X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması
Yıl: 2017 Cilt: 6 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 77 - 84 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 12-10-2018
X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması
Öz: İki kuşak arasındaki farklılığın kişilerin bireysel gereksinimlerini ve meslek algılarını etkileyebileceğini ve yenilikçiliğe yönelik düşüncelerinde farklılıklar oluşturacağını düşünmekteyiz.Bu araştırma X ile Y kuşaklarındaki hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin yenilikçiliklerini karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, gönüllü 47 hemşire ve 118 hemşirelik öğrencisi dahil edilmiştir. Araştırma verileri kişisel bilgi formu ve Bireysel Yenilikçilik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Analizler Mann Whitney U testi ve bağımsız gruplarda iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi ile değerlendirilmiştir.Araştırmaya katılan hemşirelerin, %65,95’i X, %34,05’i Y kuşağındadır ve ölçek puan ortalamaları sırasıyla 62,96± 10,34 ve 72,06± 7,36bulunmuştur. Hemşirelerin bulunduğu kuşaklara göre ölçek puan ortalamaları arasında anlamlı fark saptanmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin tamamı Y kuşağındadır ve ölçek puan ortalaması 68,92± 7,76’dir. Bilimsel toplantılara katılanların bireysel yenilikçilik puanları anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur.Araştırmada; Y kuşağı hemşirelerinin, daha yenilikçi olduğu saptanmıştır. Bireysel yenilikçilik puan ortalamasına göre Y kuşağı hemşireleri yeniliğe karşı “Öncü” kategoride, X kuşağı hemşireleri ve Y kuşağındaki hemşirelik öğrencileri ise “Sorgulayıcı” kategoride olacak şekilde izlenmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
Comparison of Generation X and Y Nurses and Student Nurses’ Individual Innovativeness Awareness
Öz: We think that generational differences can affect individuals’ needs, perception of their profession and cause them to have different opinions regarding innovation. This study is conducted for evaluating generation X and Y nurses and student nurses’ innovativeness. The voluntary participants in the study group are 47 nurses and 118 students. Research data is collected through Individual Innovativeness Scale and personal information forms. Analysis was conducted through Mann Whitney U and importance of difference between two means' gap in independent groups test. The %65.95 of the participant nurses in the study are X generation and %34.05 are Y generation. Generation X nurses’ scale score average is 62.96± 10,34 while generation Y is 72.06± 7.36. It is found that there is a significant difference in scale score average between the nurses’ generation. All of the student nurses are of the Y generation. Students’ scale score average is 68.92± 7.76. A significant difference was found regarding the attendance to the scientific meetings as those who attend such meetings scores higher. In the study, it was found that generation Y nurses are more innovative. It was observed that according to scale score average generation Y nurses are categorised as “Early Adopters” and generation X nurses and student nurses are categorised as “Early Majority”.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Çuhadar, C., Bülbül, T., Ilgaz, G., (2013). Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Özellikleri ile Teknopedagojik Eğitim Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Elementary Education Online, (3)5:797‐807.
- Yiğit,S. ve Aksay, K. (2015). A Comparison between Generation X and Generation Y in Terms of Individual Innovativeness Behavior: The Case of Turkish Health Professionals. International Journal of Business Administration, 6(2):106-117.
- Clement-O’Brien, K. F. Polit, D., Fitzpatrick, J. (2011). Innovativeness Of Nurse Leaders. Journal of Nursing Management, 19:431–438.
- Kemer, A.S. ve Altuntaş, S. (2017). Bireysel Yenilikçilik Ölçeği'nin Hemşireliğe Uyarlanması: Türkçe Geçerlik - Güvenirlik Çalışması. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 14 (1): 52-61
- Kılıçer, K. ve Odabaşı, H. F. (2010). Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ): Türkçe’ye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38:150-164.
- Hurt, H.T., Joseph, K., ve Cook, C.D. (1977). Scales For The Measurement Of Innovativeness. Human Communication Research, 4:58-65.
- Sönmez, B. ve Yıldırım, A. (2014). Bir Üniversite Hastanesinde Çalışan Hemşirelerin Yenilikçi Davranışları ve Yenilikçi Davranışlarını Etkileyen Faktörlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi: Niteliksel Bir Çalışma. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, (2):100-108.
- Kaya, H., Kaya, N., Işık, B., Şenyuva, E. (2011). İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi: Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel ve Profesyonel Değerleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi,15(1):18-26.
- Dayyhoff, N., Moore, P. (2002). Entrepreneurial clinical nurse specialists. Innovators of patient care. Clinical Nurse Specialist, 16(5): 274–276.
- International Council of Nurses (2009). Delivering Quality, Serving Communities: Nurses Leading Care Innovations. 3, place Jean-Marteau, 1201 Geneva, Switzerland ISBN: 978¬92¬95065¬67-3
- Bulut, Ç. ve Arbak, H. (2012). EGİAD Yenilik - Yenileşim - İnovasyon Dünyasına Bir Yolculuk: Bölüm 1 İnovasyon, Direnç ve İletişim: Kavramsal Bir Tartışma. İnovasyon Raporu, S: 3-14
- Adıgüzel, O., Batur, H. Z. ve Ekşili. N. (2014). Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı ile Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19) S:165-182
- Ayhün, S. E. (2013). Kuşaklar Arası Farklılıklar ve Örgütsel Yansımaları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, (2) S:1
- Aydın, Ç. G. ve Başol, O. (2014). X ve Y Kuşağı: Çalışmanın Anlamında Bir Değişme Var Mı?. Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık 2014:1-15.
- Deneçli, S. ve Deneçli, C. (2012). Nabza Göre Şerbet, Kuşağa Göre Etkinlik: Eğlencenin Pazarlanması ve Kuşaklar. Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, 40:33-35.
APA | Basoglu M, DURMAZ EDEER A (2017). X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. , 77 - 84. |
Chicago | Basoglu Melih,DURMAZ EDEER AYLİN X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. (2017): 77 - 84. |
MLA | Basoglu Melih,DURMAZ EDEER AYLİN X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. , 2017, ss.77 - 84. |
AMA | Basoglu M,DURMAZ EDEER A X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. . 2017; 77 - 84. |
Vancouver | Basoglu M,DURMAZ EDEER A X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. . 2017; 77 - 84. |
IEEE | Basoglu M,DURMAZ EDEER A "X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması." , ss.77 - 84, 2017. |
ISNAD | Basoglu, Melih - DURMAZ EDEER, AYLİN. "X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması". (2017), 77-84. |
APA | Basoglu M, DURMAZ EDEER A (2017). X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 77 - 84. |
Chicago | Basoglu Melih,DURMAZ EDEER AYLİN X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 6, no.4 (2017): 77 - 84. |
MLA | Basoglu Melih,DURMAZ EDEER AYLİN X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol.6, no.4, 2017, ss.77 - 84. |
AMA | Basoglu M,DURMAZ EDEER A X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(4): 77 - 84. |
Vancouver | Basoglu M,DURMAZ EDEER A X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(4): 77 - 84. |
IEEE | Basoglu M,DURMAZ EDEER A "X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması." Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6, ss.77 - 84, 2017. |
ISNAD | Basoglu, Melih - DURMAZ EDEER, AYLİN. "X ve Y Kuşağındaki Hemşirelerin ve Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Farkındalıklarının Karşılaştırılması". Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 6/4 (2017), 77-84. |