Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları

Yıl: 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1017 - 1026 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları

Öz:
Öğretmen adaylarına, gerek kuramsal gerekse uygulamalı dersler verilerek meslekî yeterlikleri kazanmaları sağlanmaktadır. Adayların mesleki uygulamalarla öğretmenliğe yönelik farkındalık geliştirmeleri; mesleğe yönelik olumlu tutum edinmelerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu durumun bir deneyim kazanma ve paylaşma süreci olduğudüşünüldüğünde adayların yaratıcı, eleştirel düşünmelerini destekleyen yansıtıcı günlük çalışmaları önem kazanmaktadır. Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına katılan öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulama süreçlerine yönelik farkındalıklarının yansıtıcı günlükler aracılığıyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 30 katılımcı ile gerçekleştirilmiş ve çalışma grubundan verilerin toplanmasında nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda öğretmen adaylarının kendi öğretme süreçlerine ilişkin farkındalık düzeylerinin oldukça düşük olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Awareness of Candidates on Teaching Practice in Their Reflective Diaries

Öz:
Prospective teachers are taught with theoretical and practical courses in order to obtain professional qualifications. Development of awareness by candidates on teaching through occupational practice has a significant impact on them to gain positive attitude towards the occupation. Reflective diary study that supports candidates' creative, critical thinking is important when it is considered as a process of gaining and sharing experience. In this study, it was aimed to determine the awareness of prospective teachers participating in the formation certificate program on teaching practice processes through reflective diaries. The research was carried out with 30 participants and a document review, one of the qualitative research methods, was used to collect data from the study group. As a result of the analysis, it was determined that prospective teachers' awareness levels about their own teaching processes are very low.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ARSLAN M (2017). Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. , 1017 - 1026.
Chicago ARSLAN Mehmet Metin Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. (2017): 1017 - 1026.
MLA ARSLAN Mehmet Metin Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. , 2017, ss.1017 - 1026.
AMA ARSLAN M Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. . 2017; 1017 - 1026.
Vancouver ARSLAN M Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. . 2017; 1017 - 1026.
IEEE ARSLAN M "Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları." , ss.1017 - 1026, 2017.
ISNAD ARSLAN, Mehmet Metin. "Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları". (2017), 1017-1026.
APA ARSLAN M (2017). Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 1017 - 1026.
Chicago ARSLAN Mehmet Metin Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, no.3 (2017): 1017 - 1026.
MLA ARSLAN Mehmet Metin Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.6, no.3, 2017, ss.1017 - 1026.
AMA ARSLAN M Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 6(3): 1017 - 1026.
Vancouver ARSLAN M Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 6(3): 1017 - 1026.
IEEE ARSLAN M "Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları." Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, ss.1017 - 1026, 2017.
ISNAD ARSLAN, Mehmet Metin. "Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/3 (2017), 1017-1026.