BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?

Yıl: 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 56 - 74 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?

Öz:
Avrupa Birliği (AB), Roma Antlaşması'ndan bu yana ekonomik, siyasi ve sosyal bütünleşme yolunda büyük ilerlemeler kaydetmiştir. Değişen küresel düzen ve AB'nin genişleme süreci Birliği çeşitli alanlarda politikalar üretmeye zorlamıştır. AB'nin temel politika alanlarından biri de eğitim ve kültür üzerinedir. AB, temel değerleri olan insan hakları, demokrasi ve hukukun üstünlüğüne saygıyı ilerletmek üzere kültürlerarası diyalogu güçlendirmeyi hedeflemektedir. Bu bağlamda kültürlerarası bilgi birikiminin öğrenilmesi ve öğretilmesi demokratik kültür ve sosyal uyum için elzem kabul edilmektedir. Bu çerçevede okullarda tarih öğretiminin bir Avrupalılık bilinci yaratılması gayesiyle araç olarak kullanımı öngörülmektedir. Bu öngörüden hareketle bu çalışmada sosyal uyum ve aktif vatandaşlığın teşviki için AB'nin okullarda tarih öğretimine sponsor olup olamayacağı hususunun tartışılması amaçlanmıştır. Zira Avrupa'yı birleştirme hedefi çerçevesinde tarihi bir dönüm noktasına gelen AB için bu husus ciddi önem taşımaktadır. Ancak AB'nin bu konudaki politikaları üye devletlerin politikalarını destekleyici ve tamamlayıcı nitelik arz etmemektedir. Bu nedenle AB'nin bu doğrultuda reformative bir anlaşma için harekete geçmesi ütopik olarak değerlendirilmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Uluslararası İlişkiler

AN UTOPIA ANALYSIS: COULD EUROPEAN UNION BE A SPONSOR for the HISTORY TEACHING in SCHOOLS?

Öz:
European Union (EU) achieved major progress in terms of economic, political and social integration since Treaty of Rome. Changing global order and EU expansion process forced the Union to generate policies in various areas. Main policy areas include education and culture, as well. EU aims to strengthen intercultural dialogue to advance basic values such as human rights, democracy and rule of law. In this context, teaching and learning intercultural knowledge may be accepted as essential for democratic culture and social cohesion. History teaching in schools is regarded as a tool in order to create European consciousness. Starting from this point, this study aims to discuss EU sponsorship for history teaching in schools to promote social cohesion and active citizenship, as this matter is considered critically important for EU reached a historical milestone to unite Europe. However, EU policies on this subject are not supportive and complementary for member state policies. As a result, a reformative initiative by the EU is evaluated as an utopist act
Anahtar Kelime:

Konular: Uluslararası İlişkiler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aktekin, S., Harnett, P., Öztürk, M., ve Smart, D. (2009). Çok kültürlü bir Avrupa için tarih ve sosyal bilgiler eğitimi. Ankara: Harf Eğitim.
  • Ash, T.G. (27 Ekim 2005). AB Ulus olma yolunda. Radikal.
  • Bourquin, J. F. (2000). Rebuilding a Common Future. 1 Eylül 2010 tarihinde http://www.coe.int/t/dg4/education/historyteaching/Source/Cooperation/SEE/S arajevo2000_en.pdf adresinden alınmıştır.
  • Council of Europe. (1996). Recommendation 1283 (1996) on history and the learning of history in Europe.
  • Council of Europe. (2001). Recommendation (2001) 15 on history teaching in 21st century Europe.
  • Council of Europe. (2002). Recommendation (2002) 12 on education for democratic citizenship.
  • Council of Europe. (2008). White paper on intercultural dialogue. Living together as equals in dignity.
  • Council of Europe. (2009). Recommendation 1880 (2009) on history teaching in conflict and post conflict areas.
  • Council of Europe. (2011). Recommendation 1880 (2011) on intercultural dialogue and the ımage of the other in history teaching.
  • Council of Europe. (2013). Shared histories without dividing lines (e-book). Delanty, G. (2005). Avrupa’nın icadı: fikir kimlik gerçeklik. Çev. Hüsamettin İnanç. Ankara: Adres.
  • DW (02 Mart 2007). Call for european history book as education ministers meet. Eurobarometer (1998). A standard report concerning on the state of public opinion towards the European Union.
  • Eurobarometer (2010). A standard report concerning on future of Europe. Eurobarometer (2011). A special report concerning on new Europeans.
  • Euroclio (2010) Teaching common European history: themes, perspectives and levels. Bulletin 30. The Netherlands.
  • European Commission (2010). A strategy guide for Europe 2020.
  • European Commission (2013) Declaration on new narrative for Europe.
  • European Commission (2014) The mind and body of Europe: A New Narrative.
  • European Parliament (2013) Declaration on museum project for house of European history.
  • European Parliament (2013) Report on the role of intercultural dialogue, cultural diversity and education in promoting EU fundamental values (2015/2139(INI))
  • European Parliament (2014) Report on teaching history for democratic citizenship: how does history education contribute to social cohesion and respect for diversity today? 31012014-event-report.
  • European Union Declaration on European Identity (December 1973). Bulletin of the European Communities., No 12. Luxembourg: Office for official publications of the European Communities. p. 118-122.
  • Fox, E. (20 Aralık 2012) . EU leaders collect nobel peace prize to put in £ 82 m museum of european history. British Express.
  • Gruber, B. (7 Kasım 2006). Joint German-French history book a history-maker itself. DW. .
  • Habermas J. (2008). Küreselleşme ve milli devletlerin akibeti. Çev. Medeni Beyaztaş. İstanbul: Bakış.
  • Habermas, J. ve Derrida J. (2003). Avrupa’nın yeniden doğuşu. Kozmopolit.
  • Kaiser, W. Krankenhagen, S. and Kerstin P. (2016) Exhibiting Europe in museums: transnational networks, collections, narratives and representations. Berghahn Books.
  • Kroeger, A. (2007). Germany seeks joint history book. UK: BBC News.
  • Martín-Arroyo P. (2013). ‘Histoeuropeanisation’: Challenges and implications of (re)writing the history of europe ‘europeanly’, 1989-2015. (MA Thesis). College of Europe.
  • MEB (2011). 21. yüzyıl öğrenci profili. Ankara.
  • Stradling, R. (2003A). Yirminci yüzyıl Avrupa tarihi nasıl öğretilmeli. Çev. Ayfer Ünal. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt .
  • Stradling, R. (2003B). Tarih öğretiminde çok yönlülük: öğretmenler için kılavuz. İstanbul: Tarih Vakfı.
  • Şahin, M. C. (2009) Yeni binyılın öğrencileri’nin özellikleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt 9, Sayı 2. Eskişehir.
  • Tomas, J. (2006). European Dimension in Education. Masaryk University Online Library. 5 Ocak 2011 tarihinde http://is.muni.cz/el/1441/podzim(2006) /dZZ_CES/um/CDROM_EuropaischeDimension_EN.pdf adresinden alınmıştır.
  • Yalı, S. (2016). Tavsiye Kararları Çerçevesinde Avrupa Konseyi’nin Tarih Öğretimi Vizyonu, Turkish History Education Journal. Cilt 5, Sayı 2, S. 600-629.
  • Van der Leeuw-Roord, J. (2009) A common textbook for Europe? Utopia or a crucial challenge? Euroclio Bulletin 27.
APA yalı s (2017). BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?. , 56 - 74.
Chicago yalı sibel BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?. (2017): 56 - 74.
MLA yalı sibel BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?. , 2017, ss.56 - 74.
AMA yalı s BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?. . 2017; 56 - 74.
Vancouver yalı s BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?. . 2017; 56 - 74.
IEEE yalı s "BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?." , ss.56 - 74, 2017.
ISNAD yalı, sibel. "BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?". (2017), 56-74.
APA yalı s (2017). BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?. Turkish History Education Journal, 6(1), 56 - 74.
Chicago yalı sibel BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?. Turkish History Education Journal 6, no.1 (2017): 56 - 74.
MLA yalı sibel BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?. Turkish History Education Journal, vol.6, no.1, 2017, ss.56 - 74.
AMA yalı s BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?. Turkish History Education Journal. 2017; 6(1): 56 - 74.
Vancouver yalı s BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?. Turkish History Education Journal. 2017; 6(1): 56 - 74.
IEEE yalı s "BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?." Turkish History Education Journal, 6, ss.56 - 74, 2017.
ISNAD yalı, sibel. "BİR ÜTOPYA ANALİZİ: AVRUPA BİRLİĞİ OKULLARDA TARİH ÖĞRETİMİNE SPONSOR OLABİLİR Mİ?". Turkish History Education Journal 6/1 (2017), 56-74.