BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl: 2018 Cilt: 0 Sayı: 73 Sayfa Aralığı: 395 - 413 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 20-02-2020

BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Öz:
Dil bir iletişim aracıdır. Ana dili eğitimi ve öğretiminde temel amaç dil becerilerinigeliştirmektir. Dil becerileri anlama ve anlatma olmak üzere iki alt beceriden oluşmaktadır.Anlatma becerileri arasında yazma oldukça önemlidir. Yazma bilgi üretimi, sanatsalduyarlık oluşumu, eleştirel aklın gelişimi, bireysel-toplumsal sorunların çözümü açısındanişlevsel bir beceri olarak görülmektedir. Millî Eğitim Bakanlığı, 2017-2018 eğitimöğretimyılından itibaren ilk okuma yazma öğretimine dik temel harflerle başlanacağınıifade etmiştir. Bitişik eğik yazıdan dik temel yazıya geçiş sürecinde dik temel yazınınuygulayıcıları olan sınıf öğretmenlerinin konu hakkındaki düşünceleri, görüşleri, farkındalıklarıve gözlemleri büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma sınıf öğretmenlerinin diktemel yazı tekniği ile ilgili görüşlerini ortaya koymak, okuma ve yazma sürecinde karşılaştıklarıproblemleri belirlemek ve bu problemlerle ilgili çözüm önerileri geliştirmekamacıyla yürütülmüştür. Nitel araştırma geleneğine dayalı olarak yapılan araştırmadaveri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadaçalışma grubu, 2017–2018 öğretim yılında Tokat il merkezinde görevli ve gönüllüolarak çalışmaya katılan 15 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmada nitel veri analiziyaklaşımlarından içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmada ulaşılan veriler sıklık veyüzde hesabı yapılıp çözümlenerek tablo halinde sunulmuştur. Çalışma sonucunda sınıföğretmenlerinin % 93,34’ünün dik temel yazıyla okuma yazma öğretimine başlanılmasınıuygun bulduğu görülmüştür. Bununla birlikte katılımcılar dik temel yazı öğretiminde bazıproblemlerle karşı karşıya kaldıklarını da belirtmişlerdir. Çalışma sonucunda elde edilenbulgular ışığında bir dizi öneri sunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

The Opinions of the Primary School Teachers About the Manuscript Handwriting ın the Process of Transition from the Joined Cursive Handwriting to the Manuscript Handwriting

Öz:
Language is a communication tool. The main purpose is to improve the language skills in the mother tongue education and teaching. Language skills are consist of two subskills as comprehension and narration. Writing among narration skills is very important. Writing is seen as a functional skill in terms of knowledge production, artistic sensitivity formation, critical thinking development, solution of individual-social problems. The Ministry of National Education stated that starting from 2017-2018 academic year, the literacy teaching will be started with the print letters. In the process of transition from the joined cursive to the manuscript handwriting; the views, opinions, awareness and observations of the primary school teachers who are practitioners of the manuscript handwriting are of great importance.This study was done to find out the views of the primary school teachers on the manuscript handwriting, to identify the problems they encounter during the reading and writing process and to find solutions for these problems. Based on the qualitative research tradition, a semi-structured interview form was used as the data collection tool. The study group consists of 15 class teachers working in Tokat city center during 2017-2018 school year and participating voluntarily. Content analysis was used in qualitative data analysis approaches. The data acquired in the research were presented in the charts and analyzed by frequency and percentage calculations. As a result of there search, it is seen that 93.34% of the primary school teachers find it appropriate to start the literacy teaching with the manuscript handwriting. Furthermore, participants also noted that they faced some problems in the teaching of upright text writing. A number of suggestions were made based on the findings of the study.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARAGÖZ B (2018). BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. , 395 - 413.
Chicago KARAGÖZ Beytullah BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. (2018): 395 - 413.
MLA KARAGÖZ Beytullah BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. , 2018, ss.395 - 413.
AMA KARAGÖZ B BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. . 2018; 395 - 413.
Vancouver KARAGÖZ B BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. . 2018; 395 - 413.
IEEE KARAGÖZ B "BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ." , ss.395 - 413, 2018.
ISNAD KARAGÖZ, Beytullah. "BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ". (2018), 395-413.
APA KARAGÖZ B (2018). BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0(73), 395 - 413.
Chicago KARAGÖZ Beytullah BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ 0, no.73 (2018): 395 - 413.
MLA KARAGÖZ Beytullah BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, vol.0, no.73, 2018, ss.395 - 413.
AMA KARAGÖZ B BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2018; 0(73): 395 - 413.
Vancouver KARAGÖZ B BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2018; 0(73): 395 - 413.
IEEE KARAGÖZ B "BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ." EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0, ss.395 - 413, 2018.
ISNAD KARAGÖZ, Beytullah. "BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ". EKEV AKADEMİ DERGİSİ 73 (2018), 395-413.