Yıl: 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 101 - 121 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31464/jlere.399414 İndeks Tarihi: 17-10-2019

Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma

Öz:
Araştırmada, Elektronik Bilişim Ağı’ndaki ortaokul Türkçe dersi içeriklerinin konu dağılımı vekullanım sıklığının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırmayaklaşımı benimsenmiştir. Veri toplama aşamasında doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanınevrenini EBA içerik modülünde “ortaokul Türkçe” etiketi taşıyan video, görsel, ses, kitap, dergi, dokümanbaşlıklarındaki 2012 yılından 2017 Kasım ayına kadar yüklenen toplam 3.893 içerik oluşturmaktadır.İncelenen toplam 3.893 içerikten 2.184 tanesinin ortaokul Türkçe dersi ile ilgili olduğu tespit edilmiştir.Türkçe dersi ile ilgili ürünler üzerinde tür, konu, izlenilme, beğenilme, yorumlanma ölçüt alınarak sıklıkbelirlemesi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, en fazla içeriğin doküman modülüne yüklendiği, ardındansesin geldiği belirlenmiştir. İçeriklerin genel olarak, ders tekrarı, sınav hazırlığı ve çalışma kâğıdı özelliğitaşıdığı görülmüştür. Bunun yanında EBA üzerinde ortaokul Türkçe dersi için yüklendiği hâlde ilgiliolmayan birçok içeriğin bulunduğu, dolayısıyla modüllerin bilinçsizce kullanıldığı ve eğitim portalının buhâliyle yeterince etkili olamayacağı ulaşılan sonuçlar arasındadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

A Research on the Use of Secondary School Turkish Course Contents in Electronic Information Network

