ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI

Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 24 - 38 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 16-01-2019

ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI

Öz:
Buçalışmada,ÇevrimiçiOrtamlardaToplulukHissiÖlçeği’ninTürkçe’yeuyarlamasınınyapılmasıvegüvenirlikvegeçerlikaçısındanincelenmesiamaçlanmıştır.Özgünformuİngilizceolanölçek“ÖğretimElemanıEtkileşimi,NezaketveSaygı,Öğrenme-ÖğretmeStilleriUygunluğu,Öğrenciİşbirliği”olmaküzeredörtfaktörve16maddedenoluşmaktadır.Uyarlamasürecininilkaşamasında3diluzmanı,ölçekmaddelerininİngilizce’denTürkçe’yeçevirisiniyapmışlardır.Çeviritamamlandıktansonraölçektekiifadeler,ölçeğinözgünformuylaeşdeğerliğinibelirlemekvekapsamgeçerliğinisağlamakamacıyla3alanuzmanıtarafındanincelenmiştir.ÖlçeğingüvenirliğinibelirlemeküzereincelenenCronbachAlfadeğerinin0.84olduğugörülmüştür.ÇevrimiçiOrtamlardaToplulukHissiÖlçeği’ninyapıgeçerliliğinitestedilmesiamacıylaçevrimiçiöğrenmedeneyiminesahipkatılımcılardantoplananverilerüzerindeKaiser-Meyer-Oklin(KMO)veBartletttestleriyapılmıştır.KMOdeğerinin0.828;Bartlettdeğerlerininχ2=1342.786p<.001olduğugörülmüştür.Budeğerlersonucundaverilerinaçımlayıcıfaktöranaliziyapılabilmesiiçinuygunolduğubelirlenmiştir.Yapılanaçımlayıcıfaktöranalizisonucundaölçeğin,özdeğeri1'denbüyükvetoplamvaryansın%68.5'iniaçıklayan14maddeyevedörtfaktöresahipolduğunugörülmüştür.Sonuçolarakuyarlananölçeğinçevrimiçiortamlardatoplulukhissiniölçmedegüvenilirliğevegeçerliğesahipolduğubelirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

THE TURKISH ADAPTATION OF SENSE OF COMMUNITY IN ONLINE COURSES SCALE: A VALIDITY AND RELIABILITY STUDY

Öz:
The purpose of this study was to investigate reliability and validity of “the sense of community in online courses” scale and adapt it into Turkish language. The scale, which was originally developed in English, consisted of four factors “Interaction with instructor, kindness and respect, learning-teaching styles appropriateness, learner collaboration” and 16 items. The items of the scale were translated by three linguists in the first phase of the adaptation process from English to Turkish. The scale items were examined by three experts for the language equivalency and content validity of the scale which were managed after translation was completed. The Cronbach Alpha values of the factors were 0.84. Kaiser-Meyer-Oklin (KMO) and Bartlett tests were conducted to examine the construct validity of the scale with participants who had online learning experience. KMO value was obtained as .828; and Barlett result was obtained as χ2=1342.786 p<0.001. Results showed that data was appropriate to conduct Exploratory Factor Analysis (EFA). EFA results showed that the scale had 14 items, which had the eigenvalue greater than 1 and explained 68.5% of the total variance, and four factors. Findings indicated that the adapted scale had reliability and validity in measuring sense of community in online learning.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA yıldız e (2018). ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. , 24 - 38.
Chicago yıldız esma ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. (2018): 24 - 38.
MLA yıldız esma ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. , 2018, ss.24 - 38.
AMA yıldız e ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. . 2018; 24 - 38.
Vancouver yıldız e ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. . 2018; 24 - 38.
IEEE yıldız e "ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI." , ss.24 - 38, 2018.
ISNAD yıldız, esma. "ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI". (2018), 24-38.
APA yıldız e (2018). ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 24 - 38.
Chicago yıldız esma ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 8, no.1 (2018): 24 - 38.
MLA yıldız esma ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, vol.8, no.1, 2018, ss.24 - 38.
AMA yıldız e ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2018; 8(1): 24 - 38.
Vancouver yıldız e ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2018; 8(1): 24 - 38.
IEEE yıldız e "ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI." Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8, ss.24 - 38, 2018.
ISNAD yıldız, esma. "ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA TOPLULUK HİSSİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE ’YE UYARLANMASI: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI". Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 8/1 (2018), 24-38.