Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları
Yıl: 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1017 - 1026 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları
Öz: Öğretmen adaylarına, gerek kuramsal gerekse uygulamalı dersler verilerek meslekî yeterlikleri kazanmaları sağlanmaktadır. Adayların mesleki uygulamalarla öğretmenliğe yönelik farkındalık geliştirmeleri; mesleğe yönelik olumlu tutum edinmelerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu durumun bir deneyim kazanma ve paylaşma süreci olduğudüşünüldüğünde adayların yaratıcı, eleştirel düşünmelerini destekleyen yansıtıcı günlük çalışmaları önem kazanmaktadır. Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına katılan öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulama süreçlerine yönelik farkındalıklarının yansıtıcı günlükler aracılığıyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 30 katılımcı ile gerçekleştirilmiş ve çalışma grubundan verilerin toplanmasında nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda öğretmen adaylarının kendi öğretme süreçlerine ilişkin farkındalık düzeylerinin oldukça düşük olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
Awareness of Candidates on Teaching Practice in Their Reflective Diaries
Öz: Prospective teachers are taught with theoretical and practical courses in order to obtain professional qualifications. Development of awareness by candidates on teaching through occupational practice has a significant impact on them to gain positive attitude towards the occupation. Reflective diary study that supports candidates' creative, critical thinking is important when it is considered as a process of gaining and sharing experience. In this study, it was aimed to determine the awareness of prospective teachers participating in the formation certificate program on teaching practice processes through reflective diaries. The research was carried out with 30 participants and a document review, one of the qualitative research methods, was used to collect data from the study group. As a result of the analysis, it was determined that prospective teachers' awareness levels about their own teaching processes are very low.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Atay, D. Y. (2003). Ög?retmen eg?itiminin deg?is?en yu?zu?. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Akkoyunlu, B., Telli, E., Çetin, M. N. ve Dağhan, G. (2016). Öğretmeneğitiminde yansıtıcıgünlüklereıl?işkinöğretmen adaylarının görüşleri. Turkish Online Journal of QualitativeInquiry (TOJQI). 7 (4), 312-330.
- Duban, N. ve Yanpar Yelken, T. (2010). Öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ve yansıtıcı öğretmen özellikleriyle ilgili görüşleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitu?su? Dergisi. 19 (2), 343 - 360.
- Duman, B. (2012). Neden beyin temelli o?g?renme?. Ankara: PegemA Yayınları. El-Dib, M. A. B. (2007). Levels of reflection in actionresearch: An overviewand an assessmenttool. TeachingandTeacherEducation. 23, 24-35.
- Ersözlü, Z. N. (2008). Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici etkinliklerin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
- Kızılkaya, G. ve Aşkar, P. (2009). Problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi ölçeğinin geliştirilmesi. Eg?itim ve Bilim. 34 (154), 82-92.
- Malthouse, R. ve Roffey B. J. (2013). Reflectivepractice in educationandtraining. London: Sage Publications.
- Melanlıoğlu, D. ve Demir, T. (2016). Türkçe Öğrenen Yabancılar Örneğinde Yansıtıcı Günlük Kullanma ve Yazma Öz-Yeterliği Arasındaki İlişki. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (35).
- Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2007). İlko?g?retim du?s?u?nme eg?itimi dersi o?g?retim programı (6, 7 ve 8. Sınıf). Ankara.
- Moon, J. (2009). Theuse of graduatedscenariostofacilitatethelearning of complexanddifficulttodescribeconcepts. Art, Design &Communication in HigherEducation. 8 (1), 57-70.
- Nakip, C. (2015). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
- Nayır, F ve Ş, Çınkır (2014). Uygulama öğretmenleri, yöneticileri ve pedagojik formasyon öğrencilerinin okullarda öğretmenlik uygulamasında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Eg?itim Programları ve Ög?retim Çalıs?maları Dergisi. 4 (7).
- Raw, J.,Brigden, D. ve Gupta, R. (2005). Reflectivediaries in medicalpractice. ReflectivePractice. 6 (1), 165-169.
- Sarıtaş, M. (2007). Okul deneyimi I uygulamasının aday öğretmenlere sağladığı yararlar konusundaki görüşlerin değerlendirilmesi. Eg?itim Faku?ltesi Dergisi. 20 (1), 121-143.
- Şahin, Ç. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme yeteneklerine göre günlüklerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eg?itim Faku?ltesi Dergisi. 36, 225-236.
- Tok, Ş. (2008). Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici etkinliklerin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına, performanslarına ve yansıtmalarına etkisi. Eg?itim ve Bilim. 33 (149). 104-117.
- Uslu, H. (2009). Altıncı ve yedinci sınıf fen ve matematik derslerinde günlüklerin kullanılmasına yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
- Ussher, B. ve Chalmers, J. (2011). Nowwhat? First yearstudentteachers' reflectivejournalwriting. WaikatoJournal of Education, 16 (3), 95-110.
- Ünver, G. (2016). Türkiye'deki hizmet öncesi öğretmen eğitiminde kuram-uygulama bağlantısı. Yu?kseko?g?retim ve Bilim Dergisi. (6) 1, 61-70
- Yeşilbursa, A. (2011). Reflection at theinterface of theoryandpractice: An analysis of preservice englishlanguageteachers' writtenreflections. AustralianJournal of TeacherEducation. 36, 104-116.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel aras?tırma yo?ntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
- YÖK. (2015). Pedagojik formasyoneğitimi sertifika programları hakkında açıklama. Retrievedfrom/19836547/Pedagojik_Formasyon_Egitimi_Sertifika_Programlari_Hakkinda"http ://yok.gov.tr/document/HYPERLINK" (Erişim Tarihi: 01.04.2017)
APA | ARSLAN M (2017). Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. , 1017 - 1026. |
Chicago | ARSLAN Mehmet Metin Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. (2017): 1017 - 1026. |
MLA | ARSLAN Mehmet Metin Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. , 2017, ss.1017 - 1026. |
AMA | ARSLAN M Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. . 2017; 1017 - 1026. |
Vancouver | ARSLAN M Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. . 2017; 1017 - 1026. |
IEEE | ARSLAN M "Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları." , ss.1017 - 1026, 2017. |
ISNAD | ARSLAN, Mehmet Metin. "Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları". (2017), 1017-1026. |
APA | ARSLAN M (2017). Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 1017 - 1026. |
Chicago | ARSLAN Mehmet Metin Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, no.3 (2017): 1017 - 1026. |
MLA | ARSLAN Mehmet Metin Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.6, no.3, 2017, ss.1017 - 1026. |
AMA | ARSLAN M Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 6(3): 1017 - 1026. |
Vancouver | ARSLAN M Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 6(3): 1017 - 1026. |
IEEE | ARSLAN M "Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları." Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, ss.1017 - 1026, 2017. |
ISNAD | ARSLAN, Mehmet Metin. "Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/3 (2017), 1017-1026. |