Yıl: 2015 Cilt: 10 Sayı: 14 Sayfa Aralığı: 273 - 290 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI

Öz:
Tarihsel süreçte modernizm, Ortaçağ'ın son bulması, Aydınlanma, kapitalizmin doğuşu, modern devlet ve kamu yönetimi yapılanmalarının ortaya çıkması gibi önemli siyasal, toplumsal ve ekonomik değişimlere ve dönüşümlere vurgu yapmaktadır. Postmodernizm ise özellikle II. Dünya Savaşı'ndan sonra sanat, mimari, toplum, siyaset, hukuk ve kamu yönetimi üzerinde etkide bulunarak, sözü edilen alanlarda paradigma düzeyinde değişimlere ve dönüşümlere yol açmıştır. Postmodernizm, modernizmden mutlak anlamda kopuşu simgelemiş, modern döneme ait kuram, ideoloji ve kültürel nitelikleri reddetmiştir. Nitekim bu makalede postmodernizmin kamu yönetimine yansıması çerçevesinde ortaya çıkan, postmodern kamu yönetiminin dayanmış olduğu öncüller bağlamında, bu dönemle büyük bir ilişki içerisinde olduğu düşünülen ombudsman ve toplam kalite yönetimi arasında bir benzerlik kurulmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada, sözü edilen benzerliğin kurulmasında postmodernizm ve kamu yönetimi arasında bağlantı kurulması amacıyla post-fordizm, post-bürokrasi ve yeni kamu yönetimi kavramları temel olarak alınmıştır. Bu çerçevede, sözü edilen kavramlardan da destek alınarak, postmodern kamu yönetiminin temel özellikleri belirlenmeye çalışılmış, daha sonrasında da ombudsman ve toplam kalite yönetimi yaklaşımlarının bu özelliklerle tutarlılık derecesi saptanmaya çalışılmıştır. Diğer yandan postmodernizm ve sözü edilen iki yaklaşım arasında tarihsellik açısından da bir ilişki kurularak, kavramsal tutarlılık derecesi tarihsellik ile de desteklenmek istenmiştir. Dolayısıyla ombudsman ve toplam kalite yönetimi yaklaşımlarının, postmodern kamu yönetimi açısından önemi ve ilişkisi bu makalenin temel konusunu teşkil etmektedir.
Anahtar Kelime:

Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 10/14 Fall 2015, p. 273-290

Öz:
Modernism in the historical process, it puts emphasis on important political, the social and economic change and transformation such as the end of the Middle Ages, Enlightenment, the rise of capitalism, the emergence of the modern state and public administration structuring. Postmodernism, especially after World War II upon impact on art, architecture, society, politics, law and public administration in level the paradigm has led to changes and transformations in the areas that mentioned. Postmodernism which in absolute terms represents a break from modernism, the modern era of theory, ideology and cultural qualities dismissed. Indeed, in this article, in the context reflection to public administration of postmodernism in the context of the emerging premise that relied on the postmodern public administration, considered a similarity the community in between the ombudsman and total quality management that has tried to establish a great relationship with this period. In this study, establishing the similarity mentioned which post-fordism, postbureaucracy and new public management concept is taken as the basis to provide a connection between postmodernism and public administration. In this framework, with support from the concepts mentioned the main features of postmodern public administration has been identified, after further degree of consistency with this feature of the ombudsman and total quality management approach it has been tried to be determined. On the other hand postmodernizm and establishing a relationship between said two approaches in terms historicality, the degree of consistency has also studied support with conceptual historicity. In fact, the importance and relationship of postmodern public administration of approaches of Ombudsman and Total Quality Management constitutes the basic subject matter of this article.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Acar, Ali ve İsmail Sevinç (2013), Toplam Kalite Yönetiminin Kamu Sektörüne Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı: 25, ss.1-16.
  • Akıncı, Müslüm (1999), Bağımsız İdari Otoriteler ve Ombudsman, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Al, Hamza (2007), Bilgi Toplumu ve Kamu Yönetiminde Paradigma Değişimi, Bilim Adamı Yayınları, İstanbul.
