Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği)

Yıl: 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 718 - 741 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 01-02-2020

Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği)

Öz:
Araştırmada Kars İl merkezindeki ortaokullarda öğrenim gören 8. sınıf öğrencileri ve fen bilgisiöğretmenlerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavı ile ilgili kaygılarıincelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Kars İl merkezindeki 35 ortaokuldan 1297 8. sınıföğrencisi ile 50 fen bilgisi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma tarama modelindedir. Basitolasılıklı (rastgele) örnekleme yoluyla belirlenmiş öğretmen ve öğrencilere TEOG sınavındakikaygılarına yönelik görüşme soruları sorularak bu konu hakınndaki düşüncelerini yazmalarıistenmiştir. Öğretmen ve öğrencilerin görüşlerine yönelik formların analizinde ortaya çıkanaçıklayıcı ve çıkarımsal kodlar kullanılarak ana sorunlar ve temalar betimsel olarakbelirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen ve öğrencilerin çoğunun sınavınyılda iki kez, iki günde, birkaç oturumda yapılması ve oturumlar arası molaların olmasıdurumlarında sınav kaygısının azalabileceği şeklinde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Fakatöğrencilerin sınavda zamanı yetiştirememe kaygılarının olduğu, basit makineler, mitoz vemayoz bölünme, DNA ve genetik kod, elektrik, ışık ve ses gibi fen bilimleri üniteleriyle ilgilisınavda çıkabilecek sorulara yönelik kaygı yaşadıkları belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Opinions of Science Teachers and 8th Grade Students Regarding TEOG Exam Anxiety (The Case of Kars Province)

Öz:
Study investigates the opinions of 8th grade students and science teachers at secondary schools in Kars regarding the anxiety towards TEOG. The sampling consisted of 1297 8th grade students and 50 science teachers from 35 secondary schools in Kars. The students and teachers choosen through simple probability sampling (random) were asked questions regarding their anxiety toward science questions in TEOG. Main problems and concepts were constatively determined using explanatory and inferential codes emerged in the analysis of the forms of opinions. Findings suggests; most of the teachers and students stated that if the exam was conducted twice a year, in two separate days, in few sessions with breaks in between, the anxiety would decrease. Despite, it was also found out that students were afraid of running out of time, anxious towards the possible science questions on simple machines, mitosis and meiosis division, DNA and genetics code, electricity, light and sound.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA DİKEN E (2018). Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği). , 718 - 741.
Chicago DİKEN Emine Hatun Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği). (2018): 718 - 741.
MLA DİKEN Emine Hatun Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği). , 2018, ss.718 - 741.
AMA DİKEN E Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği). . 2018; 718 - 741.
Vancouver DİKEN E Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği). . 2018; 718 - 741.
IEEE DİKEN E "Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği)." , ss.718 - 741, 2018.
ISNAD DİKEN, Emine Hatun. "Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği)". (2018), 718-741.
APA DİKEN E (2018). Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 718 - 741.
Chicago DİKEN Emine Hatun Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7, no.2 (2018): 718 - 741.
MLA DİKEN Emine Hatun Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol.7, no.2, 2018, ss.718 - 741.
AMA DİKEN E Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2018; 7(2): 718 - 741.
Vancouver DİKEN E Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2018; 7(2): 718 - 741.
IEEE DİKEN E "Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği)." İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7, ss.718 - 741, 2018.
ISNAD DİKEN, Emine Hatun. "Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği)". İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7/2 (2018), 718-741.