Yıl: 2018 Cilt: 16 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 96 - 114 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.1501/Sporm_0000000396 İndeks Tarihi: 26-06-2019

HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı, halk dansları figürleri öğretilirken, ortamın aynalı ya da aynasız olması durumunun, öğrenciler üzerine etkilerini incelemektir. 2016- 2017 eğitim öğretim yılı güz ve bahar dönemlerini kapsayan bu çalışma, Ankara Büyükşehir Belediyesi Batıpark Çocuk Kulübüne kayıtlı 46’sı 4.sınıf ve 49’u 2.sınıf toplamda 94 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada video analizi, memnuniyet anketi ve görüşme yöntemi kullanılmış, verilerin analizi SPSS 18 paket programı ile yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen nicel bulgulara göre aynalı salonda eğitim gören öğrenciler ile aynasız salonda eğitim gören öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Video analizlerinde hareket uyumu, denge bozukluğu, şaşırmalar ve ritim duygusu bakımından aynalı ve aynasız salon gruplarının karşılaştırılmasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar kaydedilmiştir (p<0.05). Nitel bulgulara göre, anında geri bildirim dönütünün olmasının, hızlı öğrenmeyi ve hatayı anında düzeltmeyi desteklediği vurgulanmıştır. Yine nitel bulgulara göre, özellikle görsel geri bildirimin söz konusu olduğu öğrenme ortamında öğrenci, dansçı ve eğitmenin sınıfta bir uyaran (ayna) ile eğitim vermesi ya da almasının olumlu sonuçlar doğurabileceği kanısına varılmıştır. Çalışmanın nicel ve nitel bulgularına göre, çocuklara halk dansları figürleri öğretilirken, aynalı bir salonda eğitim vermenin olumlu etkilerinin olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

