Yıl: 2019 Cilt: 10 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 690 - 695 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 27-11-2019

Başkanlık Binasına Öğle yemeği için

Öz:
Amaç: Bu çalışma, kardiyopulmoner resüsitasyon (CPR) eğitiminde kullanılan iki farklı değerlendirme yönteminin öğrenme sürecineetkisinin incelemesi amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntem: Yarı-deneysel olarak gerçekleştirilen bu çalışma, 2014-2015 akademik yılında bir üniversitenin hemşirelik bölümündeilk yardım dersi alan ve çalışmaya katılmayı kabul eden öğrencilerle gerçekleştirilmiştir (n=70). Çalışmanın verileri Sosyo-DemografikÖzellikler Soru Formu ve CPR Beceri Değerlendirme Formu kullanılarak toplanmıştır. Çalışmaya katılan öğrenciler öncelikle iki grubaayrılmış ve her iki gruptaki öğrencilere ilk yardım eğitimi verilmiştir. Eğitim sonrasında öğrenciler beceri laboratuvarına alınarak, CPRuygulaması yaptırılmıştır. Grup I (n=35) öğrencilerinin CPR uygulamaları video kayıt yöntemi ile kayıt edilmiş ve daha sonra her öğrenciye kendi video kaydı izlettirilerek, kendilerini öz değerlendirme yöntemi ile değerlendirmeleri sağlanmış ve ilk uygulama puanı eldeedilmiştir. İkinci aşamada, video kaydını izleyen öğrencilere CPR uygulaması tekrarlatılarak, eğitmen tarafından değerlendirilmiş veikinci uygulama puanı elde edilmiştir. Grup II (n=35) öğrencilerinin CPR uygulamaları tek bir eğitmen tarafından geribildirim yöntemiile değerlendirilmiş ve ilk uygulama puanları elde edilmiştir. İkinci aşamada, öğrencilere CPR uygulaması tekrarlatılarak ikinci uygulamapuanları elde edilmiştir. Veriler SPSS programı ile değerlendirilmiştir.Bulgular: Çalışmaya dahil edilen öğrencilerin yaş ortalamasının 20.82±1.28, %82.9’unun kadın ve %90’nının düz liseden mezun olduğusaptanmıştır. Çalışmanın sonucunda her iki grupta da ilk ve ikinci uygulama puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğubulunmuştur (p<0.05). CPR öğrenme sürecinde geribildirim yöntemi ile öz değerlendirme yöntemi arasında fark olmadığı saptanmıştır.Sonuç: CPR becerisinin öğrenilmesi açısından iki farklı eğitim yöntemi arasında fark bulunmamakla birlikte, video kaydı kullanılaraköğrencilerin eksik ve hatalı uygulamalarını görmesi ve düzeltmesi açısından CPR eğitimine katkı sağlayabileceği öngörülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik

EXAMINATION OF TWO DIFFERENT ASSESSMENT METHODS USED IN CARDIOPULMONARY RESUSCITATION TRAINING

Öz:
Aim: This study aims to examine the impact of two different assessment methods used in cardiopulmonary resuscitation (CPR) training. Materials and Methods: The semi-experimental study was conducted with nursing students taking first-aid lessons in the 2014-2015 academic year at a university. All the participants agreed to the study. Data were collected by the Socio-Demographic Characteristics Questionnaire Form and a CPR Skills Assessment Form. The students in the study were separated into two groups and were given firstaid training. Students applied CPR practice in a skills laboratory after the training. The CPR Practice of Group I (n=35) was recorded by a video camera. Then each student observed and assessed themselves using the self-assessment method to obtain the first mean score. At the second stage, the students who watched the video recording repeated the CPR practice and were assessed by the trainer and the second practice score obtained. The CPR practice of students in Group II (n=35) was assessed by the feedback method given by a single trainer and the first practice scores were obtained. At the second stage, the students repeated the CPR practice and the second practice score was obtained. The data were assessed using the SPSS program. Results: The mean age of the students included in the study was 20.82±1.28. Of the participants, 82.9% were female and 90% had completed regular high school. As a result of the study, a statistically significant difference was found between the first and second practice scores (p<0.05). No difference was found between the feedback and the self-assessment method during CPR training. Conclusion: There was no difference between the two different training methods in terms of acquiring CPR skills. It is predicted that video recordings could facilitate students in observing their ineffective CPR practices and correct them.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARAVELİ ÇAKIR S, ÖZEL F, ERTEMÜR E (2019). Başkanlık Binasına Öğle yemeği için. , 690 - 695.
Chicago KARAVELİ ÇAKIR SELDA,ÖZEL Filiz,ERTEMÜR Esra Başkanlık Binasına Öğle yemeği için. (2019): 690 - 695.
MLA KARAVELİ ÇAKIR SELDA,ÖZEL Filiz,ERTEMÜR Esra Başkanlık Binasına Öğle yemeği için. , 2019, ss.690 - 695.
AMA KARAVELİ ÇAKIR S,ÖZEL F,ERTEMÜR E Başkanlık Binasına Öğle yemeği için. . 2019; 690 - 695.
Vancouver KARAVELİ ÇAKIR S,ÖZEL F,ERTEMÜR E Başkanlık Binasına Öğle yemeği için. . 2019; 690 - 695.
IEEE KARAVELİ ÇAKIR S,ÖZEL F,ERTEMÜR E "Başkanlık Binasına Öğle yemeği için." , ss.690 - 695, 2019.
ISNAD KARAVELİ ÇAKIR, SELDA vd. "Başkanlık Binasına Öğle yemeği için". (2019), 690-695.
APA KARAVELİ ÇAKIR S, ÖZEL F, ERTEMÜR E (2019). Başkanlık Binasına Öğle yemeği için. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(4), 690 - 695.
Chicago KARAVELİ ÇAKIR SELDA,ÖZEL Filiz,ERTEMÜR Esra Başkanlık Binasına Öğle yemeği için. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 10, no.4 (2019): 690 - 695.
MLA KARAVELİ ÇAKIR SELDA,ÖZEL Filiz,ERTEMÜR Esra Başkanlık Binasına Öğle yemeği için. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol.10, no.4, 2019, ss.690 - 695.
AMA KARAVELİ ÇAKIR S,ÖZEL F,ERTEMÜR E Başkanlık Binasına Öğle yemeği için. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019; 10(4): 690 - 695.
Vancouver KARAVELİ ÇAKIR S,ÖZEL F,ERTEMÜR E Başkanlık Binasına Öğle yemeği için. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019; 10(4): 690 - 695.
IEEE KARAVELİ ÇAKIR S,ÖZEL F,ERTEMÜR E "Başkanlık Binasına Öğle yemeği için." Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10, ss.690 - 695, 2019.
ISNAD KARAVELİ ÇAKIR, SELDA vd. "Başkanlık Binasına Öğle yemeği için". Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 10/4 (2019), 690-695.