BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ

Yıl: 2018 Cilt: 1 Sayı: 53 Sayfa Aralığı: 229 - 241 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-03-2020

BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ

Öz:
Batı ve İslam toplumları arasında ötekileştirmeüzerinden kurulan ilişki çok eski zamanlaradayanmaktadır. Tarihsel süreç içerisinde değişim gösteren bu ilişki günümüzde Batılı toplumların İslam toplumlarını hem dışlama hemde dönüştürme çabalarına sahne olmaktadır.Yapılan Batılı müdahalelerin çoğu için sözdemeşruiyet Batı’nın yeni diniymişçesine sahipçıktığı “demokrasi” ile sağlanmaktadır. İmparatorlukların sona ermesi ve ulus devletlerinkurulmasıyla beraber birlik bilincini tam olaraktesis edememiş olan Müslüman topluluklarınçoğu ise Batılı müdahaleye açık bir toplumsalve siyasal yapı ile kendi topraklarında yaşamhaklarını büyük ölçüde yitirmektedirler. Bukimselerin diğer kısmı ise göç etmek zorundakaldıkları Batı’da ikincil insan statüsünde yaşamaya maruz kalmaktadırlar. Bu durum, Müslüman toplulukları Batı’ya karşı topyekûn bir tavıralışa iterken, bir kısmının da radikalleşmesineve küresel terör örgütlerinin eline düşmesinesebep olmaktadır. Batı, radikalleşmesine sebep olduğu bu gruplar üzerinden bir yandanuluslararası operasyonlarını kendince meşrubir zeminde yürütürken, bir taraftan da Müslüman toplumları ötekileştirmeye ve yenidenötekileştirmeye devam etmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Siyasi Bilimler

THE STORY OF THE MUSLIM “OTHERS” OF THE WEST

Öz:
The relationship established between the Western and Islamic societies by means of othering is based on ancient times. This relationship, which has changed in the historical duration, is now witnessing the efforts of the Western societies to exclude as well as transform the Islamic societies. The so-called legitimacy for the most of the Western interventions is achieved with the “democracy” that is owned like the West’s new religion. With the end of the empires and the establishment of nation states, most of the Muslim communities, which have not been able to fully establish unity consciousness, have lost a great deal of their rights to life on their lands with a social and political structure open to Western intervention. The other parts of these people are exposed to life in secondary human status in the West, where they had to migrate. This stiuation causes Muslim communities to take a total stance against the West, some of which are radicalizing and are being captured by global terrorist organizations. While the West operates its international operations on a legitimate ground, on the other hand it continues to othering and re-othering Muslim societies.
Anahtar Kelime:

