Yıl: 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 31 - 48 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 03-02-2020

ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Araştırmada, öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (ÖTMT) dersinin, öğretmen adaylarınınmesleki kazanımlarına etkisi hakkındaki farkındalık düzeylerini ve mesleki kazanımlara etkisi farklıdeğişkenler açısından tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, öğretmen adaylarının meslekikazanımlarına etkisi; Cinsiyete göre, dersi alma/almama durumuna göre, sınıf düzeyine göre vebölümlere göre değişmekte midir? Sorularına yanıt aramaktır. Araştırma tarama modelindedir.Araştırmanın evren ve örneklemi toplam 361 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veritoplamada kullanılan Aslan (2015) tarafından geliştirilen veri toplama aracının güvenirlik katsayısıCrounbach Alfa .986 olarak hesaplanmıştır. Veri toplama aracından elde edilen veriler üzerindeyüzde, frekans, dizi genişliği, maksimum, minimum ve ortalama puanları hesaplanmış ayrıcabağımsız t testi ve varyans analizi testleri yapılmıştır. Test sonuçlarına göre, öğretmen adaylarıÖTMT dersinin mesleki kazanımlar edinmede etkili olduğunu belirtmişlerdir. ÖTMT dersininmesleki kazanımlara etkisinin cinsiyete göre ortalama puanları arasında istatistiksel olarak anlamlıfark yoktur.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

INVESTIGATION OF THE EFFECTS OF INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY AND MATERIAL DESIGN (ITMD) COURSE ON THE PROFESSIONAL PROFILES OF TEACHER CANDIDATES IN TERMS OF DIFFERENT VARIABLES

Öz:
In the research, it has been aimed to determine the level of awareness about the effects of instructional technology and material design (ITMD) on the professional achievements of prospective teachers and the effect on professional gains in terms of different variables. In this context, the influence of teacher candidates on their Professional achievement; it has been searched for the answers of these questions: Does it change according to gender, according to the level of taking / not taking the lessons, according to the class level and according to the departments? The research has been in the screening model and a questionnaire has been used as a data collection tool. The universe and sample of the research consisted of total 361 teachers who are studying. The reliability of the questionnaire developed by Aslan (2015) used in the survey is Crounbach Alfa .986. Percentage, frequency, sequence width, maximum, minimum and mean scores have been calculated on the data obtained from the questionnaire and independent t test and variance analysis tests have been performed. According to the test results, the prospective teachers stated that the ITMD course is effective in acquiring professional achievements. There is no statistically significant difference between the mean scores according to gender ITMD lessons on professional gain.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA aktepe v, UZUNOZ A, GÜNDÜZ M (2018). ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. , 31 - 48.
Chicago aktepe vedat,UZUNOZ Abdulkadir,GÜNDÜZ Mevlüt ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. (2018): 31 - 48.
MLA aktepe vedat,UZUNOZ Abdulkadir,GÜNDÜZ Mevlüt ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. , 2018, ss.31 - 48.
AMA aktepe v,UZUNOZ A,GÜNDÜZ M ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 31 - 48.
Vancouver aktepe v,UZUNOZ A,GÜNDÜZ M ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 31 - 48.
IEEE aktepe v,UZUNOZ A,GÜNDÜZ M "ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.31 - 48, 2018.
ISNAD aktepe, vedat vd. "ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ". (2018), 31-48.
APA aktepe v, UZUNOZ A, GÜNDÜZ M (2018). ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Manas Journal of Social Studies, 7(2), 31 - 48.
Chicago aktepe vedat,UZUNOZ Abdulkadir,GÜNDÜZ Mevlüt ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Manas Journal of Social Studies 7, no.2 (2018): 31 - 48.
MLA aktepe vedat,UZUNOZ Abdulkadir,GÜNDÜZ Mevlüt ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Manas Journal of Social Studies, vol.7, no.2, 2018, ss.31 - 48.
AMA aktepe v,UZUNOZ A,GÜNDÜZ M ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Manas Journal of Social Studies. 2018; 7(2): 31 - 48.
Vancouver aktepe v,UZUNOZ A,GÜNDÜZ M ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Manas Journal of Social Studies. 2018; 7(2): 31 - 48.
IEEE aktepe v,UZUNOZ A,GÜNDÜZ M "ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ." Manas Journal of Social Studies, 7, ss.31 - 48, 2018.
ISNAD aktepe, vedat vd. "ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE MATERYAL TASARIMI (ÖTMT) DERSİNİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAZANIMLARINA ETKİSİNE İLİŞKİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ". Manas Journal of Social Studies 7/2 (2018), 31-48.