
IEEE Kaynak S "GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA." , ss.21 - 37, 2016.
ISNAD Kaynak, Selahattin. "GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA". (2016), 21-37.
APA Kaynak S (2016). GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(30), 21 - 37.
Chicago Kaynak Selahattin GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 12, no.30 (2016): 21 - 37.
MLA Kaynak Selahattin GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, vol.12, no.30, 2016, ss.21 - 37.
AMA Kaynak S GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi. 2016; 12(30): 21 - 37.
Vancouver Kaynak S GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi. 2016; 12(30): 21 - 37.
IEEE Kaynak S "GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA." Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12, ss.21 - 37, 2016.
ISNAD Kaynak, Selahattin. "GİYİM EŞYASI İMALATI PİYASA YAPISI VE YOĞUNLAŞMA ORANI: TÜRKİYE'NİN İLK 500 SANAYİ KURULUŞU ÜZERİNE BİR UYGULAMA". Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 12/30 (2016), 21-37.