THE EFFECT OF MIRRORS IN TEACHING BASIC MOVES OF FOLK DANCES ON LEARNING AND PERFORMANCE

Öz:
The purpose of this study is to examine the effects of the folk dance figures being taught, the environment being mirrored or without mirrors, on the students. The study, covering the fall and spring semesters of the 2016-2017 academic year, was conducted with a total of 94 students in the 4th grade and 49 second grade classes registered in the Ankara Metropolitan Municipality Westpark Kindergarten. Video analysis, satisfaction questionnaire and interview method were used in the study. Analysis of the data was done with SPSS 18 package program. According to the quantitative findings obtained as a result of the research, statistically significant differences were found between students with mirrored saline and those with mirrorless saline. Statistically significant differences were recorded in the video analysis between comparisons of mirror and non-mirror room groups in terms of motion adaptation, balance disorientation, astonishment and rhythm sensation (p<0.05). Again according to qualitative findings, it has been concluded that, in the learning environment where visual feedback is the subject, it is possible for the student, the dancer and the instructor to give or receive training with a stimulus (mirror) in the classroom may have positive results. According to the quantitative and qualitative findings of this work, it is concluded that children are taught the figures of folk dances and that the positive effects of giving a mirrored saloon training result.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Altay F. ve Bulca Y. (2006): Ritim Eğitimi ve Dans. 1.Baskı. Ankara: Spor yayınevi ve Kitabevi.
  • 2. Balcı A. (2015): Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. 11. Baskı. Ankara: Pegem akademi Yayıncılık.
  • 3. Dearborn K, Ross R. (2006): Dance learning and the mirror comparison study of dance phrase learning with and without mirrors. Journal Of Dance Education, 6 (4), 109-115.
  • 4. Dearborn K, Harring K, Young C, O'Rourke E. (2011): Mirror and Phrase Difficulty Influence Dancer Attention and Body Satisfactio. Journal Of Dance Education, 6(4), 116-123.
  • 5. Ehrenberg S. (2010): Reflections on reflections: mirror use in a university dance training environment. Theatre, Dance And Performance Training, 1(2), 172-184.
  • 6. Katula JA, Mcauley E. (2001): The mirror does not lie: acute exercise and self-efficacy. International Journal Of Behavioral Medicine, 8, 319-326.
  • 7. Lynch JA, Chalmers GR, Knutzen KM, Marti n LT. (2009): Effect of learning a Pilates skill with or without a mirror, on performance without a mirror. Journal Of Bodywork And Movement Therapies, 13(3), 283-290.
  • 8. Mainwaring LM, Krasnow DH. (2010): Teaching the dance class: strategies to enhance skill acquisition, mastery and positive self-ımage. Journal Of Dance Education, 10(1), 14-21.
  • 9. Nergiz S, Bayköse N, Yıldız M. (2015): Kendinle konuşma: modern ve halk dansları yapan bireylerin kendileriyle konuşma durumları. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisİ, 9, 40-49.
  • 10. Notarnicola A, Maccagnano G, Pesce V, Pierro SD, Tafuri S, Moretti B. (2014): Effect of teaching with or without mirror on balance in young female ballet students. BMC Research Notes, 7, 426.
  • 11. Radell SA, Adame DD, COLE SP. (2004): The İmpact of mirrors on body ımage and classroom performance in female college ballet dancers. Journal Of Dance Medicine & Science, 8(2), 47-52.
  • 12. Radell SA, Adame DD, Cole SP, Blumenkehl NJ. (2011): The Impact of Mirrors on Body Image and Performance in High and Low Performing Female Ballet Students. Journal Of Dance Medicine & Science, 15(3), 116-122.
  • 13. Radell SA, Keneman ML, Adame DD, Cole SP. (2014): My body and its reflection: a case study of eight dance students and the mirror in the ballet classroom. Research In Dance Education, 15(2), 161-178.
  • 14. Sümbül M. (1997): Türk Halk Oyunlarının Yapısal Dinamikleri Üzerine Düşünceler: İç Yapı Dinamikleri. V.Milletler Arası Türk Halk Kültürü Kongresi. Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence Seksiyon Bildirileri. Kültür Bakanlığı Yayınları, Seminer Kongre Bildiriler Dizisi: 55. Ankara.
  • 15. Turan Z, Çamlıyer H. (2016): Dans eğitiminde temel hareket becerilerinin sınıflandırılması. MOTİF Akademi Halkbilimi Dergisi, 9(17), 9-28.
  • 16. Yıldırım A, Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 9. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA CEYLAN G, YONCALIK O, TAŞBİLEK YONCALIK M (2018). HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ. , 96 - 114. 10.1501/Sporm_0000000396
Chicago CEYLAN Gizem,YONCALIK Oğuzhan,TAŞBİLEK YONCALIK Melike HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ. (2018): 96 - 114. 10.1501/Sporm_0000000396
MLA CEYLAN Gizem,YONCALIK Oğuzhan,TAŞBİLEK YONCALIK Melike HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ. , 2018, ss.96 - 114. 10.1501/Sporm_0000000396
AMA CEYLAN G,YONCALIK O,TAŞBİLEK YONCALIK M HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ. . 2018; 96 - 114. 10.1501/Sporm_0000000396
Vancouver CEYLAN G,YONCALIK O,TAŞBİLEK YONCALIK M HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ. . 2018; 96 - 114. 10.1501/Sporm_0000000396
IEEE CEYLAN G,YONCALIK O,TAŞBİLEK YONCALIK M "HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ." , ss.96 - 114, 2018. 10.1501/Sporm_0000000396
ISNAD CEYLAN, Gizem vd. "HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ". (2018), 96-114. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000396
APA CEYLAN G, YONCALIK O, TAŞBİLEK YONCALIK M (2018). HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 16(4), 96 - 114. 10.1501/Sporm_0000000396
Chicago CEYLAN Gizem,YONCALIK Oğuzhan,TAŞBİLEK YONCALIK Melike HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ 16, no.4 (2018): 96 - 114. 10.1501/Sporm_0000000396
MLA CEYLAN Gizem,YONCALIK Oğuzhan,TAŞBİLEK YONCALIK Melike HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, vol.16, no.4, 2018, ss.96 - 114. 10.1501/Sporm_0000000396
AMA CEYLAN G,YONCALIK O,TAŞBİLEK YONCALIK M HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ. 2018; 16(4): 96 - 114. 10.1501/Sporm_0000000396
Vancouver CEYLAN G,YONCALIK O,TAŞBİLEK YONCALIK M HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ. 2018; 16(4): 96 - 114. 10.1501/Sporm_0000000396
IEEE CEYLAN G,YONCALIK O,TAŞBİLEK YONCALIK M "HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ." SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 16, ss.96 - 114, 2018. 10.1501/Sporm_0000000396
ISNAD CEYLAN, Gizem vd. "HALK DANSLARI TEMEL FİGÜR ÖĞRETİMİNDE AYNALARIN ÖĞRENME VE PERFORMANSA ETKİSİ". SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ 16/4 (2018), 96-114. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000396