Yıl: 2012 Cilt: 7 Sayı: 4 b Sayfa Aralığı: 2907 - 2918 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 07-05-2019

YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ

Öz:
Yazma çalışmaları içerisinde önemi her geçen gün artan biruygulama olan yaratıcı yazma, öğrencinin basmakalıp ifadelerden,klişeleşmiş düşüncelerden sıyrılmasını, özgün bir içerik ve tarzdayazmasını sağlayan bir yazma yaklaşımıdır. Yaratıcı yazma ile öğrencileryazma konusunda hem bilişsel hem de duyuşsal olarak gelişmektedir.Her öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları farklıdır. Bu nedenle her Türkçedersi aynı yöntemle işlenmemelidir. Çünkü Türkçe gibi sözel derslerde,öğrenci pasif konumda tutulursa dersten kopmakta ve sınıf ortamınınverimliliği düşmektedir. Bu da öğrenmeyi olumsuz etkilemektedir. Budurumun önüne geçmek için dersler ilgi çekici materyal ve aktivitelerlezevkli hâle getirilmelidir. Gardner’ın “Çoklu Zekâ Kuramı” ve Dale’in“Yaşantı Konisi” gibi eğitim bilimlerindeki modern yaklaşımlar derstekimateryal zenginliğini artırmanın önemine işaret eder. Bu sayedeöğrenciler daha aktif olacaklarından öğrenmenin kalitesi artacaktır.Görsel materyaller ve işitsel materyaller öğrenmeye birden fazladuyu organının katılmasını sağlarlar. Ayrıca farklı zekâ alanlarına hitapederek öğrenmenin kalıcılığını artırırlar. Bu materyallerden biri demüziktir. Müzik, hem öğrencinin öğrenmede işe koştuğu duyuorganlarını artırmakta hem de müzikal zekâ alanına hitap etmektedir.Çalışmada, müzik ile yaratıcı yazma arasındaki ilişki irdelenmeyeçalışılmıştır. Bunun için öğrencilerin yazılı anlatım başarılarıincelenmiştir. Metin tamamlama yöntemiyle yapılan çalışmada değişikmüzik türleri kullanılmıştır. Bu müzikleri dinleyen öğrencilerintamamladıkları metinlerdeki yaratıcılıkları ve bu yaratıcılıkların müzikleilişkileri incelenmeye çalışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Müzik

THE EFFECT OF MUSIC IN CREATIVE WRITING

Öz:
Creative writing, which gains importance day by day in writing practices, is a writing approach that provides students avoid conventional expression, routine ideas and helps them write in an original content and style. By means of cretive writing, students improve their writing both cognitively and affectively. Due to the fact that each learner has his/her own different needs and interests, not every Turkish lesson must be taught similarly. Since, if students are kept in passive position in verbal lessons like Turkish, they feel distracted and the efficiency of the classroom atmosphere falls. This effects learning negatively. To prevent this situation, lessons must be made pleasurable with interesting materials and activities. Modern approaches in educational sciences like Gardner’s “Multiple Intelligence Theory” and Dale’s “Cone of Experience” points out the importance of enhancing the supporting material resources in lessons. Therefore, the quality of learning will rise because students become more active. Visual and audial materials enable more than one sense organs to take part in learning. Besides, they raise the permanence of learning by addressing to different intelligences. One of these intelligences is music. Music both increases the sense organs that students use learning and appeals to musical intelligence. In this study, the relationship between music and creative writing has been tried to be probed. For this, the success of students’ written expressions has been analysed. Different types of music have been used in the study that was carried out with text-completion technique, and the creativity of the texts and its relation with music which were completed by the students listening to those types of music, has been examined.
Anahtar Kelime:

Konular: Müzik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TOPÇUOĞLU ÜNAL F, SEVER A (2012). YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ. , 2907 - 2918.
Chicago TOPÇUOĞLU ÜNAL FULYA,SEVER Ahmet YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ. (2012): 2907 - 2918.
MLA TOPÇUOĞLU ÜNAL FULYA,SEVER Ahmet YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ. , 2012, ss.2907 - 2918.
AMA TOPÇUOĞLU ÜNAL F,SEVER A YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ. . 2012; 2907 - 2918.
Vancouver TOPÇUOĞLU ÜNAL F,SEVER A YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ. . 2012; 2907 - 2918.
IEEE TOPÇUOĞLU ÜNAL F,SEVER A "YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ." , ss.2907 - 2918, 2012.
ISNAD TOPÇUOĞLU ÜNAL, FULYA - SEVER, Ahmet. "YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ". (2012), 2907-2918.
APA TOPÇUOĞLU ÜNAL F, SEVER A (2012). YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ. Turkish Studies (Elektronik), 7(4 b), 2907 - 2918.
Chicago TOPÇUOĞLU ÜNAL FULYA,SEVER Ahmet YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ. Turkish Studies (Elektronik) 7, no.4 b (2012): 2907 - 2918.
MLA TOPÇUOĞLU ÜNAL FULYA,SEVER Ahmet YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.7, no.4 b, 2012, ss.2907 - 2918.
AMA TOPÇUOĞLU ÜNAL F,SEVER A YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ. Turkish Studies (Elektronik). 2012; 7(4 b): 2907 - 2918.
Vancouver TOPÇUOĞLU ÜNAL F,SEVER A YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ. Turkish Studies (Elektronik). 2012; 7(4 b): 2907 - 2918.
IEEE TOPÇUOĞLU ÜNAL F,SEVER A "YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ." Turkish Studies (Elektronik), 7, ss.2907 - 2918, 2012.
ISNAD TOPÇUOĞLU ÜNAL, FULYA - SEVER, Ahmet. "YARATICI YAZMADA MÜZİĞİN ETKİSİ". Turkish Studies (Elektronik) 7/4 b (2012), 2907-2918.