Yıl: 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 323 - 359 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.23891/efdyyu.2018.71 İndeks Tarihi: 26-08-2019

Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki

Öz:
Bu araştırmanın amacı öğrencilerin akademik sahtekârlık eğilimleri ile olumsuzdeğerlendirilme korkuları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, 2017-2018 akademikyılında Adnan Menderes, Pamukkale ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitelerinde öğrenim gören362 lisans ve 105 lisansüstü olmak üzere toplam 467 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırma nicelaraştırma olup; ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın sonuçlarına göre olumsuzdeğerlendirilme korkusunun hiçbir değişkene göre anlamlı farklılık göstermediği tespitedilmiştir. Cinsiyet değişkenine göre sahtekârlık eğiliminin boyutları arasında anlamlı birfarklılık olduğu, akademik sahtekârlık eğilimi ile olumsuz değerlendirilme korkusu arasındadüşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrencilere, alacakları cezalarkonusunda daha çok bilgilendirme çalışmalarının yapılması, üniversitelerin web sitelerine veokul duvarlarına cezalarla ilgili afişlerin asılması, broşürlerin dağıtılması vb. gibi önerilerdebulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Relationship between Academic Dishonesty Tendency and Fear of Negative Evaluation

Öz:
The aims of this research are to examine the relationship between academic dishonesty tendencies and fear of negative evaluation. The study was conducted with a total of 467 students, 362 undergraduate and 105 graduate students studying at Adnan Menderes, Pamukkale and Muğla Sıtkı Koçman Universities in the 2017-2018 academic year. There was a quantitative research in this study, relational model was used. According to the results of the research, it was determined that the fear of negative evaluation wasn’t significant difference any variables. There is a significant difference between the dimensions of academic dishonesty tendency to gender variable. It was concluded that there was a significant relationship between the academic dishonesty tendency and the fear of negative evaluation. Students are encouraged to make more informed work on punishments, to post banners on websites of universities and on school walls, distribute brochures, and so on suggestions such as were made.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kiral B, SARACALOĞLU A (2018). Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki. , 323 - 359. 10.23891/efdyyu.2018.71
Chicago Kiral Bilgen,SARACALOĞLU Asuman Seda Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki. (2018): 323 - 359. 10.23891/efdyyu.2018.71
MLA Kiral Bilgen,SARACALOĞLU Asuman Seda Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki. , 2018, ss.323 - 359. 10.23891/efdyyu.2018.71
AMA Kiral B,SARACALOĞLU A Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki. . 2018; 323 - 359. 10.23891/efdyyu.2018.71
Vancouver Kiral B,SARACALOĞLU A Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki. . 2018; 323 - 359. 10.23891/efdyyu.2018.71
IEEE Kiral B,SARACALOĞLU A "Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki." , ss.323 - 359, 2018. 10.23891/efdyyu.2018.71
ISNAD Kiral, Bilgen - SARACALOĞLU, Asuman Seda. "Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki". (2018), 323-359. https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.71
APA Kiral B, SARACALOĞLU A (2018). Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 323 - 359. 10.23891/efdyyu.2018.71
Chicago Kiral Bilgen,SARACALOĞLU Asuman Seda Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15, no.1 (2018): 323 - 359. 10.23891/efdyyu.2018.71
MLA Kiral Bilgen,SARACALOĞLU Asuman Seda Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.1, 2018, ss.323 - 359. 10.23891/efdyyu.2018.71
AMA Kiral B,SARACALOĞLU A Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 15(1): 323 - 359. 10.23891/efdyyu.2018.71
Vancouver Kiral B,SARACALOĞLU A Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 15(1): 323 - 359. 10.23891/efdyyu.2018.71
IEEE Kiral B,SARACALOĞLU A "Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss.323 - 359, 2018. 10.23891/efdyyu.2018.71
ISNAD Kiral, Bilgen - SARACALOĞLU, Asuman Seda. "Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15/1 (2018), 323-359. https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.71