HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 811 - 833 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.13794 İndeks Tarihi: 08-07-2019

HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Fen bilimlerinde önemli bir yeri olan problem çözme becerileri,öğrencilerin öğrenme sürecinde aktif olmasını sağlayan, kendiöğrenmelerinde sorumluluk alma duygusunu geliştiren, öğrenmeninkalıcılığını arttıran temel becerilerindendir. Aynı zamanda bu beceriler,öğrencilerin günlük hayatta karşılaşılaştıkları problemleri çözmelerindeönemli rol oynamaktadır. Bundan dolayı Fen Bilimleri dersininhedeflerindenbirisideöğrencilereproblemçözmebecerisikazandırmaktır. Bu çalışmanın amacı, 8. sınıf Fen Bilimleri dersindeki“Hayatımızdaki Basit Makineler” konusunda öğrencilerin problem çözmebecerilerinin ne düzeyde olduğunu açık uçlu sorular yardımıylabelirlemektir. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır.Çalışmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Van ili merkezbir ortaokulun sekizinci sınıfında öğrenim gören 106 (50 kız ve 56 erkek)öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada 10 adet açık uçlu sorudan oluşanveri toplama aracı geliştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilenaçık uçlu soruların uzman görüşü alınarak kapsam geçerliğisağlanmıştır. Öğrencilerin açık uçlu sorulara vermiş oldukları cevaplarındeğerlendirilmesi için puanlama kriterleri kullanılmıştır. Sayısallaştırılanverilerin analizinde ise Shapiro-Wilks testi, tek yönlü varyans analizi(one-way ANOVA) ve Post Hoc (Tukey HSD) testi uygulanmıştır. Yapılananaliz sonuçlarına göre, açık uçlu sorulardan elde edilen bulgulardaöğrencilerin son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Öğrencilerin açık uçlu sorulardan aldıklarıtoplam puanlarının yüksek olmasından dolayı konuya yönelik problemçözme becerilerinin yeterli düzeyde olduğu sonucuna varılabilir. FenBilimleri öğretmenlerinin bu tür uygulamaları farklı ünitelerdeuygulamaları, öğrencilerin konuların daha etkili öğrenecekleridüşünülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

INVESTIGATION OF PROBLEM SOLVING SKILLS OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS ABOUT SIMPLE MACHINERY IN OUR LIFE

Öz:
Problem solving skills, which have an important place in science, are basic skills that enable students to be active in the learning process, improve the sense of responsibility in their own learning, and improve the permanence of the learning. At the same time, these skills play an important role in solving the problems that students face in their daily life. Therefore, one of the objectives of the science textbooks is to provide students with problem-solving skills. The purpose of this study is to determine the level of problem solving skills of students with the help of open-ended questions in the 8 th grade "Simple Machines in Our Life". Screening method was used in the study. The sample of the study was 106 students (50 girls and 56 boys) who were educated in the eighth grade of a central middle school in Van province during 2017-2018 academic year. A data collection tool consisting of 10 open ended questions was developed and used in the study. The open-ended questions developed by the researchers as data collection tool were validated by the expert opinion. Scoring criteria were used to assess students' answers to open-ended questions. In the analysis of digitized data, Shapiro-Wilks test, one-way ANOVA and Post Hoc (Tukey HSD) test were applied. According to the results of the analysis made, it is seen that there is a statistically significant difference between the scores of the students on the findings obtained from the open-ended questions. The high total scores of the students from the open-ended questions can be attributed to the sufficient level of problem-solving skills in the subject. It is thought that science teachers will learn such applications in different units and students will learn subjects more effectively.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÜLSEVEN E (2018). HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. , 811 - 833. 10.7827/TurkishStudies.13794
Chicago GÜLSEVEN Emine HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. (2018): 811 - 833. 10.7827/TurkishStudies.13794
MLA GÜLSEVEN Emine HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. , 2018, ss.811 - 833. 10.7827/TurkishStudies.13794
AMA GÜLSEVEN E HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 811 - 833. 10.7827/TurkishStudies.13794
Vancouver GÜLSEVEN E HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 811 - 833. 10.7827/TurkishStudies.13794
IEEE GÜLSEVEN E "HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.811 - 833, 2018. 10.7827/TurkishStudies.13794
ISNAD GÜLSEVEN, Emine. "HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ". (2018), 811-833. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13794
APA GÜLSEVEN E (2018). HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(19), 811 - 833. 10.7827/TurkishStudies.13794
Chicago GÜLSEVEN Emine HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.19 (2018): 811 - 833. 10.7827/TurkishStudies.13794
MLA GÜLSEVEN Emine HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.19, 2018, ss.811 - 833. 10.7827/TurkishStudies.13794
AMA GÜLSEVEN E HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(19): 811 - 833. 10.7827/TurkishStudies.13794
Vancouver GÜLSEVEN E HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(19): 811 - 833. 10.7827/TurkishStudies.13794
IEEE GÜLSEVEN E "HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.811 - 833, 2018. 10.7827/TurkishStudies.13794
ISNAD GÜLSEVEN, Emine. "HAYATIMIZDAKİ BASİT MAKİNELER İLE İLGİLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 13/19 (2018), 811-833. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13794