Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Yıl: 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 76 - 97 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24130/eccd-jecs.1967201931130 İndeks Tarihi: 09-03-2020

Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı becerileri ile sosyal problemçözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Okul öncesi eğitime devam etmekte olan 60-68 aygrubundan 43’ü kız, 39’u erkek olmak üzere toplam 82 çocuk çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırmada,belirlenen iki değişkenin ölçülmesine ve aralarındaki ilişkinin derecesinin saptanmasına dayanan ilişkiseltarama modelinden yararlanılmıştır. Çocukların sosyal problem çözme becerilerini ölçmek amacıyla 48-72 Aylık Çocuklara Yönelik Sosyal Problem Çözme Becerileri Ölçeği ve zihin kuramı becerilerini ölçmekamacıyla Zihin Kuramı Testleri kullanılmıştır. Yapılan t-testi sonuçlarına göre çocukların sosyal problemçözme becerileri ve zihin kuramı becerilerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık oluşturmadığıgörülmüştür. Pearson korelasyon analizi sonuçlarına göre çocukların zihin kuramı ve sosyal problemçözme becerileri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca çocukların zihinkuramı becerilerinin sosyal problem çözme becerilerine ilişkin toplam varyansın %68’ini açıkladığıgörülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Aile Çalışmaları

Investigation of the relationship between theory of mind and social problem solving skills of preschool children

Öz:
The aim of this study is to examine the relationship between theory of mind and social problem solving skills of preschool children. From 60-68 months group, 82 children - with 43 girls and 39 boys were included in the study. To determine the relationship between theory of mind and social problem solving skills, relational screening model was used. In order to measure theory of mind and social problem solving skills of children, Social Problem Solving Skills Scale for 48-72 Month Children and Theory of Mind Tests were used. According to the results of the t-test, it was observed that children's theory of mind and social problem solving skills did not make a significant difference according to gender. The Pearson correlation coefficient results showed a significant positive relationship between children's theory of mind and social problem solving skills. In addition, it was found that theory of mind skills of children explain 68% of the total variance related to social problem solving skills.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akbaş, S.C. (2005). Okulöncesi eğitime devam eden altı yaş grubu çocukların sosyal problem çözme becerilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Anlıak, Ş., & Dinçer, Ç. (2005). Farklı eğitim yaklaşımları uygulayan okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların kişiler arası problem çözme becerilerinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(1), 149-166.
  • Argly, M. (1994). The psychology of interpersonal behaviour. (5.Baskı). London: Penguin.
  • Baron-Cohen, S. (1989). The autistic child's theory of mind: a case of specific developmental delay. The Journal of Child Psychology and Psychiatry, 30(2), 285-297.
  • Baron-Cohen, S., Leslie, A. M., & Frith, U. (1985). Does the autistic child have a “theory of mind?”. Cognition, 21, 27-43.
  • Başara Baydilek, N. (2015). Okul öncesi eğitim programında akıl yürütme becerilerinin yeri ve okul öncesi eğitim sınıflarında akıl yürütme becerilerinin desteklenmesinde örtük programın işlevi (Yayımlanmamış doktora tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Baurain, C.,& Nader-Grosbois, N. (2013). Theory of Mind, socio-emotional problem-solving, socio-emotional regulation in children with intellectual disability and in typically developing children. Journal of Autism and Developmental Disorders,43, 1080–1097.
  • Biçer, E., & Sarı, O. T. (2017). Normal gelişim gösteren ve hafif düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin zihin kuramı ve yürütücü işlev becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13(2), 261-276.
  • Bora, E. (2009). Şizofreni spektrum bozukluklarında zihin kuramı. Türk Psikiyatri Dergisi, 20(3).
  • Bost, K.K., Vaughn B.E.,, Washington, W.N., Cielinski, K.L., & Bradbard, M.R. (1998). Social competence, social support, and attachment: Demarcation of construct domains, measurement, and paths of influence for preschool children attending Head Start. Child Development, 69 (1), 192-208.
