Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1045 - 1056 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.13006 İndeks Tarihi: 01-08-2019

FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Demokratik tutum küçük yaşlardan itibaren kazanılmalıdır.Aileden sonra hayata ilişkin sorumlulukların öğrenildiği yer okullardır.Öğretmenlere çocuklara demokrasinin öğretilmesi sorumluluğu dayüklenmiştir. Demokrasiyi öğrenmiş çocukların yetişmesinde demokratikdavranışa sahip öğretmenlerin görev almaları beklenmektedir. Buçalışmanın amacı formasyon alan öğretmen adaylarının demokratiktutumları arasında cinsiyet, yaş ve branşa göre bir fark olup olmadığınıanlamaya çalışmaktır. Bu çalışma nicel ve nitel araştırma tekniklerindenyararlanılmıştır. Tarama modelde betimsel bir araştırma olarak yapılmış,nitel veriler doküman inceleme yoluyla toplanmış, içerik analizi ileçözümlenmiştir. Nicel veriler Spss programı ile çözümlenmiştir.Araştırmanın nicel örnekleminde 2016-2017 bahar dönemindeformasyon eğitimi almakta olan Türk dili ve edebiyatı, sosyoloji ve dinkültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliğinden 96 öğrenci, çalışma grubunda2017-2018 güz dönemi formasyon grubundan Türk Dili ve Edebiyatıbölümünden 5 kız, 5 erkek toplam 10 öğrenci yer almaktadır. Buçalışmada “Demokratik Tutum Ölçeği” kullanılmış olup ölçek Gözütok(1995) tarafından geliştirilmiştir. Öğrencilerden demokratik öğretmendavranışları nasıl olmalıdır? Sorusunun yer aldığı yarı yapılandırılmışformla yazılı olarak alınmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre öğrenci yaş,cinsiyet ve branşlara göre bir fark bulunmadığı, kız öğrenciortalamalarının yüksek olduğu görülmektedir. Doküman incelemesinegöre öğretmenlerin öğrencilere eşit davranması, ayrımcılık yapmaması,sınıf kurallarının ve seçimlerin birlikte oluşturulması, bireyselfarklılıklara dikkat etmesi gerektiği görüşleri vurgulanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ŞAHAN G (2018). FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. , 1045 - 1056. 10.7827/TurkishStudies.13006
Chicago ŞAHAN Gülsün FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. (2018): 1045 - 1056. 10.7827/TurkishStudies.13006
MLA ŞAHAN Gülsün FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2018, ss.1045 - 1056. 10.7827/TurkishStudies.13006
AMA ŞAHAN G FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2018; 1045 - 1056. 10.7827/TurkishStudies.13006
Vancouver ŞAHAN G FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2018; 1045 - 1056. 10.7827/TurkishStudies.13006
IEEE ŞAHAN G "FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.1045 - 1056, 2018. 10.7827/TurkishStudies.13006
ISNAD ŞAHAN, Gülsün. "FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ". (2018), 1045-1056. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13006
APA ŞAHAN G (2018). FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(4), 1045 - 1056. 10.7827/TurkishStudies.13006
Chicago ŞAHAN Gülsün FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.4 (2018): 1045 - 1056. 10.7827/TurkishStudies.13006
MLA ŞAHAN Gülsün FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.4, 2018, ss.1045 - 1056. 10.7827/TurkishStudies.13006
AMA ŞAHAN G FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(4): 1045 - 1056. 10.7827/TurkishStudies.13006
Vancouver ŞAHAN G FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(4): 1045 - 1056. 10.7827/TurkishStudies.13006
IEEE ŞAHAN G "FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.1045 - 1056, 2018. 10.7827/TurkishStudies.13006
ISNAD ŞAHAN, Gülsün. "FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 13/4 (2018), 1045-1056. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13006