Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi

Yıl: 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 193 - 213 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30703/cije.465095 İndeks Tarihi: 07-02-2020

Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi

Öz:
Teknoloji destekli eğitimin yararlarının fark edilmesi ve harmanlanmış öğrenmenin etkisini arttırmasıyla öğretim sürecinin yapısı değişmekte ve okulun fiziksel sınırları ortadan kalkmaktadır. Böylece ters yüz edilmiş sınıf modeli gibi harmanlanmış öğrenme modelleri ders başarısından, öğrencinin derse yönelik algısına değin birçok alanı farklılaştırıcı etkide bulunmaktadır. Bu çalışma kapsamında da ters yüz edilmiş sınıf modelinin, öğrencilerin 6. sınıf “Sosyal Bilgiler” dersi “İpek Yolunda Türkler” ünitesindeki akademik başarılarında süreç içerisinde nasıl bir değişiklik oluşturduğunu ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak tasarlanmıştır. Desen olarak ise eylem araştırması tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde nitel araştırmanın doğasına uygun olarak amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Böylece 21 öğrenci araştırmaya dâhil edilmiştir. Eylem sürecinde video dersler eğitim içerikli bir paylaşım sitesi aracılığıyla iletilmiş, sınıf içi süreç aktif öğrenme yöntemleriyle sürdürülmüş ve araştırma süreci 9 haftada tamamlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, eylem araştırmasının esnek yapısından dolayı başarı testi, araştırmacı günlüğü ve öğrenci ürünleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde, başarı testi için betimsel istatistikler ve bağımlı gruplar t-testi, diğer veri toplama araçları için ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, ters yüz edilmiş sınıf modeliyle yürütülen öğretim sürecinin öğrenci başarılarını geliştirdiğine ulaşılmıştır.Ters yüz edilmiş sınıf modelinin etkililiği nicel ve karma araştırma yaklaşımlarıyla da test edilmelidir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel

Developing Secondary School Students’ Academic Success of Social Studies Course with Flipped Classroom Model