  • Bowler, D.M. (1992). “Theory of mind” in Asperger's Syndrome. The Journal of Child Psychology and Psychiatry, 33(5), 877-893.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (21. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Calero, C., Salles, A., Semelman, M., & Sigman, M. (2013). Age and gender dependent development of theory of mind in 6- to 8-years old children. Frontiers in Human Neuroscience, 7, 1-7.
  • Cam, S. & Tumkaya, S. (2006). Interpersonal problem solving in College students. Çukurova University Journal of Social Sciences Institute, 15 (2),119-132.
  • Capage, L., & Watson, A.C. (2001) Individual differences in theory of mind, aggressive behavior, and social skills ın young children, Early Education and Development, 12(4), 613-628.
  • Carlson, S. M., Moses, L. J., & Claxton, L. J. (2004). Individual differences in executive functioning and theory of mind: An investigation of inhibitory control and planning ability. Journal of Experimental Child Psychology, 87, 299–319.
  • Carpendale, J. I., & Chandler, M. J. (1996). On the distinction between false belief understanding and subscribing to an interpretive theory of mind. Child Development, 67, 1686 – 1706.
  • Cassidy, K. W., Werner, R. S., Rourke, M., & Zubernish, S. B. (2003). The relationship between psychological understanding and positive social behavior. Social Development, 12(2), 198- 221.
  • Chinaveh, M. (2010). Training problem-solving to enhance quality of life: Implication towards diverse learners. Procedia Social and Behavioral Sciences, 7(C), 302–310.
  • Christensen, L. B., Johnson, B., & Turner, L. A. (2011). Research methods, design, and analysis. Pearson: New York.
  • Cohen, D. (2017). How the child’s mind develops (3. Baskı). Hove, UK: Routledge.
  • Dereli, E. (2008). Çocuklar için sosyal beceri eğitim programının 6 yaş çocukların sosyal problem çözme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Devine, R. T., & Hughes, C. (2013). Silent films and strange stories: Theory of mind, gender, and social experiences in middle childhood. Child Development, 84, 989–1003.
  • Doğangün, B. (2008). Özel eğitim gerektiren psikiyatrik durumlar. Türkiye’de Sık Karşılaşılan Psikiyatrik Hastalıklar Sempozyum Dizisi, 62, 157-174.
  • Drubach, D.A. (2008). The purpose and neurobiology of theory of mind functions. Journal of Religion and Health, 47, 354-365.
  • Dunn, J., Brown, J., & Beardsall, L. (1991). Family talk about feeling states and children’s later understanding of others’ emotions. Developmental Psychology, 27(3), 448-455.
  • D’Zurilla, Nezu ve Maydeu-Olivares, (2004). Social Problem Solving: Theory And Assessment Social Problem Solving: Theory, Research, and Training. E.C.Chang, T.J. D’Zurilla ve L.J. Sanna (Eds.).Washington,DC: American Psychological Association. https://www.researchgate.net/publication/232525074_Social_Problem_Solving_Theory _and_Assessment (3.3.2019 tarihinde edinilmiştir).
  • Farrar, M. J., Johnson, B., Tompkins, V., Easters, M., Zilisi-Medus, A., & Benigno, J. P. (2009). Language and theory of mind in preschool children with specific language impairment. Journal of Communication Disorders,42, 428–441.
  • Fiasse, C., & Nader-Grosbois, N. (2012). Perceived social acceptance, theory of mind and social adjustment in children with intellectual disabilities. Research in Developmental Disabilities, 33, 1871-1880.
  • Flavell, J. H. (2004). Theory-of-mind development: Retrospect and prospect. Merrıll Palmer Quarterly, 50 (3), 274-290.
  • Flobbe, L., Verbrugge, R., Hendriks, P., & Kramer, I. (2008). Children’s application of theory of mind in reasoning and language. Journal of Logic, Language and Information. DOI:10.1007/s10849-008-9064-7.
  • Gallagher, H.L., & Frith, C. D. (2003). Functional imaging of ‘theory of mind’. Trends in Cognitive Sciences, 7 (2), 77-83.
  • Girli, A., & Tekin, D. (2010). Investigating false belief levels of typically developed children and children with autism, ProcediaSocial and Behavioral Sciences, 2 (2),1951-1954.
  • Gouze, K. A. (1987). Attention and social problem solving as correlates of aggression in preschool males. Journal of Abnormal Child Psychology, 15, 181-197.
