Yıl: 2016 Cilt: 7 Sayı: 17 Sayfa Aralığı: 81 - 101 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki öz yeterlik inançlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Hakkâri ili Yüksekova ilçe merkezinde görev yapan n=362 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri "Öğretmen Öz Yeterlik Algı Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin öz yeterlik inançları oldukça yeterli düzeydedir. Bunun yanı sıra araştırmada öğretmenlerin mesleki öz yeterlik inançları mesleğini sevip sevmeme tutum değişkeni açısından mesleğini seven öğretmenlerin lehine anlamlı fark bulunmuştur. Öğretmenlerin cinsiyet, yaş, deneyim, branş ve kitap okuma sıklığı değişkenleri açısından ise görüşlerinde öz yeterlik inançları açısından anlamlı fark saptanmamıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

THE INVESTIGATION OF TEACHERS’ PROFESSIONAL SELF-EFFICACY RELATED TO THE VARIOUS VARIABLES

Öz:
The purpose of this study is to investigate the teachers’ professional self-efficacy related to the various variables. The universe of the study contains n=362 teachers working in Hakkari city Yüksekova town in 2013-2014 academic years. The data was obtained through “teachers self-efficacy perception scale”. According to the obtained data, the teachers’ selfefficacy beliefs are at adequate level. Besides this, there found a meaningful difference in favor of teachers who love their professions related to the variable of professional self-efficacy beliefs whether they love their jobs. A meaningful difference was not found in the opinions of the teachers related to the gender, age, experience, branch and reading habit frequency
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYRA M, KÖSTERELİOĞLU İ (2016). ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 81 - 101.
Chicago AYRA Mücahit,KÖSTERELİOĞLU İlker ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. (2016): 81 - 101.
MLA AYRA Mücahit,KÖSTERELİOĞLU İlker ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 2016, ss.81 - 101.
AMA AYRA M,KÖSTERELİOĞLU İ ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2016; 81 - 101.
Vancouver AYRA M,KÖSTERELİOĞLU İ ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2016; 81 - 101.
IEEE AYRA M,KÖSTERELİOĞLU İ "ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ." , ss.81 - 101, 2016.
ISNAD AYRA, Mücahit - KÖSTERELİOĞLU, İlker. "ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". (2016), 81-101.
APA AYRA M, KÖSTERELİOĞLU İ (2016). ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(17), 81 - 101.
Chicago AYRA Mücahit,KÖSTERELİOĞLU İlker ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, no.17 (2016): 81 - 101.
MLA AYRA Mücahit,KÖSTERELİOĞLU İlker ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.7, no.17, 2016, ss.81 - 101.
AMA AYRA M,KÖSTERELİOĞLU İ ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 7(17): 81 - 101.
Vancouver AYRA M,KÖSTERELİOĞLU İ ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 7(17): 81 - 101.
IEEE AYRA M,KÖSTERELİOĞLU İ "ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ." Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, ss.81 - 101, 2016.
ISNAD AYRA, Mücahit - KÖSTERELİOĞLU, İlker. "ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/17 (2016), 81-101.