Yıl: 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 77 - 88 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 21-02-2020

SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Öz:
“Sivilleşme” kavramı, özellikle son elli yıl içerisindeen dünyada en çok tartışılan kavramlardanbiridir. Sivilleşme, demokratik kültürün bir yansımasıdır. Bu araştırma, öğretmen adaylarınınsivilleşme kavramının anlam ve işlevine ilişkin algılarını belirlemek üzere geçerli ve güvenilir birölçek geliştirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma tarama modelinde yürütülen betimsel ve nicel birçalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, eğitim fakültesinde öğrenim gören 498 öğretmen adayıoluşturmaktadır. Oluşturulan taslak ölçeğin geçerlik analizi açımlayıcı faktör analizi ve madde-toplamkorelasyonlarının; güvenirlik analizi ise içtutarlılık ve kararlılık katsayılarının incelenmesi ile testedilmiştir. Araştırma sonunda Sivilleşme Algısı Algısı Ölçeği’nin (SAÖ) 3 faktör altında toplanmış34 maddeden oluştuğu belirlenmiştir. Ölçeğin KMO değeri 0,942; Bartlett Testi değerlerix2=6797,770; sd=561; p<0,000’dır. Ölçek kapsamına alınan maddeler, toplam varyansın%47,910’unu açıklamaktadır. Ölçeğin her bir maddesi ile madde-toplam puanlar arasındakidüzeltilmiş korelasyon değerleri anlamlıdır (p<,001). Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı olarakhesaplanan ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0,922’dir. STKAÖ’ndeki maddelerin yest-tekrar test yöntemiile hesaplanana kararlılık katsayıları pozitif ve anlamlıdır (p<,001). Buna göre ölçeğin, bireylerinsivilleşme algılarını ölçmek için kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Sivilleşme, algı, öğretmen adayı, ölçek geliştirme.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