  • Gülay, H. (2008). 5-6 Yas Çocuklarına Yönelik Akran İlişkileri Ölçeklerinin Geçerlik Güvenirlik Çalışmaları ve Akran İlişkilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Gur, C., & Kocak, N. (2018). The effect of TMPT program on pre-school children's social problem solving skills. Eurasian Journal of Educational Research, 73,77-94.
  • Hofmann, S. G., Doan, S. N., Sprung, M., Wilson, A., Ebesutani, C., Andrews, L. A., Curtiss, J., & Harris, P. L. (2016). Training children’s theory of mind: A meta-analysis of controlled studies. Cognition, 150,200-212.
  • Hogrefe. G. J., Wimmer. H., & Perner, J. (1986). Ignorance versus false belief: a developmental lag in attribution of epistemic stales. Child Development, 57, 567-582.
  • Janssens, J. M. A. M. , & Gerris, J. R. M. (1992). Child rearing, empathy and prosocial development. (J. M. A. M. Janssens ve J. R. M. Gerris Edt. içinde), Child rearing. Influence on prosocial and moral development (s. 57-75). Amsterdam: Swets ve Zeitlinger.
  • Jenkins, J. M., & Astington, J. W. (1996). Cognitive factors and family structure associated with theory of mind development in young children. Developmental Psychology, 32(1), 70-78.
  • Kırkley, J. (2003). Principles for teaching problem solving. Plato Learning Inc. http://www.cimm.ucr.ac.cr/ojs/index.php/eudoxus/article/viewFile/277/250 ( 3.3.2019 tarihinde edinilmiştir)
  • LaFreniere, P. J., & Dumas, J. E. (1996). Social competence and behavior evaluation in children ages 3 to 6 years: The short form (SCBE-30). Psychological Assessment, 8(4), 369-377.
  • Lockl, K., & Schneider, W. (2006). Precursors of metamemory in young children: The role of theory of mind and metacognitive vocabulary. Metacognition and Learning, 1(1), 15-31.
  • Lunn, J., Lewis, C., & Sherlock, C. (2015). Impaired performance on advanced Theory of Mind tasks in children with epilepsy is related to poor communication and increased attention problems. Epilepsy and Behavior, 43,109-116.
  • Meins, E., Fernyhough, C., Wainwright, R., Das Gupta, M., Fradley, E., & Tuckey, M. (2002). Maternal mind-mindedness and attachment security as predictors of theory of mind understanding. Child Development, 73(6), 1715-1726.
  • Milligan, K., Astington, J.W., & Dack, L.A. (2007). Language and theory of mind: meta-analysis of the relation between language ability and false-belief understanding. Child Development, 78(2), 622-46.
  • Moore, C., & Frye, D. (1991). The acquisition and utility of theories of mind. (D. Frye ve C. Moore Edt. İçinde), Children’s theories of mind: Mental states and social understanding (s. 1-15). Hillsdale, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Nader-Grossbois, N., Houssa, M., & Mazzone, S. (2013). How could Theory of Mind contribute to the differentiation of social adjustment profiles of children with externalizing behavior disorders and children with intellectual disabilities?. Research in Developmental Disabilities, 34, 2642-2660.
  • Nezu, A. M., Nezu, C. M., & D’Zurilla, T. J. (2013). Problem-solving therapy: A treatment manual. New York: Springer Publishing Company.
  • Osa, N., Granero, R., Domenech, J.M., Shamay-Tsoory, S., & Ezpeleta, L. (2016). Cognitive and affective components of Theory of Mind in preschoolers with oppositional defiance disorder: Clinical evidence. Psychiatry Research, 241, 128-134.
  • Özen, K. (2011). Özel öğrenme güçlüğü tanısı almış 7-9 yaş çocukların geliştirdikleri zihin kuramı yeteneklerinin sağlıklı gelişim gösteren grup ile karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(2), 558-576.
  • Özkan, H. K. & Aksoy, B.A. (2017). An investigation of maternal emotion socialization behaviors, children’s self‐perceptions, and social problem‐solving skills. Eurasian Journal of Educational Research, 67,125-139.
