Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri

Yıl: 2016 Cilt: 18 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1169 - 1186 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17556/jef.86406 İndeks Tarihi: 29-01-2020

Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı, yabancı dil eğitiminde kelime öğretimi için kullanılanAG uygulamaları hakkında üniversite öğrencilerinin görüş ve önerilerininbelirlenmesidir. Araştırmada yöntem olarak durum çalışması kullanılmış olup,çalışma grubu 38 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Sekiz haftalık uygulamasürecinin ardından öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiş veelde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Analiz sonuçlarına göreöğrenciler AG uygulamalarının, zaman tasarrufu ve akılda kalıcılık sağladığınıdüşünmektedir. Öğrenciler uygulama sürecinde bir takım teknik problemler (karekod algılama sorunları, küçük ekran boyutu vb.) yaşadıklarını ifade etmiştir.Yabancı dil eğitiminde AG kullanımının olumlu ve olumsuz yanlarının yanı sıraöğrencilerin uygulamaya yönelik önerileri de incelenmiştir. Tüm öğrenci görüşleriayrıntılı olarak ele alınmış ve ileride yapılacak uygulamalara yönelik önerilere yerverilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

University Students’ Opinions about Use of Augmented Reality in Foreign Language Teaching

Öz:
The aim of this study is to examine students’ opinions and suggestions about the use of augmented reality (AR) for foreign-language vocabulary learning. The research method of the study is a case study. The study group of the current qualitative research consists of 38 university students. After an eight-week application, semi-structured interviews conducted with students. The collected data were analyzed through the content analysis. According to students’ statements they completed their translation in less time. While AR offers some opportunities for students, it also creates some challenges. Problems can occur such as poor recognition of QR code and small screen size of mobile phone. Some suggestions have made for further applications.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akçayır, M. (2016). Fen laboratuvarında artırılmış gerçeklik uygulamalarının üniversite öğrencilerinin laboratuvar becerilerine, tutumlarına ve görev yüklerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Azuma, R., Baillot, Y., Behringer, R., Feiner, S., Julier, S., & MacIntyre, B. (2001). Recent advances in augmented reality. Computer Graphics and Applications, IEEE, 21(6), 34-47.
  • Caudell, T. P., & Mizell, D. W. (1992). Augmented reality: An application of heads- up display technology to manual manufacturing processes. Paper presented at the System Sciences, 1992. Proceedings of the Twenty-Fifth Hawaii International Conference on System Sciences.
  • Chen, C.-M., & Chung, C.-J. (2008). Personalized mobile English vocabulary learning system based on item response theory and learning memory cycle. Computers & Education, 51(2), 624-645.
  • Cheng, K.-H., & Tsai, C.-C. (2013). Affordances of augmented reality in science learning: Suggestions for future research. Journal of Science Education and Technology, 22(4), 449-462.
  • Chiang, T. H., Yang, S. J., & Hwang, G.-J. (2014). An augmented reality-based mobile learning system to improve students’ learning achievements and motivations in natural science inquiry activities. Journal of Educational Technology & Society, 17(4), 352-365.
  • Çakır, H. (2011). Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 1-9.
  • Çakır, R., Solak, E., & Tan, S. S. (2015). Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile İngilizce kelime öğretiminin öğrenci performansına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 45-58.
  • Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340.
  • Dunleavy, M., Dede, C., & Mitchell, R. (2009). Affordances and limitations of immersive participatory augmented reality simulations for teaching and learning. Journal of Science Education and Technology, 18(1), 7-22.
  • Dündar, H., & Akçayır, M. (2014). Implementing tablet PCs in schools: Students’ attitudes and opinions. Computers in Human Behavior, 32, 40-46.
  • Ferrer-Torregrosa, J., Torralba, J., Jimenez, M., García, S., & Barcia, J. (2015). ARBOOK: Development and assessment of a tool based on augmented reality for anatomy. Journal of Science Education and Technology, 24(1), 119-124.
  • Hsieh, M.-C., & Lin, H.-C. K. (2006). Interaction design based on augmented reality technologies for English vocabulary learning. Proceedings of the 18th International Conference on Computers in Education, 1, 558-562.
  • Karadayı-Taşkıran, A., Koral, E., & Bozkurt, A. (2015). Artırılmış gerçeklik uygulamasının yabancı dil öğretiminde kullanılması. Akademik Bilişim Konferansı, Eskişehir.
