Yıl: 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 86 - 100 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31464/jlere.389852 İndeks Tarihi: 17-10-2019

Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri

Öz:
Dil eğitiminde verimliliği belirleyen önemli unsurlardan biri de eğitim ortamı tasarımı ve bu çerçevedemateryal kullanımıdır. Bu çalışmada Türkçe öğretiminde işlevsel değere sahip olan ancak gerektiği kadaryararlanılmayan “karikatür” ele alınmaktadır. Çalışmada ilk olarak eğitim ortamlarında pedagojik birmateryal olarak karikatürün özellikleri, türleri ve eğitimde kullanılmasının önemi üzerinde durulmakta vealanyazında karikatürle ilgili ulaşılabilen çalışmalara değinilmektedir. Ayrıca 2005 ve sonraki yıllardayayımlanan Türkçe öğretimi programlarında karikatüre yer verilme durumu üzerinde de durulmaktadır.Çalışma sonunda ise karikatürün Türkçe eğitimi metin işleme sürecini çeşitlendirmede eğitim materyaliolarak kullanılabilirliğini örneklemek amacıyla karikatür çalışmalarını içeren ders işleyiş etkinliğine yerverilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Usage and Educational Value of Cartoons in Turkish Education

Öz:
One of the important factors determining the efficiency in language education is the design of the educational environment and the use of materials in this frame. In this study, 'cartoons' which have functional values in Turkish teaching but not utilized as much as necessary are considered. The study first deals with the characteristics of the cartoon as a pedagogical material in educational settings, its types and the importance of using it in education and the literary works on cartoon are mentioned. In addition is emphasized the status of the cartoon placement in Turkish Teaching Programme published in 2005 and following years. At the end of the study, given place course activity including cartoon studies to illustrate its usefulness as a pedagogical material enriching Turkish education text processing process of cartoon.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Göçer A, AKGÜL O (2018). Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri. , 86 - 100. 10.31464/jlere.389852
Chicago Göçer Ali,AKGÜL Okan Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri. (2018): 86 - 100. 10.31464/jlere.389852
MLA Göçer Ali,AKGÜL Okan Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri. , 2018, ss.86 - 100. 10.31464/jlere.389852
AMA Göçer A,AKGÜL O Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri. . 2018; 86 - 100. 10.31464/jlere.389852
Vancouver Göçer A,AKGÜL O Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri. . 2018; 86 - 100. 10.31464/jlere.389852
IEEE Göçer A,AKGÜL O "Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri." , ss.86 - 100, 2018. 10.31464/jlere.389852
ISNAD Göçer, Ali - AKGÜL, Okan. "Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri". (2018), 86-100. https://doi.org/10.31464/jlere.389852
APA Göçer A, AKGÜL O (2018). Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 86 - 100. 10.31464/jlere.389852
Chicago Göçer Ali,AKGÜL Okan Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 4, no.2 (2018): 86 - 100. 10.31464/jlere.389852
MLA Göçer Ali,AKGÜL Okan Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, vol.4, no.2, 2018, ss.86 - 100. 10.31464/jlere.389852
AMA Göçer A,AKGÜL O Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2018; 4(2): 86 - 100. 10.31464/jlere.389852
Vancouver Göçer A,AKGÜL O Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2018; 4(2): 86 - 100. 10.31464/jlere.389852
IEEE Göçer A,AKGÜL O "Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri." Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 4, ss.86 - 100, 2018. 10.31464/jlere.389852
ISNAD Göçer, Ali - AKGÜL, Okan. "Türkçe Eğitiminde Karikatür Kullanımı ve Eğitsel Değeri". Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 4/2 (2018), 86-100. https://doi.org/10.31464/jlere.389852