İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl: 2019 Cilt: 20 Sayı: Özel Sayı Sayfa Aralığı: 1167 - 1181 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-03-2020

İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin matematik dersindekiölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin görüşlerininincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğretmenlerin ölçme veveri işleme öğrenme alanına ilişkin görüş ve tecrübelerininincelenmesinde nitel araştırma desenlerinden biri olan Fenomenografik araştırma metodu kullanılmıştır. Çalışmaya Kırıkkaleil merkezinde görev yapmakta olan 10 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından yarı-yapılandırılmış yüz yüzegörüşme tekniği ile toplanmıştır. Çalışmanın sonucundaöğretmenlerin bireysel farklılıkları gözeterek kazanımlardoğrultusunda ve akıllı tahta aracılığı ile matematik öğretimiyaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenler kazanımlarınçocuklar için uygun olduğunu belirtmişlerdir. Fakat öğretmenler‘Ölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin ne tür materyallertasarlıyorsunuz?’ sorusu üzerine kendilerini yetersiz gördüklerinive sadece ders araç gereçleriyle yetindiklerinibelirtmişlerdir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Examination of Primary School Teachers' Views on Measurement and Data Processing Learning Area in Mathematics Class

Öz:
In this study, it is aimed to examine the opinions of primary school teachers about mathematics measurement and data processing. In this study, one of the qualitative research designs, Phenomenographic research method was used to examine the teachers' opinions and experiences in the field of measurement and data processing. 10 primary school teachers working in the city center of Kırıkkale participated in the study. Data were collected by researchers using semi-structured face-to-face interview technique. As a result of the study, it was determined that teachers generally made mathematics teaching by means of smart board in accordance with the gains by considering individual differences. In addition, teachers stated that the gains were generally suitable for children. However, teachers answered that they are not enough when asked 'what kind of materials do you design for measurement and data processing?' and they said that they were content only with the teaching tools.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aksu, H.H. (2008). Öğretmenlerin Yeni İlköğretim Matematik Programına İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Altun, M. (2002). İlköğretim İkinci Kademede (6, 7 Ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, Bursa: Alfa Yayınları.
  • Cai, J., Li, S., Fan, L., Wong, N.-Y. (2015).How Chinese Teach Mathematics: Perspectives From Insiders. New Jersey: World Scientific. Retrieved From http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&an=978121&lang=tr&site=e ds-live&authtype=ip,uid
  • Çakır, S. , Kılınç, H . (2016). İlkokul 4. Sınıf Matematik Dersi Programına İlişkin Öğretmenlerin Görüşleri (Teachers’ Vıews Wıth Regard To The Elementary School 4th Grade Mathematıcs Lesson Currıculum). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (39), 112-124. DOI: 10.21764/Efd.97596
  • Çepni, S., (2007). Araştırma Ve Proje Çalışmalarına Giriş. Celepler Yayıncılık, No:3, 310s. Trabzon.
  • Doğanay, A., ve Bal, A. P. (2010). The Measurement Of Students' Achievement İn Teaching Primary School Fifth Year Mathematics Classes. Educational Sciences: Theory And Practice, 10(1), 199-215.
  • Harries, T., Higgins, S., Barmby, P., & Bilsborough, L. (2009). Primary Mathematics : Teaching For Understanding. Maidenhead, England: Mcgraw-Hill Education. Retrieved From http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&an=286591&lang=tr&site=e ds-live&authtype=ip,uid
  • Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Kara, Y., veÖzgün-Koca, S.A. (2004). Buluş Yoluyla Öğrenme Ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması:" İki Terimin Toplamının Karesi" Konusu Üzerine İki Ders Planı. İlköğretim Online, 3(1).
  • Koçyiğit, S. (2009). İlköğretim Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Ve Ebeveynlerin Görüşleri Işığında Okula Hazır Bulunuşluk Olgusu Ve Okul Öncesi Eğitime İlişkin Sonuçları (Doctoral Dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü).
  • Köroğlu, H., ve Yeşildere, S. (2004). İlköğretim Yedinci Sınıf Matematik Dersi Tamsayılar Ünitesinde Çoklu Zeka Teorisi Tabanlı Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2).
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul Ve Ortaokul 1,2, 3, 4, 5, 6, 7 Ve 8. Sınıflar), Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • NCTM (National Council Of Teachers Of Mathematics) (2000). Principles And Standards Forschool Mathematics. Reston, VA: NCTM. Retrieved From https://www.nctm.org/uploadedFiles/Standards_and_Positions/PSSM_ExecutiveSummary.pdf
  • Olkun, S., ve Toptaş, V. (2016). İlkokullar İçin Resimli Matematik Terimler Sözlüğü. Sonçağ Yayıncılık, Ankara.
  • Orbeyi, S., ve Güven, B. (2008). Yeni İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı'nın Değerlendirme Öğesine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 4(1), 133- 147.
  • Pişkintunç, M., Durmuş, S., ve Akkaya, R. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretiminde Somut Materyalleri Ve Sanal Öğrenme Nesnelerini Kullanma Yeterlikleri. MATDER Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 13-20.
  • Temizöz, Y. (2005). “Buluş Yoluyla Öğrenmeyi Esas Alan Öğretme Ve Sunuş Yoluyla Öğretme Yaklaşımlarının Matematik Öğretiminde Uygulanması Konusunda Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri.” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Temizöz, Y., ve Koca, S.A.Ö. (2010). Matematik Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntemleri Ve Buluş Yoluyla Öğrenme Yaklaşımı Konusundaki Görüşleri. Eğitim Ve Bilim, 33(149), 89-103.
  • Uludağ, İ. (2012). İlköğretim (1-5) Matematik Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Aksaray İli Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
APA toptas v, BODUR B, USLUOĞLU B (2019). İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. , 1167 - 1181.
Chicago toptas veli,BODUR Büşra Nur,USLUOĞLU Büşra İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. (2019): 1167 - 1181.
MLA toptas veli,BODUR Büşra Nur,USLUOĞLU Büşra İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. , 2019, ss.1167 - 1181.
AMA toptas v,BODUR B,USLUOĞLU B İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. . 2019; 1167 - 1181.
Vancouver toptas v,BODUR B,USLUOĞLU B İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. . 2019; 1167 - 1181.
IEEE toptas v,BODUR B,USLUOĞLU B "İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi." , ss.1167 - 1181, 2019.
ISNAD toptas, veli vd. "İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi". (2019), 1167-1181.
APA toptas v, BODUR B, USLUOĞLU B (2019). İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), 1167 - 1181.
Chicago toptas veli,BODUR Büşra Nur,USLUOĞLU Büşra İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, no.Özel Sayı (2019): 1167 - 1181.
MLA toptas veli,BODUR Büşra Nur,USLUOĞLU Büşra İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.Özel Sayı, 2019, ss.1167 - 1181.
AMA toptas v,BODUR B,USLUOĞLU B İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 1167 - 1181.
Vancouver toptas v,BODUR B,USLUOĞLU B İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 1167 - 1181.
IEEE toptas v,BODUR B,USLUOĞLU B "İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, ss.1167 - 1181, 2019.
ISNAD toptas, veli vd. "İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/Özel Sayı (2019), 1167-1181.