THE SCALE OF CIVILIZATION PERCEPTION: THE VALIDITY AND RELIABILITY STUDY

Öz:
The term "civilization" is one of the most debated concepts in the world in the last fifty years. It is a reflection of democratic cultures. This research aims to develop a valid and reliable scale to determine the civilization perceptions of candidate teachers. This research is a descriptive and quantitative study carried out in the screening model. The study group is composed of 498 candidate teacherstrained in the faculty of education. Validity analysis of the scale includes explanatory factor analysis and item-total correlations; the reliability analysis was tested by examining the internal consistency and stability coefficients. At the end of the research, it was determined that the Scale of Civilization Perception (SCP) was composed of 34 items, which were collected under 3 factors. The BMD of your scale is 0.942; Bartlett Test values x2 = 6797,770; df = 561; p <0.000. The items covered by the scale explain 47,910% of the total variance. Corrected correlations between each item of the scale and item-total scores are positive and significant (p<,001). The Cronbach Alpha reliability coefficient is 0.922. Stability coefficients calculated by test-retest method of the items in SCP are positive and significant (p<,001). According to these findings, it can be said that SCP is a valid and reliable scale that can be used to measure the civilization perceptions of the individual.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: PegemA Yayınevi.
  • Balkaya, F . (2015). Yeni toplumsal hareketler, sivil toplum ve müzakereci demokrasi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (4), 65-76.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Crocker, L., &Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. New York: Holt, Rinehart, & Winston.
  • Demirel, Ö. & Kaya, Z. (2012). Eğitimle ilgili temel kavramlar, (Editör: Ö. Demirel ve Z. Kaya). Eğitim Bilimine Giriş. 7. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 1-22. ISBN 978-975-6802-54-0.
  • DeVellis, R. F. (2003). Scale development: Theory and application. California: Sage Publications.
  • Eroğlu, A. (2008). Faktör analizi. Ş. Kalaycı (Editör), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (ss. 321-331). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Gahramanova, K. (2012). Üniversite eğitim sürecinde değerlerin şekillenmesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 4(2), 313-322. ISSN: 1309-8012. file:///C:/Users/Pc/Downloads/5000137091-5000215872-1-PB.pdf
  • Gorsuch, R. L. (1983). Factor Analysis. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Hambleton, R. K. &Jones, R. W. (1993). An NCME Instructional Module on. Educational Measurement: Issues and Practice, 12, 38–47.
  • Keyman, E.F. (2015). Avrupa’da ve Türkiye’de Sivil Toplum [Civil Society in Europe and Turkey]. Retrieved from http://www.siviltoplumakademisi.org.tr/index.php?option= comcontent&view=article&id=473:avrupada-ve-tuerkiyede-sivil-toplum&catid=49: akademik&Itemid=113 (at 26.04.2015).
  • Komalasari, K. (2009). The effect of contextual learning in civic education on students' character development. Asia Pacific Journal of Educators and Education, 27, 87–103.
  • Kumral, O., 2009. Pre-service teachers’ perceptions about the faculty’s behavior. Pamukkale University Journal of Education Faculty 25 (1), 92–102.
  • Lockwood, A. L. (1997). Character Education.Controversy and Consensus. Thousand Oaks, California, USA: Corwin Press.
  • Losen, D.J. (2011). Discipline policies, successful schools, and racial justice. Boulder, CO: National Education Policy Center. Retrieved 15.06.2017 from http://nepc.colorado.edu/publication/discipline-policies.
  • Mundy, K. (2008). From NGOs to CSOs: Social citizenship, civil society and “education for all” – an agenda for further research. Current Issues in Comparative Education, 10(1/2), 32-40.
  • Pallant J. (2007). SPSS Survival Manual: A Step By Step Guide to data analysis using SPSS. Allen&Unwin, Sabon by Bookhouse, Sydney
  • Revell, L. & Arthur, J. (2007). Character education in schools and the education of teachers. Journal of Moral Education. 36(1), 79–92.
  • Richardson, R. C., Tolson, H., Huang, T. & Lee, Y. (2009). Character education: Lessons for teaching social and emotional competence. Children & Schools, 31(2): 71-80.
  • Rockwell, E. ve Vera, E.R. (2013). State governance and civil society in education: Revisiting the relationship. Paedagogica Historica, 49(1), 1-16, http://dx.doi.org/10.1080/00309230.2012.744071. 15.7.2017 tarihinde https://eric.ed.gov/?id=EJ993330 adresinden indirilmiştir.
  • Rodall, C.A.S. ve Maritn, C.M. (2009). School-based management and citizen participation: lessons for public education from local educational projects. Journal of Education Policy. 24(3), 317–333.
  • Schulz, W., Ainley, J., Fraillon, J., Kerr, D. ve Losito, B. (2010). ICCS 2009 International Report: Civic knowledge, attitudes, and engagement among lowersecondary school students in 38 countries. International Association for the Evaluation of Educational Achievement Herengracht 487, Netherlands. ISBN/EAN: 978-90-79549-07-8. http://www.iea.nl/fileadmin/user_upload/Publications/Electronic_versions/ICCS_2009_International_R eport.pdf adresinden 15.06.2017 tarihinde indirilmiştir.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim Bilimine Giriş. Anlara: Pegem Akademi Yayınları. ISBN: 975-6802-10-3.
  • Yeşil, R. (2016). Civility levels of the teaching staff of the faculty of educatıon. INTE 2016 International Conference on New Horizons in Education, (July 13-15, 2016), 1, 514-521, Vienna-AUSTRIA.
  • Yeşil, R. (2017). Öğretmen adaylarının “sivilleşme” algılarının değerlendirilmesi. INTE 2017 International Conference on New Horizons in Education (17-19 July 2017). Berlin, Germany.
APA Yeşil R (2018). SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. , 77 - 88.
Chicago Yeşil Rüştü SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. (2018): 77 - 88.
MLA Yeşil Rüştü SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. , 2018, ss.77 - 88.
AMA Yeşil R SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. . 2018; 77 - 88.
Vancouver Yeşil R SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. . 2018; 77 - 88.
IEEE Yeşil R "SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI." , ss.77 - 88, 2018.
ISNAD Yeşil, Rüştü. "SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI". (2018), 77-88.
APA Yeşil R (2018). SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Manas Journal of Social Studies, 7(1), 77 - 88.
Chicago Yeşil Rüştü SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Manas Journal of Social Studies 7, no.1 (2018): 77 - 88.
MLA Yeşil Rüştü SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Manas Journal of Social Studies, vol.7, no.1, 2018, ss.77 - 88.
AMA Yeşil R SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Manas Journal of Social Studies. 2018; 7(1): 77 - 88.
Vancouver Yeşil R SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Manas Journal of Social Studies. 2018; 7(1): 77 - 88.
IEEE Yeşil R "SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI." Manas Journal of Social Studies, 7, ss.77 - 88, 2018.
ISNAD Yeşil, Rüştü. "SİVİLLEŞME ALGISI ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI". Manas Journal of Social Studies 7/1 (2018), 77-88.