  • Altuğ, Yılmaz (2002), Kamu Denetçisi (Ombudsman), İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları, İstanbul.
  • Aslan, Seyfettin ve Abdullah Yılmaz (2001), Modernizme Bir Başkaldırı Projesi Olarak Postmodernizm, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 2, ss.93-108.
  • Ateş, Hamza (2008a), Postbürokratik Kamu Yönetimi, Ahmet Nohutçu, Asım Balcı, Namık Kemal Öztürk ve Bayram Coşkun (ed.), Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar (ss.83-106), Seçkin yayıncılık, Ankara.
  • Ateş, Hamza (2008b), Postmodern Toplum, Devlet ve Kamu Yönetimi, Ahmet Nohutçu, Asım Balcı, Namık Kemal Öztürk ve Bayram Coşkun (ed.), Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar (ss.387-414), Seçkin yayıncılık, Ankara.
  • Atılgan, Meral ve Bülent Doğan (2003), Kamu Yönetiminde Postmodern Eğilimler, Türk İdare Dergisi, Sayı: 439, ss.105-117.
  • Aydınlı, Halil İbrahim (2004), Sosyo-Ekonomik Dönüşüm Süreci (Post-Fordizm) ve Sanayi Ötesi Yaklaşımlar, Kamu-İş; Cilt: 7, Sayı: 4, http://www.Kamuİs.Org.Tr/pdf/743A.pdf, (16.09.2014).
  • Babüroğlu, Oğuz ve E. Nevra Hatiboğlu (1997), Ombudsman (Kamu Hakemi) Kurumu İncelemesi: Devlette Bir Toplam Kalite Mekanizması Örneği, TÜSİAD Yayın No: TÜSİAD-T/97-206, İstanbul.
  • Balcı, Asım (2005), Kamu Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi Uygulanması: Olumlu Perspektifler ve Olası Zorluklar, Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 5, ss.196-211.
  • Basu, Rumki (2004), Public Administration: Concepts and Theories, Sterling Publishers, India.
  • Baylan, Ömer (1978), Vatandaşın Devlet Yönetimi Hakkındaki Şikayetleri ve Türkiye İçin İsveç Ombudsman Formülü, İçişleri Bakanlığı Tetkik Kurulu Başkanlığı Yayınları No: 12, Ankara.
  • Best, Steven ve Douglas Kellner (2011), Postmodern Teori: Eleştirel Soruşturmalar, çev. Mehmet Küçük, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Bogason, Peter (1999), Public Administration and Postmodern Conditions: Some American Pointers to Research afterthe Year 2000, Administrative Theory and Praxis, Vol. 21, No. 4, Millennium Issue (Dec.), pp.508-515.
  • Bogason, Peter (2005), Postmodern Public Administration, Ewan Ferlie, Laurence E. Lynn, Jr. ve Christopher Pollitt (ed.), The Oxford Handbook of Public Management (pp.234-256), Oxford University Press, New York:
  • Bolay, Süleyman H. (2003), Postmodernizm, Coşkun C. Aktan (ed.), Modernite'den Postmodernite'ye Değişim (ss.63-73), Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Bumin, Birol ve Hakan Erkutlu (2002), Toplam Kalite Yönetimi ve Kıyaslama (Bechmarking) İlişkileri, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı: 1, ss.83-100.
  • Büyükavcı, Mustafa (2008), Ombudsmanlık Kurumu, Ankara Barosu Dergisi, Sayı: 4, ss.10-13.
  • Cooper, Robert (2015), The Post-Modern State and the World Order, Demos, Retrieved 16 January, 2015, from http://www.demos.co.uk/files/postmodernstate.pdf.
  • Çelik, Nuriye (2015), Postbürokratik Kamu Yönetimi ve Demokrasi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 2 Sayı: 2, ss.135-152.
  • Çevik, Hasan Hüseyin (2012), Kamu Yönetimi: Kavramlar-Sorunlar-Tartışmalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Çevikbaş, Rafet (2012), Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Türkiye Uygulamaları, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 2, ss.11-32.