Konular: Siyasi Bilimler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • ANDERSON, B. (2011). Hayali Cemaatler – Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması, çev. İskender Savaşır, Metis Yayınları, İstanbul.
  • BALIBAR, E. (2003). “Bir ‘Yeni-Irkçılık’ Var mı”, Irk, Ulus, Sınıf - Belirsiz Kimlikler, çev. Nazlı Ökten, ed. Immanuel Wallerstein, Etienne Balibar, Metis Yayınları, İstanbul.
  • BOURDIEU, P. (2016). Sosyoloji Meseleleri, çev. Filiz Öztürk, Büşra Uçar, Mustafa Gültekin, Aslı Sümer, Heretik Yayınları, Ankara.
  • LANDERS, E., MASTERS, J. (30 Kasım 2017). “Trump Retweets Anti-Muslim Videos”, CNN. (Erişim: 31.12.2017). http://edition.cnn.com/2017/11/29/politics/donald-trumpretweet-jayda-fransen/index.html
  • GIDDENS, A. (2010). Modernliğin Sonuçları, çev. Ersin Kuşdil, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • FUKUYAMA, F., “Identıty, Immıgratıon, and Liberal Democracy”, Journal of Democracy, v. 17, n. 2, p. 5-20,The Johns Hopkins University Press: Baltimore, Maryland. (Erişim: 27.10.2017) https://muse.jhu.edu/issue/10568
  • HABERMAS, J. (2002). Küreselleşme ve Milli Devletlerin Akıbeti, çev. Ali Özcan, Bakış Yayınları, İstanbul.
  • HABERMAS, J. (2012) “Öteki” Olmak, “Öteki”yle Yaşamak – Siyaset Kuramı Yazıları, çev. İlknur Aka, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • FISK, R. (21 Mayıs 2017). “Donald Trump’s Speech to The Muslim World Was Filled With Hypocrisy And Condescension”, Independent. (Erişim: 29.12.2017). http://www. independent.co.uk/voices/donald-trump-saudi-arabia-muslim-speech-a7747856.html
  • HEIJMANS, P. (17 Aralık 2017). “Europe Far Right Hails Trump, Slams EU, Islam, Migrants”, Aljazeera. (Erişim: 30.12.2017). http://www.aljazeera.com/news/2017/12/europe-hailstrump-slams-eu-islam-migrants-171217152352526.html
  • KOYUNCU, A. (2015). Kentleşme ve Göç, Hikmetevi Yayınları, İstanbul.
  • MALESEVIC, S. (2013). Nation-States and Nationalisms, Polity Press, Cambridge & Malden.
  • LIPKA, M. (2017). Muslims And Islam: Key Findings İn The U.S. And Around The World, Pew Research Center. (Erişim: 31.12.2017). http://pewrsr.ch/2s2KmpU .
  • ROY, O. (2016). Küreselleşen İslam, çev. Haldun Bayrı, Metis Yayınları: İstanbul.
  • SCHLESINGER, P., (1994). Medya, Devlet ve Ulus, çev. Mehmet Küçük, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • ŞERİATİ, A. (2005). Medeniyet ve Modernizm, çev. İsa Çakan, Yeni Zamanlar Yayınları, İstanbul.
  • JOHNSON, J., HOUSLOHNER, A. (20 Mayıs 2017) “I think Islam Hates US: A Timeline of Trump’s Comments About Islam And Muslims”, The Washington Post. (Erişim: 30.12.2017). https:// www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2017/05/20/i-think-islam-hates-usa-timeline-of-trumps-comments-about-islam-and-muslims/?utm_term=.3e60d56984a1
  • TURNER, B. (2007). Eşitlik, çev. Bahadır Sina Şener, Dost Kitabevi, Ankara.
  • WAGNER, P. (2005). Modernlğin Sosyolojisi, çev. Mehmet Küçük, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • WALLERSTEIN, I. (2007). Avrupa Evrenselciliği - İktidarın Retoriği, çev. Sinan Önal, Aram Yayıncılık, İstanbul.
  • WEBER, A. (1998). Felsefe Tarihi, çev. H. Vehbi Eralp, Sosyal Yayınlar, İstanbul.
APA SARP Ç (2018). BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ. , 229 - 241.
Chicago SARP Çağatay BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ. (2018): 229 - 241.
MLA SARP Çağatay BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ. , 2018, ss.229 - 241.
AMA SARP Ç BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ. . 2018; 229 - 241.
Vancouver SARP Ç BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ. . 2018; 229 - 241.
IEEE SARP Ç "BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ." , ss.229 - 241, 2018.
ISNAD SARP, Çağatay. "BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ". (2018), 229-241.
APA SARP Ç (2018). BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ. Muhafazakar Düşünce Dergisi, 1(53), 229 - 241.
Chicago SARP Çağatay BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ. Muhafazakar Düşünce Dergisi 1, no.53 (2018): 229 - 241.
MLA SARP Çağatay BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ. Muhafazakar Düşünce Dergisi, vol.1, no.53, 2018, ss.229 - 241.
AMA SARP Ç BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ. Muhafazakar Düşünce Dergisi. 2018; 1(53): 229 - 241.
Vancouver SARP Ç BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ. Muhafazakar Düşünce Dergisi. 2018; 1(53): 229 - 241.
IEEE SARP Ç "BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ." Muhafazakar Düşünce Dergisi, 1, ss.229 - 241, 2018.
ISNAD SARP, Çağatay. "BATI’NIN MÜSLÜMAN “ÖTEKİLERİ”NİN HİKÂYESİ". Muhafazakar Düşünce Dergisi 1/53 (2018), 229-241.