  • Kerawalla, L., Luckin, R., Seljeflot, S., & Woolard, A. (2006). “Making it real”: exploring the potential of augmented reality for teaching primary school science. Virtual Reality, 10(3-4), 163-174.
  • Kipper, G. (2013). What is augmented reality. In G. Kipper & J. Rampolla (Eds.), Augmented Reality an Emerging Technologies Guide to AR (pp. 1-27). Boston: Syngress.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. M., & Göktaş, Y. (2014). Augmented reality for English learning: Achievement, attitude and cognitive load levels of students. Education and Science, 39, 393-404.
  • Lin, H.-C. K., Hsieh, M.-C., Wang, C.-H., Sie, Z.-Y., & Chang, S.-H. (2011). Establishment and usability evaluation of an interactive AR learning system on conservation of fish. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 10(4), 181-187.
  • Liu, T. Y. (2009). A context‐aware ubiquitous learning environment for language listening and speaking. Journal of Computer Assisted Learning, 25(6), 515-527.
  • Liu, T.-Y., Tan, T.-H., & Chu, Y.-L. (2010). QR code and augmented reality-supported mobile English learning system. In X. Jiang, M. Y. Ma & C. W. Chen (Eds.), Mobile Multimedia Processing: Fundamentals, Methods, and Applications (pp. 37-52). Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg.
  • Mayer, R. E. (2001). Multimedia Learning. Cambridge University: Cambridge.
  • Munoz-Cristobal, J. A., Jorrin-Abellan, I. M., Asensio-Pérez, J. I., Martinez-Mones, A., Prieto, L. P., & Dimitriadis, Y. (2015). Supporting teacher orchestration in ubiquitous learning environments: a study in primary education. IEEE Transactions on Learning Technologies, 8(1), 83-97.
  • Ogata, H., Li, M., Hou, B., Uosaki, N., El-Bishouty, M. M., & Yano, Y. (2011). SCROLL: Supporting to share and reuse ubiquitous learning log in the context of language learning. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 6(2), 69-82.
  • Patton, M. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Solak, E., & Cakir, R. (2015). Exploring the effect of materials designed with augmented reality on language learners' vocabulary learning. Journal of Educators Online, 12(2), 50-72.
  • Sotiriou, S., & Bogner, F. X. (2008). Visualizing the invisible: Augmented reality as an innovative science education scheme. Advanced Science Letters, 1(1), 114-122.
  • Squire, K. D., & Jan, M. (2007). Mad city mystery: Developing scientific argumentation skills with a place-based augmented reality game on handheld computers. Journal of Science Education and Technology, 16(1), 5-29.
  • Viera, A. J., & Garrett, J. M. (2005). Understanding interobserver agreement: The kappa statistic. Fam Med, 37(5), 360-363.
  • Wu, H.-K., Lee, S. W.-Y., Chang, H.-Y., & Liang, J.-C. (2013). Current status, opportunities and challenges of augmented reality in education. Computers & Education, 62, 41-49.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
APA AKÇAYIR M, AKÇAYIR G (2016). Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri. , 1169 - 1186. 10.17556/jef.86406
Chicago AKÇAYIR Murat,AKÇAYIR Gökçe Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri. (2016): 1169 - 1186. 10.17556/jef.86406
MLA AKÇAYIR Murat,AKÇAYIR Gökçe Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri. , 2016, ss.1169 - 1186. 10.17556/jef.86406
AMA AKÇAYIR M,AKÇAYIR G Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri. . 2016; 1169 - 1186. 10.17556/jef.86406
Vancouver AKÇAYIR M,AKÇAYIR G Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri. . 2016; 1169 - 1186. 10.17556/jef.86406
IEEE AKÇAYIR M,AKÇAYIR G "Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri." , ss.1169 - 1186, 2016. 10.17556/jef.86406
ISNAD AKÇAYIR, Murat - AKÇAYIR, Gökçe. "Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri". (2016), 1169-1186. https://doi.org/10.17556/jef.86406
APA AKÇAYIR M, AKÇAYIR G (2016). Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1169 - 1186. 10.17556/jef.86406
Chicago AKÇAYIR Murat,AKÇAYIR Gökçe Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.2 (2016): 1169 - 1186. 10.17556/jef.86406
MLA AKÇAYIR Murat,AKÇAYIR Gökçe Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.2, 2016, ss.1169 - 1186. 10.17556/jef.86406
AMA AKÇAYIR M,AKÇAYIR G Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 18(2): 1169 - 1186. 10.17556/jef.86406
Vancouver AKÇAYIR M,AKÇAYIR G Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 18(2): 1169 - 1186. 10.17556/jef.86406
IEEE AKÇAYIR M,AKÇAYIR G "Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.1169 - 1186, 2016. 10.17556/jef.86406
ISNAD AKÇAYIR, Murat - AKÇAYIR, Gökçe. "Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına Yönelik Görüşleri". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/2 (2016), 1169-1186. https://doi.org/10.17556/jef.86406