Yıl: 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 122 - 137 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 18-12-2019

Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels

Öz:
The aim of this study to investigate the relations between teachers'classroom leadership levels and their change tendencies. 411 teachersworking in the middle and senior high schools participated in the study. Inthe study; the Teacher Classroom Leadership Scale Teacher Form andChange Tendencies Scale were used as measurement instruments. In thestudy, descriptive statistics, correlation and regression analysis were used.Research findings show that there are positive and significant relationshipsbetween the positive dimensions of the change tendencies and classroomleadership levels of teachers. The findings revealed that entrepreneurshipin change and belief in the usefulness of change positively affect teacherclassroom leadership, while tendency of keeping the status negatively. Inline with the results, it is recommended supporting the change tendenciesand entrepreneurship of teachers by expanding the right of initiative at theschool and classroom level.
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Psikoloji

Öğretmenlerin Değişim Eğilimleri ile Sınıf Liderliği Düzeyleri Arasındaki İlişkiler

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin değişim eğilimleri ile sınıf liderliği düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemektir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmaya, ortaokul ve liselerde görev yapan ve tesadüfi örnekleme yoluyla belirlenen 411 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Değişim Eğilimleri Ölçeği ve Öğretmen Sınıf Liderliği Ölçeği Öğretmen Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ile korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, değişim eğilimlerinin pozitif boyutları (değişimde girişimcilik ve değişimin yararına inanma) ile öğretmen sınıf liderliği düzeyleri arasında pozitif yönde ve anlamlı ilişkiler olduğunu göstermektedir. Bulgular, öğretmenlerin değişimde girişimcilik ve değişimin yararına inanma eğilimlerinin öğretmen sınıf liderliğini olumlu etkilediğini, statükoyu koruma eğilimlerinin ise olumsuz etkilediğini ortaya koymuştur. Sonuçlar doğrultusunda, öğretmenlerin okul ve sınıf düzeyindeki inisiyatif alanlarının genişletilerek değişim ve girişimcilik eğilimlerinin desteklenmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Psikoloji
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KORKMAZ E, KARABAĞ KÖSE E (2019). Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels. , 122 - 137.
Chicago KORKMAZ Ercan,KARABAĞ KÖSE ESRA Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels. (2019): 122 - 137.
MLA KORKMAZ Ercan,KARABAĞ KÖSE ESRA Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels. , 2019, ss.122 - 137.
AMA KORKMAZ E,KARABAĞ KÖSE E Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels. . 2019; 122 - 137.
Vancouver KORKMAZ E,KARABAĞ KÖSE E Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels. . 2019; 122 - 137.
IEEE KORKMAZ E,KARABAĞ KÖSE E "Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels." , ss.122 - 137, 2019.
ISNAD KORKMAZ, Ercan - KARABAĞ KÖSE, ESRA. "Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels". (2019), 122-137.
APA KORKMAZ E, KARABAĞ KÖSE E (2019). Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 122 - 137.
Chicago KORKMAZ Ercan,KARABAĞ KÖSE ESRA Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi 9, no.1 (2019): 122 - 137.
MLA KORKMAZ Ercan,KARABAĞ KÖSE ESRA Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.9, no.1, 2019, ss.122 - 137.
AMA KORKMAZ E,KARABAĞ KÖSE E Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019; 9(1): 122 - 137.
Vancouver KORKMAZ E,KARABAĞ KÖSE E Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019; 9(1): 122 - 137.
IEEE KORKMAZ E,KARABAĞ KÖSE E "Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels." Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, ss.122 - 137, 2019.
ISNAD KORKMAZ, Ercan - KARABAĞ KÖSE, ESRA. "Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels". Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi 9/1 (2019), 122-137.