JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME
Yıl: 2016 Cilt: 0 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 101 - 110 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME
Öz: Bir iletişim aracı olarak dil; yalnızca sözlü ya da yazılı olarak değil, anlamın yer aldığı her alanda var olabilmektedir. Temel olarak ekonominin konusu olan marka üretimi, pazarlama ve reklam sektörü tüketici ile iletişimini dil üzerinden sağlamaktadır. Her firma ürettiği ürüne; doğal dilin konuşurları tarafından toplumsal mutabakat ile söz konusu ürün için üretilmemiş olan marka isimleri koyabilmektedir. Bu kelimeler bir marka ismi olarak pazarda ilk ve öncü olma özellikleri ile jenerik marka olarak adlandırılmaktadır. Ancak söz konusu jenerik markalar aynı zamanda dilin de konusudur. Bu makalede, Türkçede yer alan marka adlarının doğal dile geçişi ele alınacaktır.
Anahtar Kelime: Konular:
Generic Brands and Brand Words: An Analysis from a Structural Linguistic Method
Öz: Language as a means of communicationexists not only in oral or written areas, but also in every field where "meaning" takes place. It is the language that constitutes the communication with brand production, advertising sector, and consumers, whichisbasicallythe subject of economics. Every company can name its productwith non-produced trademark names which are socially agreed and accepted by the users of the language. Those names are named as the Generic Brands because of being the first and pioneer in the market. However, the generic names are, at the same time, the subject of language and linguistics. In this study, the brand names in Turkish language and theirnatural process of adaptation to the language will be analysed.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- AKIN, Lemi (2014). "Jenerik Marka İsimlerinin Oluşumu ve TDK Sözlüğüne Giriş Şeklileri", Uluslar arası Sosyal Araştırmalar Dergisi, C.7, S.31, s.19-27.
- AYDAR-ULUTAŞ, Haydar-İsmail (2010). "Dilin Kökeni: Kur'an-ı Kerim ve Diğer Kutsal Kitaplara Göre Dil Olgusu", Turkish Studies, S.5/4 (Güz), s.679-696.
- AYSEVER, R. Levent (2002). "Adların Doğruluğu ve Bilgi", Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, S. 19, s.153-166.
- CONDON, John C. (2000). Kelimelerin Büyülü Dünyası, İstanbul: İnsan Yayınları.
- DESSALES-PİCQ-VİCTORRİ, Louis-Pascal-Bernard (2014). Dilin Kökenleri (Çev: Atakan ALTINÖRS), İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayınları.
- DEMİRCİ, Kerim (2015). Türkoloji İçin Dilbilim Konular Kavramlar Teoriler, Ankara: Anı Yayıncılık.
- ERKMAN-AKERSON, Fatma (2000). Türkçe Örneklerle Dile Genel Bir Bakış, İstanbul: Multilingual Yayınları.
- GÜNEŞ, Sezai (1997). Türk Dili Bilgisi, İzmir: D.E.Ü Rektörlük Matbaası.
- PLATON, (2015). Kratylos, (Çev: Furkan AKDERİN), İstanbul: Say Yayınları
- SAUSSURE, Ferdinand de (1998). Genel Dilbilim Dersleri (Çev. Berke VARDAR), İstanbul: Multilingual Yayınları.
- http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK. GTS.57fad69e7da168.91326067
- http://www.ntv.com.tr/galeri/yasam/muhtesem-kot-kimdir,kBZ1qZjT-0C-0aWPLmLFQg/ EYrH7L4_YEWtK1C2_Y62VQ
APA | BÜLBÜL OĞUZ B (2016). JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. , 101 - 110. |
Chicago | BÜLBÜL OĞUZ BETÜL JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. (2016): 101 - 110. |
MLA | BÜLBÜL OĞUZ BETÜL JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. , 2016, ss.101 - 110. |
AMA | BÜLBÜL OĞUZ B JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. . 2016; 101 - 110. |
Vancouver | BÜLBÜL OĞUZ B JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. . 2016; 101 - 110. |
IEEE | BÜLBÜL OĞUZ B "JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME." , ss.101 - 110, 2016. |
ISNAD | BÜLBÜL OĞUZ, BETÜL. "JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME". (2016), 101-110. |
APA | BÜLBÜL OĞUZ B (2016). JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. Dil Araştırmaları, 0(19), 101 - 110. |
Chicago | BÜLBÜL OĞUZ BETÜL JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. Dil Araştırmaları 0, no.19 (2016): 101 - 110. |
MLA | BÜLBÜL OĞUZ BETÜL JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. Dil Araştırmaları, vol.0, no.19, 2016, ss.101 - 110. |
AMA | BÜLBÜL OĞUZ B JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. Dil Araştırmaları. 2016; 0(19): 101 - 110. |
Vancouver | BÜLBÜL OĞUZ B JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. Dil Araştırmaları. 2016; 0(19): 101 - 110. |
IEEE | BÜLBÜL OĞUZ B "JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME." Dil Araştırmaları, 0, ss.101 - 110, 2016. |
ISNAD | BÜLBÜL OĞUZ, BETÜL. "JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME". Dil Araştırmaları 19 (2016), 101-110. |