Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği

Yıl: 2017 Cilt: 39 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 257 - 280 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.14780/muiibd.329937 İndeks Tarihi: 26-03-2019

Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği

Öz:
Bu çalışmanın amacı istatistiksel yöntemler kullanarak Bursa pazarında Y kuşağı akıllı telefonkullanıcılarının tüketici davranışlarının anlaşılmasıdır. Bu amaçla, Bursa ilinde yaşayan ve Y kuşağındanoluşan 1052 bireye bir anket uygulanmıştır. Örneklem verilerine dayanarak yapılan Ki-Kare BağımsızlıkTestleri ve Uyum Analizleri ile elde edilen bazı öne çıkan araştırma sonuçları şöyledir: (i) Hane halkıgelir düzeyi ile mobil telefon operatör tercihi ilişkilidir. Özellikle, yüksek gelirli Y kuşağı ve Turkcell mobiltelefon operatörünü tercih eden Y kuşağı birbirine daha yakındır. Orta gelirli Y kuşağı ve Vodafone mobiltelefon operatörünü tercih eden Y kuşağı birbirine daha yakındır. Öte yandan, düşük gelirli Y kuşağı hemVodafone hem de Avea/Türk Telekom mobil telefon operatörlerini tercih eden Y kuşağına daha yakındır.(ii) Mobil telefon operatör tercihi ile akıllı telefon marka tercihi ilişkilidir. Özellikle, Turkcell mobil telefonoperatörünü tercih eden Y kuşağı ve iphone marka akıllı telefonu tercih eden Y kuşağı birbirine dahayakındır. Vodafone mobil telefon operatörünü tercih eden Y kuşağı ve LG, Samsung, General Mobileve Sonymarka akıllı telefonları tercih eden Y kuşağı birbirine daha yakındır. Avea/Türk Telekom mobiltelefon operatörünü tercih eden Y kuşağı ve Vestel, Lenovo, Nokia, Huawei veASUSmarka akıllı telefonlarıtercih eden Y kuşağı birbirine daha yakındır.
Anahtar Kelime:

Understanding Consumer Behaviors Of Y Generation Smart Phone Users By Using Correspondence Analysis: The Case Of Bursa

Öz:
The aim of this study is to understand Y generation smart phone users’ consumer behaviors by using statistical methods in Bursa Market. For this purpose, a questionnaire was conducted to 1052 individuals who are composed of Y generation and live in Bursa city. Some of the prominent research results that were obtained by performing Chi-Square Independence Tests and Correspondence Analyses depending on the sample data are as follows: (i) Household income level was associated with the mobile phone operator choice. Particularly, Y generation with high income and Y generation who preferred Turkcell mobile phone operator are closer to each other. Y generation with middle income and Y generation who preferred Vodafone mobile phone operator are closer to each other. On the other hand, Y generation with low income is closer to Y generation who preferred both Vodafone and Avea/Türk Telekom mobile phone operators. (ii) Mobile phone operator choice was associated with the brand preference of smart phone. Particularly, Y generation who preferred Turkcell mobile operator and Y generation who preferred iphone brand smart phone are closer to each other. Y generation who preferred Vodafone mobile operator and Y generation who preferred LG, Samsung, General Mobile and Sony brand smart phones are closer to each other. Y generation who preferred Avea/Türk Telekom mobile operator and Y generation who preferred Vestel, Lenovo, Nokia, Huawei and ASUS brand smart phones are closer to each other.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TÜZÜNTÜRK S (2017). Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği. , 257 - 280. 10.14780/muiibd.329937
Chicago TÜZÜNTÜRK SELİM Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği. (2017): 257 - 280. 10.14780/muiibd.329937
MLA TÜZÜNTÜRK SELİM Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği. , 2017, ss.257 - 280. 10.14780/muiibd.329937
AMA TÜZÜNTÜRK S Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği. . 2017; 257 - 280. 10.14780/muiibd.329937
Vancouver TÜZÜNTÜRK S Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği. . 2017; 257 - 280. 10.14780/muiibd.329937
IEEE TÜZÜNTÜRK S "Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği." , ss.257 - 280, 2017. 10.14780/muiibd.329937
ISNAD TÜZÜNTÜRK, SELİM. "Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği". (2017), 257-280. https://doi.org/10.14780/muiibd.329937
APA TÜZÜNTÜRK S (2017). Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 39(1), 257 - 280. 10.14780/muiibd.329937
Chicago TÜZÜNTÜRK SELİM Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 39, no.1 (2017): 257 - 280. 10.14780/muiibd.329937
MLA TÜZÜNTÜRK SELİM Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol.39, no.1, 2017, ss.257 - 280. 10.14780/muiibd.329937
AMA TÜZÜNTÜRK S Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2017; 39(1): 257 - 280. 10.14780/muiibd.329937
Vancouver TÜZÜNTÜRK S Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2017; 39(1): 257 - 280. 10.14780/muiibd.329937
IEEE TÜZÜNTÜRK S "Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği." Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 39, ss.257 - 280, 2017. 10.14780/muiibd.329937
ISNAD TÜZÜNTÜRK, SELİM. "Uyum Analizi Kullanarak Y Kuşağı Akıllı Telefon Kullanıcılarının Tüketici Davranışlarının Anlaşılması: Bursa Örneği". Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 39/1 (2017), 257-280. https://doi.org/10.14780/muiibd.329937