Yıl: 2019 Cilt: 0 Sayı: 17 Sayfa Aralığı: 347 - 367 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 04-10-2019

Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmada tarama modeline göre, sınıf öğretmenleri-nin hayat bilgisi öğretim programına yönelik görüşlerinin orta-ya çıkarılması amaçlanmıştır. Öğretmenlerin çoğunluğu kaza-nımların öğrenci seviyesine uygun olduğunu belirtirken bazı kazanımların uygun olmadığını belirtenler de olmuştur. İçerik açısından, konuların sadeleştirilmesinin öğretmenler tarafından olumlu karşılandığı ancak bunun yeterli olmadığı, ders saatle-rinin yetmediğine yönelik eleştirilere de rastlanmıştır. Öğret-menlerin çoğunluğu programın sarmal şekilde öğretilmesini eleştirmektedir. Konuların ülkenin bölgesel farklılıkları dikkate alınmadan hazırlanması da önemli eleştiriler arasındadır. Öğ-retmenlerin programın öğrenme-öğretme sürecine ilişkin gö-rüşleri incelendiğinde; çoğunluğun aktif katılımı sağlayan öğre-tim yöntemlerini benimsedikleri ortaya çıkmıştır. Ancak bir kısmı aktif öğretim yöntemlerini yeterli şekilde uygulayama-dıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin yapmış oldukları önemli tespitlerden biri de programın öğrenci merkezli olması-na rağmen ölçme ve değerlendirme boyutunun bunu tam ola-rak karşılayamadığı olmuştur. Buna göre araştırmada, hayat bilgisi öğretim programında yapılan değişiklikler ve düzenle-meler öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda tartışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Evaluation of the Elements in the Life Science Curriculum as per Teachers' Views

Öz:
This research study aimed to uncover the views of elementary teachers about the revised Life Sciences curriculum. Many teachers expressed their approval of the overall program objectives in terms of their appropriateness to the children’s developmental levels. However, several teachers who criticized some of the benchmarks incompatible. In terms of the content of the program, many teachers indicated their satisfaction with the reduced amount of the content. Some teachers complained about the inadequate course hours and unbalanced dispersion of some topics over others. In addition, some were critical about the revised curriculum without taking into account the regional differences. Most of the teachers criticized the spiral curriculum design. In terms of teaching-learning strategies of the curricu-lum, the majority of the teachers expressed their positive fee-lings about the student-centered teaching-learning approaches. However, some of the teachers stated their concerns about the limited use of student-centered teaching strategies. And also te-achers believed that even though student-centered curriculum was more emphasized, assessment dimension not constructed well. Therefore, changes through the curriculum have been dis-cussed in accordance with teachers’ view.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Karaman P (2019). Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. , 347 - 367.
Chicago Karaman Pınar Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. (2019): 347 - 367.
MLA Karaman Pınar Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. , 2019, ss.347 - 367.
AMA Karaman P Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. . 2019; 347 - 367.
Vancouver Karaman P Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. . 2019; 347 - 367.
IEEE Karaman P "Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi." , ss.347 - 367, 2019.
ISNAD Karaman, Pınar. "Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi". (2019), 347-367.
APA Karaman P (2019). Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0(17), 347 - 367.
Chicago Karaman Pınar Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 0, no.17 (2019): 347 - 367.
MLA Karaman Pınar Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.0, no.17, 2019, ss.347 - 367.
AMA Karaman P Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 0(17): 347 - 367.
Vancouver Karaman P Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 0(17): 347 - 367.
IEEE Karaman P "Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi." Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0, ss.347 - 367, 2019.
ISNAD Karaman, Pınar. "Hayat Bilgisi Öğretim Programındaki Öğelerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi". Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17 (2019), 347-367.