Yıl: 2017 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 91 - 121 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri

Öz:
FATİH Projesi okullara teknolojiyi entegre etme noktasında bugüne kadar en kapsamlı hareketlerden bir tanesidir. FATİH Projesi'nin başarılı olabilmesi için önemli olan faktörlerden bir tanesi projenin birinci derecede uygulayıcıları olan öğretmenlerdir. Geleceğin öğretmenleri olan öğretmen adaylarının bu noktada bu projenin gereksinimlerini bilmeleri gerekmektedir. Dolayısıyla lisans eğitimi sırasında FATİH Projesi'ne yönelik eğitimin gerekliliği tartışma konusudur. Ayrıca alana özgü eğitim (bu çalışmada matematik alanına özgü) verilmesi de tartışılan noktalar arasındadır. Bu noktadan hareketle çalışmanın amacı, FATİH Projesine hazırlık eğitimi almış matematik öğretmen adaylarının, eğitim öncesi ve sonrası teknoloji kullanımı ve FATİH projesine yönelik görüşlerinin incelemektir. Nitel paradigmaya dayanan bu çalışmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinde dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 15 ilköğretim matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılara, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenlere hizmet-içi eğitim olarak verdiği FATİH Projesi hazırlayıcı eğitiminin matematik dersine yönelik özelleştirilmiş hali, 10 haftalık süreyle uygulamalı olarak verilmiştir. Eğitim öncesi ve sonrası öğretmen adaylarına görüş anketi uygulanmıştır. Ayrıca her katılımcı ile görüşme yapılmıştır. Eğitim öncesi ve sonrası elde edilen bulgular karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının FATİH Projesini tanımlamalarını projenin amacına uygun detaylandırdıkları ve bu tanımlamalarda matematik dersine özel kavramları kullanıldıkları gözlemlenmiştir. Ayrıca, katılımcılar projenin olumlu, olumsuz yönleri ile uygulanabilirliğine yönelik görüşler bildirmişlerdir. Son olarak, öğretmen adaylarının yazılım, donanım ve eğitim portalları gibi teknolojileri matematik derslerinde matematiğe özel olarak kullanabilmelerine yönelik farkındalıklarının arttığı gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Pre-service Mathematics Teachers' Opinions about FATİH Project and Technology Use in Mathematics Education

Öz:
FATİH Project is one of the most extensive movements on the way of integrating technology into schools. One crucial factor for FATİH Project to be successful is teachers who are the first degree practitioners of the Project. At this point, pre-service teachers who are the near future's teachers need to know the requirements of the Project. Therefore, the necessity of providing trainings intending FATİH Project during undergraduate education is heateddebate to discuss. Another point under discussion is to provide domain specific (mathematics domain in this study) training for teachers. With this respect, the purpose of this study was to investigate pre-service mathematics teachers' opinions about technology use and FATİH Project before and after given preparatory training towards it. The participants of this study with qualitative paradigm were composed of 15 pre-service elementary school mathematics teachers who were enrolled in the fourth grade in a public university. FATİH Project preparatory training was prepared according to the in-service training provided by Ministry of National Education for teachers and was designed in line with mathematics lessons specifically. This training lasted 10 weeks with practical applications. An open-ended opinion questionnaire was subjected to pre-service teachers before and after the training. In addition, each participant was interviewed. The findings gathered before and after training were compared. According to the results of the study, it was observed that the definitions of preservice teachers for FATİH Project were deepened and they used concepts specific to mathematics lesson. In addition, they reported opinions about the positive, negative aspects of and applicability for the Project. Lastly, it was observed that pre-service teachers' awareness towards technologies such as software, hardware and educational portals that were used specifically to mathematics increased in mathematics lessons.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖÇAL M, ŞİMŞEK M (2017). Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. , 91 - 121.
Chicago ÖÇAL MEHMET FATİH,ŞİMŞEK Mertkan Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. (2017): 91 - 121.
MLA ÖÇAL MEHMET FATİH,ŞİMŞEK Mertkan Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. , 2017, ss.91 - 121.
AMA ÖÇAL M,ŞİMŞEK M Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. . 2017; 91 - 121.
Vancouver ÖÇAL M,ŞİMŞEK M Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. . 2017; 91 - 121.
IEEE ÖÇAL M,ŞİMŞEK M "Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri." , ss.91 - 121, 2017.
ISNAD ÖÇAL, MEHMET FATİH - ŞİMŞEK, Mertkan. "Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri". (2017), 91-121.
APA ÖÇAL M, ŞİMŞEK M (2017). Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 91 - 121.
Chicago ÖÇAL MEHMET FATİH,ŞİMŞEK Mertkan Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 8, no.1 (2017): 91 - 121.
MLA ÖÇAL MEHMET FATİH,ŞİMŞEK Mertkan Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, vol.8, no.1, 2017, ss.91 - 121.
AMA ÖÇAL M,ŞİMŞEK M Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2017; 8(1): 91 - 121.
Vancouver ÖÇAL M,ŞİMŞEK M Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2017; 8(1): 91 - 121.
IEEE ÖÇAL M,ŞİMŞEK M "Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri." Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8, ss.91 - 121, 2017.
ISNAD ÖÇAL, MEHMET FATİH - ŞİMŞEK, Mertkan. "Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri". Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 8/1 (2017), 91-121.