Öz:
By recognizing the benefits of technology-supported education and, increasing the effect of blended learning, the structure of the teaching process changes and physical limits of the school are eliminated. Thus, blended learning models, such as the flipped classroom model, have a differentiating effect on many areas ranging from course achievement to student's perception towards the course. In this study, it is aimed to find out how the flipped classroom model changes the academic success of students in the “Turks in Silk Road" of 6th-grade social studies course. The study was prepared in action research design with a qualitative research approach. The purposive sampling method, which is in accordance with the nature of the qualitative research, was used to determine the study group. Thus, 21 students were included in the study. During the action process, video lessons were delivered through a sharing site with educational content and the in-class process was sustained with active learning methods and the research process was completed in 9 weeks. As a data collection tool, achievement test, research diary, and student products were used because of the flexible structure of action research. In the analysis of the data, descriptive statistics and paired sample t-test were used for achievement test and content analysis was used for other data collection tools. As a result of the research, it was found that the teaching process which was carried out with the flipped classroom model improved students' success. The effectiveness of the flipped classroom model should also be tested with quantitative and mixed research approaches.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aidinopoulou, V. and Sampson, D. G. (2017). An action research study from implementing the flipped classroom model in primary school history teaching and learning. Journal of Educational Technology & Society, 20(1), 237-247.
  • Akgün, M. ve Atıcı, B. (2016). Ters-düz sınıfların öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 329-344.
  • Arkorful, V. and Abaidoo, N. (2015). The role of e-learning, advantages and disadvantages of its adoption in higher education. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 12(1), 29-42.
  • Berg, B. L. (2001). Oualitative research methods for the social sciences (4th edition). United States of America: Pearson.
  • Bonk, C. J., ve Graham, C. R. (Eds.). (2006). Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs. San Francisco, CA: Pfeiffer.
  • Boon, R. T., Burke, M. D., Fore, C. and Hagan-Burke, S. (2006). Improving student content knowledge in inclusive social studies classrooms using technology-based cognitive organizers: A systematic replication. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 4(1), 1-17.
  • Bouhnik, D. and Marcus, T. (2006). Interaction in distance-learning courses. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 57(3), 299-305. https://doi.org/10.1002/asi.20277
  • Cochran-Smith, M. and Lytle, S. L. (1993). Inside outside: Teacher research and knowledge. New York: Teacher College.
  • Creswell, J. W. (2013). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S. B. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Eğiten Kitap. Cukurbasi, B. ve Kiyici, M. (2017). Preservice teachers’ views about flipped classroom model. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 87-102.
  • Çakır, E. ve Yaman, S. (2017). Fen bilimleri dersinde ters yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin fen başarıları ve zihinsel risk alma becerilerine etkisi. Fen Bilimleri Öğretim Dergisi, 5(2), 130-142.
  • Dağ, F. (2011). Harmanlanmış (karma) öğrenme ortamları ve tasarımına ilişkin öneriler. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 73-97.
  • Demiralay, R. (2014). Evde ders okulda ödev modelinin benimsenmesi sürecinin yeniliğin yayılımı kuramı çerçevesinde incelenmesi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Driscoll, M. (2002). Blended learning: Let's get beyond the hype. E-Learning, 3(3), 1-3.
  • Erdogan, E. ve Akbaba, B. (2018). Should we flip the social studies classrooms? The opinions of social studies teacher candidates on flipped classroom. Journal of Education and Learning, 7(1), 116-124. https://doi.org/10.5539/jel.v7n1p116
  • Friesen, N. (2012). Report: Defining blended learning. Retrieved from http:// learningspaces.org/papers/Defining_Blended_Learning_NF.pdf.
  • Garrison, D. R. ve Kanuka, H. (2004). Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. The Internet and Higher Education, 7(2), 95-105. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2004.02.001
  • Gençer, B. G. (2015). Okullarda ters-yüz sınıf modelinin uygulanmasına yönelik bir vaka çalışması (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Glesne, C. (2015). Nitel araştırmaya giriş (A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu, Çev. Ed.). Ankara: Anı.
  • Göğebakan-Yıldız, D., Kıyıcı, G., ve Altıntaş, G. (2016). Ters-yüz edilmiş sınıf modelinin öğretmen adaylarının erişileri ve görüşleri açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(3), 186-200. https://doi.org/10.19126/suje.281368
  • Greenwood, D. J. and Levin, M. (2007). Introduction to action research: Social research for social change (second edition). California: Sage.
  • Gürgür, H. (2016). Eylem araştırması. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.). Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 3-50). Ankara: Anı.
  • Hultén, M. ve Larsson, B. (2016). The flipped classroom: Primary and secondary teachers’ views on an educational movement in schools in Sweden today. Scandinavian Journal of Educational Research, 62(3), 1-11. https://doi.org/10.1080/00313831.2016.1258662
  • Hwang, G. J., Lai, C. L. ve Wang, S. Y. (2015). Seamless flipped learning: A mobile technology-enhanced flipped classroom with effective learning strategies. Journal of Computers in Education, 2(4), 449-473. https://doi.org/10.1007/s40692-015-0043-0
