Yıl: 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 187 - 204 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi

Öz:
Bu araştırma lise öğrencilerinin "Üniversite " kavramına ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Anadolu öğretmen lisesinde öğrenim gören 54 kız (%52.4) ve 49 (%47.6) erkek olmak üzere toplam 103 öğrenci katılmıştır. Araştırma mevcut durumun belirlenmesi ve analiz edilmesine yönelik betimsel bir araştırmadır. Araştırmada, verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin üniversite kavramına yönelik ne tür algılamalara sahip olduklarını ortaya çıkarmak için ''Üniversite ... gibidir; Çünkü ... '' cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmış ve veriler içerik analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Söz konusu araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre toplam 103 öğrenci geçerli 76 metafor üretmiştir. Söz konusu metaforlar bir takım analiz işlemine tabi tutularak ortak özelliklere sahip 6 kategoride değerlendirilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda lise öğrencilerinin ''üniversite '' kavramını %20.4'ü "özgürlüğün ifadesi" olarak ; %17.3'ü "mekan" (Köprü, tarla v.b); %22.4'ü "bir süreç olarak"; %16.3'ü "gelecek" olarak; %9.1'i "kültürel çeşitlilik" olarak; %12.2 "karamsarlığın bir ifadesi" olarak gördükleri tespit edilmiştir. Sonuç olarak metaforların lise öğrencilerinin ''üniversite '' kavramına ilişkin algılarını açıklamada önemli bir araştırma aracı olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Davranış Bilimleri

An Examination of High School Students' Metaphoric Perceptions on the Concept of "University"

Öz:
This study aims to reveal the high school students' perceptions on the concept of "university". The sample of the study consists of 54 girls (52.4 %) and 49 boys (47.6%) total 103 Anatolian Teacher High School students in 2012-2013 academic year. The research is a descriptive study aims to identify and analyze the current situation. The qualitative research method is used in the data collection, analysis and interpretation of the study. In order to reveal the high school students' perceptions on the concept of "university", they were asked to complete the sentence beginning as " University is like a ............., because............" . Science case study design is used and the data anayzed by the technique of content analysis. According to the findings of the research results, 103 students are found to produce 76 metaphors. The metaphors are subjected to analysis and gathered under 6 common categories. The categories for the concept of university and their percentages are as follows: 20.4 % freedom, 17.3 % space (bridge, field, etc.), 22.4 % process, 16.3 % future, 9.1 % cultural diversity and 12.2 % pessimism. As a result, it is seen that metaphors can be used as an important research tool to explain the high school students' perceptions related to the concept of "university".
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Korkmaz F, BAĞÇECİ B (2013). Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi. , 187 - 204.
Chicago Korkmaz Fahrettin,BAĞÇECİ Birsen Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi. (2013): 187 - 204.
MLA Korkmaz Fahrettin,BAĞÇECİ Birsen Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi. , 2013, ss.187 - 204.
AMA Korkmaz F,BAĞÇECİ B Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi. . 2013; 187 - 204.
Vancouver Korkmaz F,BAĞÇECİ B Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi. . 2013; 187 - 204.
IEEE Korkmaz F,BAĞÇECİ B "Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi." , ss.187 - 204, 2013.
ISNAD Korkmaz, Fahrettin - BAĞÇECİ, Birsen. "Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi". (2013), 187-204.
APA Korkmaz F, BAĞÇECİ B (2013). Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 187 - 204.
Chicago Korkmaz Fahrettin,BAĞÇECİ Birsen Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, no.1 (2013): 187 - 204.
MLA Korkmaz Fahrettin,BAĞÇECİ Birsen Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2, no.1, 2013, ss.187 - 204.
AMA Korkmaz F,BAĞÇECİ B Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 2(1): 187 - 204.
Vancouver Korkmaz F,BAĞÇECİ B Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 2(1): 187 - 204.
IEEE Korkmaz F,BAĞÇECİ B "Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi." Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss.187 - 204, 2013.
ISNAD Korkmaz, Fahrettin - BAĞÇECİ, Birsen. "Lise Öğrencilerinin ''Üniversite'' Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2/1 (2013), 187-204.