  • Denhardt, Roberth B. ve Thomas J. Catlaw (2005), Theories of Public Organizations, Cengage, Learning, USA.
  • Doğan, Kadir Caner (2014a), Karşılaştırmalı Ülke İncelemeleri Bağlamında Türk Kamu Yönetiminde Ombudsmanın Uygulanabilirlik Analizi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı Doktora Tezi, Bursa.
  • Doğan, Kadir Caner (2014b), Postmodern Kamu Yönetimi Anlayışı Çerçevesinde Bir Denetim Paradigması: Ombudsman, Sayıştay Dergisi, Sayı: 94/Temmuz-Eylül, ss.73-96.
  • Emini, Filiz Tufan (2009), Türkiye'de Yerel Yönetimler Reformunun İç ve Dış Dinamikleri, Yönetim ve Ekonomi, Cilt: 16, Sayı: 2, ss.31-48.
  • Eraydın, Ayda (1992), Post-Fordizm ve Değişen Mekansal Öncelikler, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Matbaası, Ankara.
  • Erdem, Ramazan ve İbrahim KOCABAŞ (2015), Yönetimde Doğu Paradigması, http://journals.manas.kg/mjsr/oldarchives/Vol05_Issue10_2004/359.pdf, (02.01.2015).
  • Erdemir, Erkan (2007), Adayış Mı Kaçış Mı? Yönetsel Kontrol Karşısında Postmodern Dönüşüm Söylemi, Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1-2, ss.67-96.
  • Erdemir, Erkan (2013), Postmodern Örgüt Kuramı, Deniz Taşcı ve Erkan Erdemir (ed.), Örgüt Kuramı (ss.162-188), Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2949, Eskişehir.
  • Ergun, Turgay (1997), Postmodernizm ve Kamu Yönetimi, Amme İdaresi Dergisi, Cilt: 30, Sayı: 4, ss.3-15.
  • Erkılıç, Turan A. (2007), Toplam Kalite Yönetimi İlkelerinin Yönetim Yaklaşımları Bağlamında Tartışılması, AU J. Soc. ve Appl. Sci., Vol. 2, No. 4, ss.50-62.
  • Esmaeelı, Mahmood R. Ve Minoo AFSHANI (2014), Postmodern Leadership in Organization, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, Vol. 6, No. 3, pp.266-272.
  • Fox, Charles J. (1996), Reinventing Government as Postmodern Symbolic Politics, Public Administration Review, Vol. 56, No. 3, (May - Jun.), pp.256-262.
  • Frederıckson, H. George, Kevin B. Smıth, Christopher W. Larımer and Michael J. Lıcarı (2012), The Public Administration Theory Primer, Westview Press, USA.
  • Gıddens, Antonhy (2014), Modernliğin Sonuçları, çev. Ersin Kuşdil, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Gregory, Roy and Philip Gıddıngs (2000), The Ombudsman Institution: Growth and Development, Roy Gregory and Philip Giddings (ed.), Righting Wrongs: The Ombudsman in Six Continents (pp.1-10), IOS Press, the Netherlands.
  • Hassard, John (1994), Postmodern Organizational Analysis: Toward a Conceptual Framework, Joumal of Management Studies, Vol. 31, No. 3, pp.303-324.
  • Işık, Mürşit ve Yunus E. Öztürk (2009), Postmodern Açıdan Kamu Yönetiminde Küçülme (Downsizing) Olgusu, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 1-2, ss.431-454.
  • İçli, Gönül (2009), Sosyolojiye Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • İnanç, Hüsamettin (2003), Makro Toplumsal Kuramlar Açısından Postmodern Teori, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 8, ss.341-351.
  • İnanç, Hüsamettin ve Selami Erdoğan (2006), Postmodern Dönemde Kamu Yönetimi Algısı ve Kamusal Alan Tartışmaları, Akademik Bakış, Sayı: 9, ss.1-16.
  • Koçel, Tamer (2011), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Köksal, Mustafa (2007), Ombudsman "Kamu Hakemi", Işık Eğitim Kültür Yayınları, Ankara.