Öz:
In the survey, it is aim to determine the subject distribution and frequency of content that related to secondary school Turkish lesson in Electronics Informatics Network. In this study, a qualitative research model was adopted and the contents included in the EBA system were examined by document analysis technique. Total 3.893 content uploaded from 2012 to November 2017 in the video, audio, books, magazine and document titles that carry the “middle school Turkish” label in EBA consistutes the sample of the survey. It is revealed the use by taking the rate of learning domain viewing, favour and that being, interpreted in analysis of the data obtained. It is determined that the maximum content is loaded in the document module and then the voice comes out in the result of survey. It is seen that the content is mostly about course back, exam preparation and study paper. Besides there is a lot of content that is not relevant on EBA although it has been loaded for secondary school Turkish lesson; thus the modules are used unconsciously.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M. & Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak Fatih projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim Konferansları, 1-3 Şubat 2012, Uşak. http://ab.org.tr/ab12/kabul.html adresinden 07 Aralık 2017 tarihinde erişildi.
  • Aktay, S. & Keskin, T. (2016). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) incelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
  • Alpar, D., Batdal, G. & Avcı, Y. (2007). Öğrenci merkezli eğitimde eğitim teknolojileri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 19-31.
  • Altın, H.M. ve Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(1), 89-105.
  • Ateş, M., Çerçi, A. & Derman, S. (2015). Eğitim Bilişim Ağında yer alan Türkçe dersi videoları üzerine bir inceleme. Sakarya University Journal of Education, 5(3), 105-117.
  • Bazı, F. Ç. (2016). Teknik, donanım ve içerik yönüyle Fatih projesinin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 7(15), 196-209.
  • Bilici, A. (2011). Öğretmenlerin bilişim teknolojileri cihazlarının eğitsel bağlamda kullanımına ve eğitimde Fatih Projesine yönelik görüşleri: Sincan İl Genel Meclisi İ.Ö.O.. 5th International Computer & Techologies Symposium. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Brown, J. L. M. (2012). Online learning: A comparison of web-based and land-based courses. Quarterly Review of Distance Education, 13(1), 39-42.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Elektronik Bilişim Ağı (EBA) (2017). EBA hakkında. http://www.eba.gov.tr/hakkimizda adresinden 03.12.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Gonzalez Lopez Ledesma, A. E. (2016). The learning objects of the Educ.ar Portal: The inclusion of digital technologies in language and literature teaching materials. ALABE-Revista De Investigacion Sobre Lectura Y Escritura, 13, 1-20.
  • Güvendi, G. M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: Eğitim Bilişim Ağı (EBA) örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Hew, T. S. & Kadir, S. L. S. A. (2016). Understanding cloud-based VLE from the SDT and CET perspectives: Development and validation of a measurement instrument. Computers & Education, 101, 132-149.
  • Hwang, G. J. & Chang, H. F. (2011). A formative assessment-based mobile learning approach to improving the learning attitudes and achievements of students. Computers & Education, 56, 1023-1031.
  • İskender, H. (2016). Eğitim Bilişim Ağı’nda bulunan 7. sınıf Türkçe dersi videolarının ilköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programıyla uyumu. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(24), 1043-1068.
  • Kelly, D. & Rutherford, T. (2017). Khan Academy as supplemental ınstruction: A controlled study of a computer-based mathematics intervention. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 18(4) SI, 70-77.
  • Kurt, A., Kuzu, A., Dursun, Ö., Güllüpınar, F. & Gültekin, M. (2013). Fatih projesinin pilot uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Öğretmen görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 1(2), 1-23.
  • Lee, M. & Baylor, A. L., (2006). Designing metacognitive maps for web-based learning. Educational Technology & Society, 9(1), 344-348.
  • Maden, S., Maden, A. & Banaz, E. (2016). Medya okuryazarlığı ile ilgili lisansüstü tezlere yönelik bir içerik analizi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(1), 588- 605.
  • Merriam, S. (1998). Qualitative research and case study applications in education. Revised and expanded from case study research in education. USA: JB Printing.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2017). Eğitimde FATİH Projesi hakkında. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ adresinden 03.12.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Rao, A., Hilton, J. & Harper, S. (2017). Khan Academy videos in Chinese: A case study in oer revision. Internatıonal Review of Research in Open And Distributed Learning, 18(5), 305- 315.
  • Isabel Ramirez-Ochoa, M. & Javier Vizcarra-Brito, J. (2016). Developing math skills in teacher students by Khan Academy. REVISTA RA XIMHAI, 12(6)SI, 285-293.
  • Öz, M. F. (2011). Uygulamalı Türkçe öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sever, S. (2003). Türkçe öğretiminde yeni yapılanma çalışmaları. Türklük Bilimi Araştırmaları Türkçe Öğretimi Özel Sayısı, 13(1), 27-38.
  • Timur, B., Yılmaz, Ş. & İşseven, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sistemini kullanmalarına yönelik görüşleri. Asya Öğretim Dergisi [Asian Journal of Instruction] 5(1), 44-54.
  • Türker, A. & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (eba) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Journal of Research in Education and Teaching 5(1), 244-254.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) (2016). Girişimlerde bilişim teknolojileri kullanımı araştırması, hanelerde bilişim teknolojileri kullanımı araştırması. http://www.tuik.gov.tr /PreHaberBultenleri.do?id =2177916 adresinden 11 Kasım 2017 tarihinde erişildi.
  • Tüysüz, C. & Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27), 278-296.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA MADEN S, Önal A (2018). Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. , 101 - 121. 10.31464/jlere.399414
Chicago MADEN Sedat,Önal Aydın Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. (2018): 101 - 121. 10.31464/jlere.399414
MLA MADEN Sedat,Önal Aydın Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. , 2018, ss.101 - 121. 10.31464/jlere.399414
AMA MADEN S,Önal A Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. . 2018; 101 - 121. 10.31464/jlere.399414
Vancouver MADEN S,Önal A Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. . 2018; 101 - 121. 10.31464/jlere.399414
IEEE MADEN S,Önal A "Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma." , ss.101 - 121, 2018. 10.31464/jlere.399414
ISNAD MADEN, Sedat - Önal, Aydın. "Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma". (2018), 101-121. https://doi.org/10.31464/jlere.399414
APA MADEN S, Önal A (2018). Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 101 - 121. 10.31464/jlere.399414
Chicago MADEN Sedat,Önal Aydın Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 4, no.2 (2018): 101 - 121. 10.31464/jlere.399414
MLA MADEN Sedat,Önal Aydın Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, vol.4, no.2, 2018, ss.101 - 121. 10.31464/jlere.399414
AMA MADEN S,Önal A Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2018; 4(2): 101 - 121. 10.31464/jlere.399414
Vancouver MADEN S,Önal A Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2018; 4(2): 101 - 121. 10.31464/jlere.399414
IEEE MADEN S,Önal A "Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma." Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 4, ss.101 - 121, 2018. 10.31464/jlere.399414
ISNAD MADEN, Sedat - Önal, Aydın. "Elektronik Bilişim Ağı’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma". Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 4/2 (2018), 101-121. https://doi.org/10.31464/jlere.399414