Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi

Yıl: 2017 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 256 - 273 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17051/io.2017.50454 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmada öğretmenlerin tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenlere göre farklılık yaratıp yaratmadığı incelenmiştir. Öğretmenlerin tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşlerini etkileyen faktörler bir çeşit kümeleme analizi olarak düşünebileceğimiz CHAID (Chi-squared Automatic Interactation Detection) analizi ile saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre görev yeri, öğretim programına ilişkin görüşleri, hizmet içi eğitime katılmaya isteklilik, tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarını kullanmak için yeterli zaman, branş ve cinsiyet değişkenlerinin etkilediği saptanmıştır. Öğrenim durumu ve hizmet yılı değişkenlerinin ise bu görüşleri etkilememektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Examination of Teachers’ Perceptions towards Alternative Assessment Approaches with CHAID Analysis

Öz:
In this study, it was to examine teachers’ perceptions towards alternative assessment approaches with CHAID analysis. In this research, whether teachers’ perceptions towards alternative assessment approaches make a difference according to some variables has been examined. The factors that affect teachers’ perceptions towards alternative assessment approaches were determined by CHAID analysis which is thought as a type of cluster analysis. According to the research findings, there were differences in teachers’ perceptions towards alternative assessment approaches in terms of in-service training, enough time to use alternative assessment approaches, branch and gender. There are no significant differences in terms of education level and years of service
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KILMEN S, KÖSTERELİOĞLU İ (2017). Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi. , 256 - 273. 10.17051/io.2017.50454
Chicago KILMEN SEVILAY,KÖSTERELİOĞLU İlker Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi. (2017): 256 - 273. 10.17051/io.2017.50454
MLA KILMEN SEVILAY,KÖSTERELİOĞLU İlker Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi. , 2017, ss.256 - 273. 10.17051/io.2017.50454
AMA KILMEN S,KÖSTERELİOĞLU İ Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi. . 2017; 256 - 273. 10.17051/io.2017.50454
Vancouver KILMEN S,KÖSTERELİOĞLU İ Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi. . 2017; 256 - 273. 10.17051/io.2017.50454
IEEE KILMEN S,KÖSTERELİOĞLU İ "Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi." , ss.256 - 273, 2017. 10.17051/io.2017.50454
ISNAD KILMEN, SEVILAY - KÖSTERELİOĞLU, İlker. "Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi". (2017), 256-273. https://doi.org/10.17051/io.2017.50454
APA KILMEN S, KÖSTERELİOĞLU İ (2017). Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik), 16(1), 256 - 273. 10.17051/io.2017.50454
Chicago KILMEN SEVILAY,KÖSTERELİOĞLU İlker Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik) 16, no.1 (2017): 256 - 273. 10.17051/io.2017.50454
MLA KILMEN SEVILAY,KÖSTERELİOĞLU İlker Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik), vol.16, no.1, 2017, ss.256 - 273. 10.17051/io.2017.50454
AMA KILMEN S,KÖSTERELİOĞLU İ Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(1): 256 - 273. 10.17051/io.2017.50454
Vancouver KILMEN S,KÖSTERELİOĞLU İ Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(1): 256 - 273. 10.17051/io.2017.50454
IEEE KILMEN S,KÖSTERELİOĞLU İ "Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi." İlköğretim Online (elektronik), 16, ss.256 - 273, 2017. 10.17051/io.2017.50454
ISNAD KILMEN, SEVILAY - KÖSTERELİOĞLU, İlker. "Öğretmenlerin Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşlerinin CHAID Analizi ile İncelenmesi". İlköğretim Online (elektronik) 16/1 (2017), 256-273. https://doi.org/10.17051/io.2017.50454