  • Kubalı, Derya (1998), Toplam Kalite Yönetimi, Sayıştay Dergisi, Sayı: 28, ss.114-129.
  • Kurt, Mustafa (2011), Modernizm ve Gerçeküstücülük Bağlamında Sait Faik'in Son Hikâyeleri, Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic Volume 6/3 Summer, P. 1463-1475 Turkey.
  • Madu, Christian N. (1998), Introduction to Quality, Christian N. Madu (ed.), Handbook of Total Quality Management (pp.1-20), Springer Science+Business Media, B. V., USA.
  • Meıer, Kenneth J. and G. C. Hıll (2005), Bureaucracy in the Twenty-First Century, Ewan Ferlie, Laurence E. Lynn, Jr. and Christopher Pollitt (ed.), The Oxford Handbook of Public Management (pp.51-71), Oxford University Press, New York.
  • Mıller, Hugh T. (2005), Redescribing Public Administration, Administrative Theory and Praxis, Vol. 27, No. 3, (Sep.), pp.469-485.
  • Mıller, Hugh T. and Charles J. FOX (2007), Postmodern Public Administration, M. E. Sharpe, the United State of America.
  • Morgan, Colin and Stephen P. Murgatroyd (1994), Total Quality Management in the Public Sector: An International Perspective, Open University Press, Philadelphia.
  • Mutta, Serdar (2005), İdarenin Denetlenmesi ve Ombudsman Sistemi, Kazancı Kitap, İstanbul.
  • Övgün, Barış (2010), Bürokrasiden Yönetişime Yönetim Biçiminin Değişmesi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (Yönetim Bilimleri) Anabilim Dalı Doktora Tezi, Ankara.
  • Özalp, Ahmet (2014), Küreselleşme, Postmodern Görelilik ve Kamu Yönetimi. http://iibfdergisi.ksu.edu.tr/Imagesimages/files/11%282%29.PDF, (12.03.2014).
  • Özcan, Kerim ve Veysel Ağca (2010), Yeni Kamu Yönetimi Anlayışında Postmodernizmin İzleri, Amme İdaresi Dergisi, Cilt: 43, Sayı: 3, ss.1-32.
  • Özcan, Kerim (2012), Postmodern Örgüt Kuramı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Özdemir, Yaşar, Elif Özdemir ve Ufuk Aktaş (2008), Postmodernite ve Etnisite, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 2, ss.325-336.
  • Özden, Kemal (2010), Ombudsman: Türkiye'deki Tartışmalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Özer, M. Akif (2005), Günümüzün Yükselen Değeri: Yeni Kamu Yönetimi, Sayıştay Dergisi, Sayı: 59, ss.3-46.
  • Pfıffner, James P. (2015), Traditional Public Administration versus The New Public Management: Accountability versus Efficiency, Retrieved 18 February 2015, from http://pfiffner.gmu.edu/files/pdfs/Book_Chapters/NewPublicMgt.doc.pdf.
  • Rosenbloom, David H., Robert S. Kravhchuk and Richard M. Clerkın (2009), Public Administration: Understanding Management, Politics, and Law in the Public Sector, McGraw-Hill Higher Education, New York.
  • Saklı, Ali Rıza (2013), Kamu Yönetimi Disiplininde Bunalım ve Çıkış Yolu Arayışları, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 1, ss.145-171.
  • Shafrıtz, Jay M., E. W. Russell and Christopher P. Borıck (2013), Introducing Public Administration, Pearson Education, Inc., USA.
  • Spıcer, Michael W. (2001), Public Administration and the State: A Postmodern Perspective, the University of Alabama Press, London.
  • Spıcer, Michale W. (2005), Public Administration Enquiry and Social Science in the Postmodern Condition: SomeImplications of Value Pluralism, Administrative Theory and Praxis, Vol. 27, No. 4, (Dec.), pp.669-688.
  • Şener, Hasan E. (2000), Bilgikuramsal Açıdan Postmodern Kamu Yönetimi, Demokrasi Kuşağı İçin Girişim: Postmodern Kamu Yönetimi, Cilt: 1, Sayı: 2, ss.1-21.
