Yıl: 2017 Cilt: 6 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 77 - 84 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 12-10-2018

X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması

Öz:
İki kuşak arasındaki farklılığın kişilerin bireysel gereksinimlerini ve meslek algılarını etkileyebileceğini ve yenilikçiliğe yönelik düşüncelerinde farklılıklar oluşturacağını düşünmekteyiz.Bu araştırma X ile Y kuşaklarındaki hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin yenilikçiliklerini karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, gönüllü 47 hemşire ve 118 hemşirelik öğrencisi dahil edilmiştir. Araştırma verileri kişisel bilgi formu ve Bireysel Yenilikçilik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Analizler Mann Whitney U testi ve bağımsız gruplarda iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi ile değerlendirilmiştir.Araştırmaya katılan hemşirelerin, %65,95’i X, %34,05’i Y kuşağındadır ve ölçek puan ortalamaları sırasıyla 62,96± 10,34 ve 72,06± 7,36bulunmuştur. Hemşirelerin bulunduğu kuşaklara göre ölçek puan ortalamaları arasında anlamlı fark saptanmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin tamamı Y kuşağındadır ve ölçek puan ortalaması 68,92± 7,76’dir. Bilimsel toplantılara katılanların bireysel yenilikçilik puanları anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur.Araştırmada; Y kuşağı hemşirelerinin, daha yenilikçi olduğu saptanmıştır. Bireysel yenilikçilik puan ortalamasına göre Y kuşağı hemşireleri yeniliğe karşı “Öncü” kategoride, X kuşağı hemşireleri ve Y kuşağındaki hemşirelik öğrencileri ise “Sorgulayıcı” kategoride olacak şekilde izlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Hemşirelik

Comparison of Generation X and Y Nurses and Student Nurses’ Individual Innovativeness Awareness

Öz:
We think that generational differences can affect individuals’ needs, perception of their profession and cause them to have different opinions regarding innovation. This study is conducted for evaluating generation X and Y nurses and student nurses’ innovativeness. The voluntary participants in the study group are 47 nurses and 118 students. Research data is collected through Individual Innovativeness Scale and personal information forms. Analysis was conducted through Mann Whitney U and importance of difference between two means' gap in independent groups test. The %65.95 of the participant nurses in the study are X generation and %34.05 are Y generation. Generation X nurses’ scale score average is 62.96± 10,34 while generation Y is 72.06± 7.36. It is found that there is a significant difference in scale score average between the nurses’ generation. All of the student nurses are of the Y generation. Students’ scale score average is 68.92± 7.76. A significant difference was found regarding the attendance to the scientific meetings as those who attend such meetings scores higher. In the study, it was found that generation Y nurses are more innovative. It was observed that according to scale score average generation Y nurses are categorised as “Early Adopters” and generation X nurses and student nurses are categorised as “Early Majority”.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Basoglu M, DURMAZ EDEER A (2017). X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. , 77 - 84.
Chicago Basoglu Melih,DURMAZ EDEER AYLİN X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. (2017): 77 - 84.
MLA Basoglu Melih,DURMAZ EDEER AYLİN X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. , 2017, ss.77 - 84.
AMA Basoglu M,DURMAZ EDEER A X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. . 2017; 77 - 84.
Vancouver Basoglu M,DURMAZ EDEER A X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. . 2017; 77 - 84.
IEEE Basoglu M,DURMAZ EDEER A "X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması." , ss.77 - 84, 2017.
ISNAD Basoglu, Melih - DURMAZ EDEER, AYLİN. "X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması". (2017), 77-84.
APA Basoglu M, DURMAZ EDEER A (2017). X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 77 - 84.
Chicago Basoglu Melih,DURMAZ EDEER AYLİN X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 6, no.4 (2017): 77 - 84.
MLA Basoglu Melih,DURMAZ EDEER AYLİN X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol.6, no.4, 2017, ss.77 - 84.
AMA Basoglu M,DURMAZ EDEER A X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(4): 77 - 84.
Vancouver Basoglu M,DURMAZ EDEER A X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(4): 77 - 84.
IEEE Basoglu M,DURMAZ EDEER A "X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması." Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6, ss.77 - 84, 2017.
ISNAD Basoglu, Melih - DURMAZ EDEER, AYLİN. "X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması". Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 6/4 (2017), 77-84.