Yıl: 2003 Cilt: 0 Sayı: 13 Sayfa Aralığı: 97 - 109 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi

Öz:
Bu çalışmada, bilimsel süreç becerileri nedir? ve Fen öğretimindeki önemi nedir? sorularına, literatürdeki ilgili çalışmalar incelenerek cevap aranmıştır. Bilimsel süreç becerileri, bilgi oluşturmada, problemler üzerinde düşünmede ve sonuçları formüle etmede kullandığımız düşünme becerileridir. Bu beceriler, bilim adamlarının çalışmaları sırasında kullandıkları temel becerilerdir. Bu çalışmada bilimsel süreç becerilerinin fen öğretimindeki önemi, bilgi patlaması, problem çözme, zihinsel gelişime katkı, öğrenmede kalıcılık, bilimsel okur yazarlığa katkı, çocuk-bilim adamı benzerliği ve laboratuvar yaklaşımı olarak kullanımı başlıklarıyla vurgulanmıştır.
Anahtar Kelime: fen eğitimi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Importance and Role of The Science Process Skills in Science Teaching

Öz:
The purpose of this study was to search for answers for the questions "what the science process skills are", and "what is its importance in science teaching?" Science process skills are the thinking skills that we use to process information, think through problems, and formulate conclusions. These are the thinking skills that scientists use in their enterprise. In this article, the topics of the science process skills, the information boom, problem solving, fostering cognitive development, effectiveness of learning, fostering scientific literacy, child-scientist analogy, and the use of school science laboratories in science education are emphasized.
Anahtar Kelime: science education

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Arslan, A. (1995) İlkokul Öğrencilerinde Gözlemlenen Bilimsel Beceriler. Yayınlanmamış Doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Arthur, C. (1993). Teaching Science Througjh Discovery. Toronto: Macmillan Publishing Company.
  • Ayas, A., Cepni, S. ve Akdeniz, A. R. (1994). Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuvarın Yeri ve Önemi-I, Çağdaş Eğitim, 204, 21-24
  • Bailer, J, Ramig, J. & Ramsey, J. (1995). Teaching Science Process Skills. Torrance: Good Apple
  • Blackwell, F. & Hofmann, C. (1991) Science: Field Test Edition (High/Scope K-3 Curriculum Series) Ypsilanti, MI: High/Scope Press.
  • Cambazoğlu, Ö. (1984). Orta Öğretim Kurumlarında Fen Öğretimi ve Sorunları, in. (Edit: Ö. Peker) Fen Öğretimi (77-82) Ankara: Şafak Matbaası.
  • Çepni, S., Ayas, A., Johnson, D. ve Turgut, M. F. (1996). Fizik Öğretimi. Ankara: Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Deneme Basımı.
  • Doğruöz, P. (1998). Bilimsel İşlem Becerilerini Kullanmaya Yönelik Yöntemin Öğrencilerin Akışkanların Kaldırma Kuvveti Konusunu Anlamalarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Ercan, E. B. (1996) 4. ve 5. Sınıfta Bilimsel. İşlem Becerilerinin Geliştirilmesine Dair Öğretmen Algıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Esler, K. (1977). Teaching Elementary Science. Florida Technological University Publication.
  • Gagne, R. M. (1965). The Conditions of Learning. New York: Holt, Rinehart and Winston, Inc.
  • Geban, O. (1990), İki Farklı Öğretim Yönteminin Lise Seviyesindeki Öğrencilerin Kimya Başarılarına, Bilimsel İşlem Becerilerine ve Kimyaya Karşı Olan Tutumlarına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Germann, Paul J. (1994). Testing a Model of Science Process Skills Acquisition: an Interaction with Parents' Education, Preferred Language, Gender, Science Attitude, Cognitive Development, Academic Ability, and Biology Knowledge. Journal of Research in Science Teaching. 31 (7), 749-783.
  • Harlen W. (1989). Developing Science in the Primary Classroom. Harlow: Oliver and Boyd, 12-30
  • Harlen, W. (1993). Teaching and Learning Primary Science. London: Corwin Press.
  • Hughes, C. & Wade W. (1993). Inspirations For Investigations In Science. Warwickshire: Scholastic Publication, 5-53
  • Lind, K. (1998). Science Process Skills: Preparing for the future. Monroe 2-Orleans Board of Cooperative Education Services, http ://www.monroe2boces. org/shared/instruct/sciencek6/process.htm
  • Mallinson, G. ve Mallinson, G. (1998, June). Science Content: What's Worth Knowing? Monroe. Retrieved June 15, 1998from the World Wide Web: http://www.monroe2boces.org/shared/instruct/sciencek6/content.htm
  • Oğuzkan, F. (1984). Orta Öğretim Kurumlarında Fen Öğretimi ve Sorunları, in. (Edit: Ö. Peker) Fen Öğretimi (77-82) Ankara: Şafak Matbaası.
  • Ostlund, Karen L. (1995). Science Process Skills: Assessing Hands on Student Performance California: Addison Wesley.
  • Padilla, J. M.& Okey, J. R. (1984). The Effects of Instruction on Integrated Science Process Skill Achievement. Journal of Research in Science Teaching. 21 (3): 277-287.
  • Temiz, B. K. (2001) Lise 1. Sınıf Fizik Dersi Programının Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye Uygunluğunun İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
APA Tan M, TEMİZ B (2003). Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi. , 97 - 109.
Chicago Tan Mustafa,TEMİZ Burak Kaan Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi. (2003): 97 - 109.
MLA Tan Mustafa,TEMİZ Burak Kaan Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi. , 2003, ss.97 - 109.
AMA Tan M,TEMİZ B Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi. . 2003; 97 - 109.
Vancouver Tan M,TEMİZ B Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi. . 2003; 97 - 109.
IEEE Tan M,TEMİZ B "Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi." , ss.97 - 109, 2003.
ISNAD Tan, Mustafa - TEMİZ, Burak Kaan. "Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi". (2003), 97-109.
APA Tan M, TEMİZ B (2003). Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(13), 97 - 109.
Chicago Tan Mustafa,TEMİZ Burak Kaan Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.13 (2003): 97 - 109.
MLA Tan Mustafa,TEMİZ Burak Kaan Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.13, 2003, ss.97 - 109.
AMA Tan M,TEMİZ B Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 0(13): 97 - 109.
Vancouver Tan M,TEMİZ B Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 0(13): 97 - 109.
IEEE Tan M,TEMİZ B "Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.97 - 109, 2003.
ISNAD Tan, Mustafa - TEMİZ, Burak Kaan. "Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (2003), 97-109.