JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME

Yıl: 2016 Cilt: 0 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 101 - 110 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME

Öz:
Bir iletişim aracı olarak dil; yalnızca sözlü ya da yazılı olarak değil, anlamın yer aldığı her alanda var olabilmektedir. Temel olarak ekonominin konusu olan marka üretimi, pazarlama ve reklam sektörü tüketici ile iletişimini dil üzerinden sağlamaktadır. Her firma ürettiği ürüne; doğal dilin konuşurları tarafından toplumsal mutabakat ile söz konusu ürün için üretilmemiş olan marka isimleri koyabilmektedir. Bu kelimeler bir marka ismi olarak pazarda ilk ve öncü olma özellikleri ile jenerik marka olarak adlandırılmaktadır. Ancak söz konusu jenerik markalar aynı zamanda dilin de konusudur. Bu makalede, Türkçede yer alan marka adlarının doğal dile geçişi ele alınacaktır.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Film, Radyo, Televizyon Halkla İlişkiler

Generic Brands and Brand Words: An Analysis from a Structural Linguistic Method

Öz:
Language as a means of communicationexists not only in oral or written areas, but also in every field where "meaning" takes place. It is the language that constitutes the communication with brand production, advertising sector, and consumers, whichisbasicallythe subject of economics. Every company can name its productwith non-produced trademark names which are socially agreed and accepted by the users of the language. Those names are named as the Generic Brands because of being the first and pioneer in the market. However, the generic names are, at the same time, the subject of language and linguistics. In this study, the brand names in Turkish language and theirnatural process of adaptation to the language will be analysed.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Film, Radyo, Televizyon Halkla İlişkiler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BÜLBÜL OĞUZ B (2016). JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. , 101 - 110.
Chicago BÜLBÜL OĞUZ BETÜL JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. (2016): 101 - 110.
MLA BÜLBÜL OĞUZ BETÜL JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. , 2016, ss.101 - 110.
AMA BÜLBÜL OĞUZ B JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. . 2016; 101 - 110.
Vancouver BÜLBÜL OĞUZ B JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. . 2016; 101 - 110.
IEEE BÜLBÜL OĞUZ B "JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME." , ss.101 - 110, 2016.
ISNAD BÜLBÜL OĞUZ, BETÜL. "JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME". (2016), 101-110.
APA BÜLBÜL OĞUZ B (2016). JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. Dil Araştırmaları, 0(19), 101 - 110.
Chicago BÜLBÜL OĞUZ BETÜL JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. Dil Araştırmaları 0, no.19 (2016): 101 - 110.
MLA BÜLBÜL OĞUZ BETÜL JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. Dil Araştırmaları, vol.0, no.19, 2016, ss.101 - 110.
AMA BÜLBÜL OĞUZ B JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. Dil Araştırmaları. 2016; 0(19): 101 - 110.
Vancouver BÜLBÜL OĞUZ B JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME. Dil Araştırmaları. 2016; 0(19): 101 - 110.
IEEE BÜLBÜL OĞUZ B "JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME." Dil Araştırmaları, 0, ss.101 - 110, 2016.
ISNAD BÜLBÜL OĞUZ, BETÜL. "JENERİK MARKALAR VE MARKA SÖZCÜKLER: YAPISALCI DİLBİLİM YÖNTEMİ İLE BİR İNCELEME". Dil Araştırmaları 19 (2016), 101-110.