Yıl: 2017 Cilt: 50 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 108 - 112 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ

Öz:
AMAÇ: Ortopedi asistanlarının, sanal gerçeklik bilgisayar simülasyonu ile artroskopik becerilerini değerlendirmek ve bunun eğitim yılı ve ameliyat sayıları ile ilişkisini araştırmak. GEREÇ VE YÖNTEMLER: Farklı yıl ve tecrübede 12 ortopedi asistanının artroskopi performansları sanal gerçeklik bilgisayar simülasyonu ile 4 farklı modülde değerlendirildi. Birer hafta ara ile performanslar tekrarlandı. Modüllerde süre ve kat edilen mesafe kaydedildi. Eşleştirilmiş verilerin analizinde Wilcoxon testi, ilişkinin değerlendirilmesinde Pearson korelasyon analizi kullanıldı. Anlamlılık değeri p <0,05 olarak kabul edildi.BULGULAR: Katılımcıların modüllerdeki ortalama süre ve mesafe verileri ikinci performanslarında ilk performanslarına kıyasla anlamlı oranda düştü. Asistanlık süresi ve artroskopi sayıları ile modül süre ve mesafe verileri arasında negatif yönde ilişki vardı. Bunların arasında modül 3 ile asistanlık süresi ve modül 2 de kat edilen yol ile artroskopi sayıları arasındaki negatif yöndeki ilişki istatistiksel olarak anlamlıydı. SONUÇ: Sanal gerçeklik bilgisayar simülasyonları ortopedi asistanlarının artroskopi eğitimde etkili ve güvenilir bir yöntemdir. Ortopedi pratiğinde alternatif eğitim yöntemi olarak kullanılmasının faydalı olacağı düşüncesindeyiz.
Anahtar Kelime:

Konular: Genel ve Dahili Tıp

COMPUTER SIMULATION TRAINING IMPROVES ARTHROSCOPY SKILLS

Öz:
OBJECTIVE: The purpose of this study was to evaluate the arthroscopic skills of orthopedic residents with virtual reality computer simulation and to investigate the correlation with operation numbers and experiences.MATERIAL AND METHODS: Arthroscopy performances of 12 orthopedic residents with different years and experiences were evaluated in 4 different modules with virtual reality computer simulation. Performances were repeated with a one-week interval. The time and the distance were recorded in the modules. Wilcoxon test was used in the analysis of the paired data, Pearson correlation analysis was used in the evaluation of the relationship. Significance value was accepted as p <0.05.RESULTS: The mean time and distance decreased significantly in the second performance compared to the initial performance for the participants. There was a negative correlation between the duration of the residentship and the number of arthroscopy with the module time and distance data. Among them, the negative correlation between the duration of residentship with module 3 time and the number of arthroscopy with the module 2 distance were statistically significant.CONCLUSION: Virtual reality computer simulations are an effective and reliable method for the arthroscopy training in orthopedic residents. We recommend that it would be an alternative training method in orthopedic practice.
Anahtar Kelime:

Konular: Genel ve Dahili Tıp
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1)Howells N, Gill H, Carr A, Price A, Rees J. Transferring simulated arthroscopic skills to the operating theatre. J Bone Joint Surg Br. 2008; 90: 494-9.
  • 2)Cannon WD, Eckhoff DG, Garrett Jr WE, Hunter RE, Sweeney HJ. Report of a group developing a virtual reality simulator for arthroscopic surgery of the knee joint. Clin Orthop Relat Res. 2006; 442: 21-9.
  • 3)Michelson JD. Simulation in orthopaedic education: an overview of theory and practice. J Bone Joint Surg Am. 2006; 88: 1405-11.
  • 4)Rosenberg BH, Landsittel D, Averch TD. Can video games be used to predict or improve laparoscopic skills? J Endourol. 2005; 19: 372-6.
  • 5)Gomoll AH, Pappas G, Forsythe B, Warner JJ. Individual skill progression on a virtual reality simulator for shoulder arthroscopy a 3-year follow-up study. Am J Sports Med. 2008; 36: 1139-42.
  • 6)Phillips L, Cheung JJ, Whelan DB, Murnaghan ML, Chahal J, Theodoropoulos J, et al. Validation of a Dry Model for Assessing the Performance of Arthroscopic Hip Labral Repair. Am J Sports Med. 2017; 45: 2125-2130.
  • 7)Martin RK, Gillis D, Leiter J, Shantz JS, MacDonald P. A porcine knee model is valid for use in the evaluation of arthroscopic skills: a pilot study. Clin Orthop Relat Res. 2016; 474: 965-70.
  • 8)Gomoll AH, O'toole RV, Czarnecki J, Warner JJ. Surgical experience correlates with performance on a virtual reality simulator for shoulder arthroscopy. Am J Sports Med. 2007; 35: 883-8.
  • 9)Modi CS, Morris G, Mukherjee R. Computer-simulation training for knee and shoulder arthroscopic surgery. Arthroscopy. 2010; 26: 832-40.
  • 10) Pedowitz RA, Esch J, Snyder S. Evaluation of a virtual reality simulator for arthroscopy skills development. Arthroscopy. 2002; 18: 1-6.
  • 11) Henn RF, Shah N, Warner JJ, Gomoll AH. Shoulder arthroscopy simulator training improves shoulder arthroscopy performance in a cadaveric model. Arthroscopy. 2013; 29: 982-5.
  • 12) Tashiro Y, Miura H, Nakanishi Y, Okazaki K, Iwamoto Y. Evaluation of skills in arthroscopic training based on trajectory and force data. Clin Orthop Relat Res. 2009; 467: 546-52.
  • 13) Hodgins JL, Veillette C. Arthroscopic proficiency: methods in evaluating competency. BMC Med Educ. 2013; 13: 61.
  • 14) Gallagher AG, Seymour NE, Jordan-Black J-A, Bunting BP, McGlade K, Satava RM. Prospective, randomized assessment of transfer of training (ToT) and transfer effectiveness ratio (TER) of virtual reality simulation training for laparoscopic skill acquisition. Ann Surg. 2013; 257: 1025-31.
  • 15) Seymour NE, Gallagher AG, Roman SA, O'brien MK, Bansal VK, Andersen DK, et al. Virtual reality training improves operating room performance: results of a randomized, double-blinded study. Ann Surg. 2002; 236: 458-64.
  • 16) Karahan M, Unalan PC, Bozkurt S, Odabas I, Akgun U, Cifcili S, et al. Correlation of basic motor skills with arthroscopic experience. Acta Orthop Traumatol Turc. 2009; 43: 49-53.
  • 17)Rose K, Pedowitz R. Fundamental arthroscopic skill differentiation with virtual reality simulation. Arthroscopy. 2015; 31: 299-305.
  • 18) Alvand A, Khan T, Al-Ali S, Jackson W, Price A, Rees J. Simple visual parameters for objective assessment of arthroscopic skill. J Bone Joint Surg Am. 2012; 94: 97.
APA PEPE M, ÇALIŞAL E, ÖZMERİÇ A, ŞAHİN Ö, YURDAKUL G, AKTEKİN C (2017). ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ. , 108 - 112.
Chicago PEPE Murad,ÇALIŞAL Emre,ÖZMERİÇ Ahmet,ŞAHİN Özgür,YURDAKUL Göker,AKTEKİN Cem Nuri ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ. (2017): 108 - 112.
MLA PEPE Murad,ÇALIŞAL Emre,ÖZMERİÇ Ahmet,ŞAHİN Özgür,YURDAKUL Göker,AKTEKİN Cem Nuri ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ. , 2017, ss.108 - 112.
AMA PEPE M,ÇALIŞAL E,ÖZMERİÇ A,ŞAHİN Ö,YURDAKUL G,AKTEKİN C ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ. . 2017; 108 - 112.
Vancouver PEPE M,ÇALIŞAL E,ÖZMERİÇ A,ŞAHİN Ö,YURDAKUL G,AKTEKİN C ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ. . 2017; 108 - 112.
IEEE PEPE M,ÇALIŞAL E,ÖZMERİÇ A,ŞAHİN Ö,YURDAKUL G,AKTEKİN C "ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ." , ss.108 - 112, 2017.
ISNAD PEPE, Murad vd. "ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ". (2017), 108-112.
APA PEPE M, ÇALIŞAL E, ÖZMERİÇ A, ŞAHİN Ö, YURDAKUL G, AKTEKİN C (2017). ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ. Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, 50(3), 108 - 112.
Chicago PEPE Murad,ÇALIŞAL Emre,ÖZMERİÇ Ahmet,ŞAHİN Özgür,YURDAKUL Göker,AKTEKİN Cem Nuri ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ. Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi 50, no.3 (2017): 108 - 112.
MLA PEPE Murad,ÇALIŞAL Emre,ÖZMERİÇ Ahmet,ŞAHİN Özgür,YURDAKUL Göker,AKTEKİN Cem Nuri ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ. Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, vol.50, no.3, 2017, ss.108 - 112.
AMA PEPE M,ÇALIŞAL E,ÖZMERİÇ A,ŞAHİN Ö,YURDAKUL G,AKTEKİN C ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ. Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi. 2017; 50(3): 108 - 112.
Vancouver PEPE M,ÇALIŞAL E,ÖZMERİÇ A,ŞAHİN Ö,YURDAKUL G,AKTEKİN C ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ. Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi. 2017; 50(3): 108 - 112.
IEEE PEPE M,ÇALIŞAL E,ÖZMERİÇ A,ŞAHİN Ö,YURDAKUL G,AKTEKİN C "ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ." Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, 50, ss.108 - 112, 2017.
ISNAD PEPE, Murad vd. "ARTROSKOPİK BECERİLERİ ARTIRMADA BİLGİSAYAR YARDIMLI SİMÜLASYON EĞİTİMİ". Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi 50/3 (2017), 108-112.