  • Şener, Hasan E. (2007), Kamu Yönetiminde Postmodernizm, Şinasi Aksoy ve Yılmaz Üstüner (ed.), Kamu Yönetimi: Yöntem ve Sorunlar (ss.31-47), Nobel Yayım Dağıtım, Ankara.
  • Şengül, Ramazan (2013), Kamu Yönetimi İle Birey İlişkilerinin Dönüşümüne Ombudsman Kurumunun Etkisi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 18, Sayı: 3, ss.71-88.
  • Şeyhanlıoğlu, Hüseyin (2007), Postmodern Kamu Yönetiminde E-devlet, Türk İdare Dergisi, Sayı: 456, ss.81-106.
  • Şişman, Mehmet (1996), Postmodernizm Tartışmaları ve Örgüt Kuramındaki Yansımaları, Eğitim Yönetimi, Sayı: 3, ss.451-464.
  • Tayşi, İsmet (1997), Ombudsman Kurumu ve Ülkemizde Uygulanabilirliği, Sayıştay Dergisi, Sayı: 25, ss.106-123.
  • Tekin, Mahmut (2007), Toplam Kalite Yönetimi, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayını, Konya
  • Uçan, Hilmi (2009), Modernizm/Postmodernizm ve J. Derrıdanın Yapısökümcü Okuma ve Anlamlandırma Önerisi, Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic Volume 4/8 Fall, ss.2283-2306.
  • Ünal, Feyzullah (2013), Türkiye'de Yerel Yönetimlerin Denetimi ve Yerel Yönetim Ombudsmanı, Savaş Yayınevi, Ankara.
  • Whıte, Leonard D. (2012), Introduction to the Study of Public Administration, Jay M. Shafritz and Albert C. Hyde (ed.), Public Administration: Classic Readings (pp.45-52), Wadswort, Cengage Learning, Canada.
  • Yatkın, Ahmet (2004), Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Yıldırım, Merve (2015), Postmodernizmin Eklektik Anlayışı ve Afiş Tasarımlarına Etkisi, Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic Volume 10/10 Summer 2015, P. 959-972 Doı Number: Http://Dx.Doi.Org/10.7827/Turkishstudies.8612 Issn: 1308-2140, Ankara-Turkey.
  • Yıldırım, Murat (2010), Modernizm, Postmodernizm ve Kamu Yönetimi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, ss.703-719.
APA DOĞAN K (2015). POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI. , 273 - 290.
Chicago DOĞAN Kadir Caner POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI. (2015): 273 - 290.
MLA DOĞAN Kadir Caner POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI. , 2015, ss.273 - 290.
AMA DOĞAN K POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI. . 2015; 273 - 290.
Vancouver DOĞAN K POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI. . 2015; 273 - 290.
IEEE DOĞAN K "POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI." , ss.273 - 290, 2015.
ISNAD DOĞAN, Kadir Caner. "POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI". (2015), 273-290.
APA DOĞAN K (2015). POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI. Turkish Studies (Elektronik), 10(14), 273 - 290.
Chicago DOĞAN Kadir Caner POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI. Turkish Studies (Elektronik) 10, no.14 (2015): 273 - 290.
MLA DOĞAN Kadir Caner POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI. Turkish Studies (Elektronik), vol.10, no.14, 2015, ss.273 - 290.
AMA DOĞAN K POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI. Turkish Studies (Elektronik). 2015; 10(14): 273 - 290.
Vancouver DOĞAN K POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI. Turkish Studies (Elektronik). 2015; 10(14): 273 - 290.
IEEE DOĞAN K "POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI." Turkish Studies (Elektronik), 10, ss.273 - 290, 2015.
ISNAD DOĞAN, Kadir Caner. "POSTMODERNİZMİN KAMU YÖNETİMİNE YANSIMALARI: OMBUDSMAN VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI". Turkish Studies (Elektronik) 10/14 (2015), 273-290.