Yıl: 2019 Cilt: 20 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 958 - 1002 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29299/kefad.2019.20.02.014 İndeks Tarihi: 11-11-2019

Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişime yönelik eğilimlerinin düzeyinibelirlemektir. Bu amaçla Büyüköztürk, Uslu ve Akbaba Altun (2017) tarafından geliştirilen öğretmenlereuyarlanan, değişimde girişimcilik, değişimin yararına inanma, değişime direnme, statükoyu korumafaktörlerinden oluşan “Değişim Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Kırıkkale’de MEB’e bağlı resmî ortaokullardaçalışan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 91 İngilizce öğretmenine anket formu uygulanmıştır.Uygulanan anket formundan elde edilen veriler SPSS 22.0 ile analiz edilmiş, bağımsız örneklemler için t-testi ileanaliz sonuçları yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında, katılımcıların genel olarak değişimeyönelik eğilimlerinin orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişimin yararınainanma alt boyutuna dair eğilimlerinin en yüksek düzeyde; değişimde girişimcilik boyutuna dair eğilimlerininyüksek düzeyde; değişime direnç ve statükoyu koruma boyutlarına dair eğilimlerin düşük düzeyde olduğugözlemlenmektedir. Ayrıca araştırmanın sonuçlarında, mesleki kıdem ve kullanılan eğitim teknolojileri araçları(tahta/akıllı tahta) değişkenleri ile değişimde girişimcilik, değişimin yararına inanma, değişimle dirençboyutları arasında anlamlı farklılıklar olduğu, cinsiyet değişkeni ile sadece değişimde girişimcilik boyutuarasında anlamlı bir fark oluştuğu, yaş faktörünün ise ölçeğin 4 boyutunda da anlamlı farklar ortaya koyduğugörülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Secondary Schools English Teachers’ Tendencies toward Change

Öz:
The purpose of this study was to determine the level of tendencies of English teachers towards change in secondary schools. For that purpose, ‘’Change Tendencies Scale’’ developed by Büyüköztürk, Uslu and Akbaba Altun (2017), adapted for teachers, consisting of the factors of entrepreneurship in change, belief in the benefit of change, resistance to change, status quo protection was used. A questionnaire was applied to 91 English teachers working in Kırıkkale in official secondary schools affiliated to the Ministry of National Education and wishing to participate voluntarily. The data obtained from the questionnaire were analyzed with SPSS 22.0 and the results were interpreted with t-test for independent samples. The results showed that tendencies of the participants towards change in general were moderate. It was observed that English teachers' tendencies at secondary schools for belief in the benefit of change were highest; their tendencies towards entrepreneurship in change were high; however, their tendencies towards resistance to change and the status quo protection were low. Moreover, for the results of the study, It was found that there were significant differences between the variables of professional seniority, educational technology tools used (board / smart board) and the dimensions of entrepreneurship in change, belief in the benefit of change, resistance to change, there were significant differences between gender variable and only the dimension of entrepreneurship in change, there were significant differences between age factor and 4 dimensions of the scale.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYDİLEK S, ARSLAN M (2019). Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek. , 958 - 1002. 10.29299/kefad.2019.20.02.014
Chicago AYDİLEK Sevcan,ARSLAN Mehmet Metin Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek. (2019): 958 - 1002. 10.29299/kefad.2019.20.02.014
MLA AYDİLEK Sevcan,ARSLAN Mehmet Metin Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek. , 2019, ss.958 - 1002. 10.29299/kefad.2019.20.02.014
AMA AYDİLEK S,ARSLAN M Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek. . 2019; 958 - 1002. 10.29299/kefad.2019.20.02.014
Vancouver AYDİLEK S,ARSLAN M Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek. . 2019; 958 - 1002. 10.29299/kefad.2019.20.02.014
IEEE AYDİLEK S,ARSLAN M "Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek." , ss.958 - 1002, 2019. 10.29299/kefad.2019.20.02.014
ISNAD AYDİLEK, Sevcan - ARSLAN, Mehmet Metin. "Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek". (2019), 958-1002. https://doi.org/10.29299/kefad.2019.20.02.014
APA AYDİLEK S, ARSLAN M (2019). Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 958 - 1002. 10.29299/kefad.2019.20.02.014
Chicago AYDİLEK Sevcan,ARSLAN Mehmet Metin Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 20, no.2 (2019): 958 - 1002. 10.29299/kefad.2019.20.02.014
MLA AYDİLEK Sevcan,ARSLAN Mehmet Metin Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.20, no.2, 2019, ss.958 - 1002. 10.29299/kefad.2019.20.02.014
AMA AYDİLEK S,ARSLAN M Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 20(2): 958 - 1002. 10.29299/kefad.2019.20.02.014
Vancouver AYDİLEK S,ARSLAN M Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 20(2): 958 - 1002. 10.29299/kefad.2019.20.02.014
IEEE AYDİLEK S,ARSLAN M "Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, ss.958 - 1002, 2019. 10.29299/kefad.2019.20.02.014
ISNAD AYDİLEK, Sevcan - ARSLAN, Mehmet Metin. "Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri Sevcan Aydilek". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 20/2 (2019), 958-1002. https://doi.org/10.29299/kefad.2019.20.02.014