  • Kocabatmaz, H. (2016). Ters yüz sınıf modeline ilişkin öğretmen adayı görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(4), 14-24.
  • Köse, Y. ve Acar, E. (2017). Muhasebe eğitiminde modern yaklaşımlar: Ters yüz edilmiş sınıflar ve öğrencilerin yaklaşımı. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(5), 1049-1065. https://doi.org/10.17130/ijmeb.2017icmeb1735887
  • Lage, M. J., Platt, G. J. and Treglia, M. (2000). Inverting the classroom: A gateway to creating an inclusive learning environment. The Journal of Economic Education, 31(1), 30-43. https://doi.org/10.2307/1183338
  • Latif, S. W. A., Matzin, R., Jawawi, R., Mahadi, M. A., Jaidin, J. H., Mundia, L. and Shahrill, M. (2017). Implementing the flipped classroom model in the teaching of history. Journal of Education and Learning, 11(4), 373-380.
  • Lo, C. K. and Hew, K. F. (2017). A critical review of flipped classroom challenges in K-12 education: Possible solutions and recommendations for future research. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 12(4), 1-22. https://doi.org/10.1186/s41039-016-0044-2
  • Love, B., Hodge, A., Corritore, C. and Ernst, D. C. (2015). Inquiry-based learning and the flipped classroom model. PRIMUS, 25(8), 745-762. https://doi.org/10.1080/10511970.2015.1046005
  • Mcniff, J. (2000). Action research in organisations. Florence: Routledge.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. California: Sage.
  • Mills, G. E. (2007). Action research: A guide for the teacher researcher (3th edition). New Jersey: Pearson.
  • Missildine, K., Fountain, R., Summers, L. ve Gosselin, K. (2013). Flipping classroom to improve student performance and satisfaction. Journal of Nursing Education, 52(10), 597–599. https://doi.org/10.3928/01484834-20130919-03
  • Molinari, D. (2003). The role of social comments in online problem solving groups (Doctoral Dissertation). Brigham Young University, Provo, UT.
  • Osguthorpe, R. T. and Graham, C. R. (2003). Blended learning systems: Definitions and directions. Quarterly Review of Distance Education, 4(3). 227-233.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • Pozolinski, C. J. (2015). Effects of flipped classroom on student learning and attitudes in social studies. University of Wisconsin: Wisconsin Graduate School.
  • Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması (Ş. Çınkır ve N. Demirkasımoğlu, Çev. Ed.). Ankara: Anı.
  • Smith, J. P. (2015). The efficacy of a flipped learning classroom (Doctoral Dissertation). McKendree University, Illinois.
  • Snyder, C., Besozzi, D., Paska, L. and Oppenlander, J. (2016). Is flipping worth the fuss: A mixed methods case study of screencasting in the social studies classroom. American Secondary Education, 45(1), 28-45.
  • Snyder, C., Paska, L. M. and Besozzi, D. (2014). Cast from the past: Using screencasting in the social studies classroom. The Social Studies, 105(6), 310-314. https://doi.org/10.1080/00377996.2014.951472
  • Talbert, R. (2012). Inverted classroom. Colleagues, 9(1), 1-3.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumları ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Toffler, A. (2012). Üçüncü dalga. İstanbul: Koridor Yayıncılık.
  • Turan, Z. ve Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: Öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Unal, Z. ve Unal, A. (2017). Comparison of student performance, student perception, and teacher satisfaction with traditional versus flipped classroom models. International Journal of Instruction, 10(4), 145-162. https://doi.org/10.12973/iji.2017.1049a
  • Unruh, T., Peters, M. L. and Willis, J. (2016). Flip this classroom: A comparative study. Computers in the Schools, 33(1), 38-58. https://doi.org/10.1080/07380569.2016.1139988
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Zainuddin, Z. ve Attaran, M. (2016). Malaysian students’ perceptions of flipped classroom: A case study. Innovations in Education and Teaching International, 53(6), 660-670. https://doi.org/10.1080/14703297.2015.1102079
  • Winter, J. W. (2018). Performance and motivation in a middle school flipped learning course. TechTrends, 62, 176-183. https://doi.org/10.1007/s11528-017-0228-7
APA ERDOĞAN E, AKBABA B (2019). Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi. , 193 - 213. 10.30703/cije.465095
Chicago ERDOĞAN Erdi,AKBABA BÜLENT Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi. (2019): 193 - 213. 10.30703/cije.465095
MLA ERDOĞAN Erdi,AKBABA BÜLENT Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi. , 2019, ss.193 - 213. 10.30703/cije.465095
AMA ERDOĞAN E,AKBABA B Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi. . 2019; 193 - 213. 10.30703/cije.465095
Vancouver ERDOĞAN E,AKBABA B Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi. . 2019; 193 - 213. 10.30703/cije.465095
IEEE ERDOĞAN E,AKBABA B "Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi." , ss.193 - 213, 2019. 10.30703/cije.465095
ISNAD ERDOĞAN, Erdi - AKBABA, BÜLENT. "Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi". (2019), 193-213. https://doi.org/10.30703/cije.465095
APA ERDOĞAN E, AKBABA B (2019). Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1), 193 - 213. 10.30703/cije.465095
Chicago ERDOĞAN Erdi,AKBABA BÜLENT Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 8, no.1 (2019): 193 - 213. 10.30703/cije.465095
MLA ERDOĞAN Erdi,AKBABA BÜLENT Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, vol.8, no.1, 2019, ss.193 - 213. 10.30703/cije.465095
AMA ERDOĞAN E,AKBABA B Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2019; 8(1): 193 - 213. 10.30703/cije.465095
Vancouver ERDOĞAN E,AKBABA B Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2019; 8(1): 193 - 213. 10.30703/cije.465095
IEEE ERDOĞAN E,AKBABA B "Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi." Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8, ss.193 - 213, 2019. 10.30703/cije.465095
ISNAD ERDOĞAN, Erdi - AKBABA, BÜLENT. "Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi". Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 8/1 (2019), 193-213. https://doi.org/10.30703/cije.465095