  • Pears, K. C., & Moses, L. J. (2003). Demographics, parenting, and theory of mind in preschool children. Social Development, 12(1), 1-19.
  • Perner, J., & Wimmer, H. (1985). 'John thinks that Mary thinks that..,' Attribution of second-order beliefs by 5-10 years old children. Journal of Experimental Child Psychology, 39, 437-471.
  • Premack, D., & Woodruff, G. (1978). Does the chimpanzee have a theory of mind? Behavioral and Brain Sciences, 4, 515-526.
  • Rantanen, K., Eriksson, K., & Nieminen, P. (2012). Social competence in children with epilepsy-A review. Epilepsy and Behavior, 24,295-303.
  • Robinson, K.E., Fountain-Zaragoza, S., Dennis, M., Taylor, H.G., Bigler, E.D., Rubin, K.,
  • Vannatta, K., Gerhardt, C.A., Stancin, T., & Yeates, K. O. (2014). Executive functions and theory of mind as predictors of social adjustment in childhood traumatic brain injury. Journal of Neurotrauma, 31 (22), 1835-1842.
  • Rubin K. H., & Krasnor L.R. (1983). Age and gender differences in solutions to hypothetical social problems. Journal of Applied Developmental Psychology, 4, 263–275.
  • Rubin, K. H., & Krasnor, L. R. (1986). Social-cognitive and social behavioral perspectives on problem solving. (M. Perlmutter Edt. İçinde), Cognitive perspectives on children's social and behavioral development (s. 1-68). The Minnesota Symposia on Child Psychology. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Ruffman, T., Slade, L., & Crowe, E. (2002). The relation between children's and mothers' mental state language and theory-of-mind understanding. Child Development, 73(3), 734-751.
  • Semrud-Clikeman, M. (2007). Social competence in children. New York: Springer.
  • Sharp, C., & Vanwoerden, S. (2014). Social cognition: Empirical contribution: The developmental building blocks of psychopathic traits: Revisiting the role of theory of mind. Journal of Personality Disorders, 28 (1), 78-95.
  • Shure, M.B. & Spivack, G. (1982). Interpersonal problem-solving in young children: a cognitive approach to prevention. American Journal of Community Psychology, 10, 341-356.
  • Slaughter, V., Dennis, M.J., & Pritchard, M. (2002). Theory of mind and peer acceptance in preschool children. British Journal of Developmental Psychology, 20, 545-564.
  • Smogorzewska, J., & Szumski, G. (2017). Developing preschoolers’ social skills: The effectiveness of two educational methods. International Journal of Disability, doi: 10.1080/1034912X.2017.1368461
  • Spivack, G., & Shure, M. B. (1985). ICPS and beyond: Centripetal and centrifugal forces. American Journal of Community Psychology, 13(3), 226-243.
  • Symons, D. K., & Clark, S. E. (2000). A longitudinal study of mother–child relationships and theory of mind in the preschool period. Social Development, 9(1), 3–23.
  • Stewart, E., Catroppa, C., Gill, D., Webster, R., Lawson, J., Mandalis, A., Sabaz, M., Barton, B., & Lah, S. (2018). Theory of mind and social competence in children and adolescents with genetic generalized epilepsy (GGE): Relationships to epilepsy severity and anti-epileptic drugs. Seizure: European Journal of Epilepsy, 60, 96-104.
  • Szumski, G., Smogorzewska, J., Grygiel, P., & Orlando A.M. (2017). Examining the effectiveness of naturalistic social skills training in developing social skills and theory of mind in preschoolers with ASD. Journal of Autism and Developmental Disorders, 20, 1-16.
  • Taymaz Sarı, O. (2011). Zihin kuramı hikayeleri testinin Türk çocuklarına uyarlanması ve okul öncesi dönemdeki normal gelişim gösteren, zihin engelli ve otizmli çocukları zihin kuramı gelişimlerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Vetter, N.C., Weigelt, S., Döhnel, K., Smolka, M. N., & Kliegel, M. (2014). Ongoing neural development of affective theory of mind in adolescence. Social Cognitive and Affective Neuroscience, 9,1022-29.
  • Walker, S. (2005). Gender differences in the relationship between young children’s peer-related social competence and individual differences in theory of mind. The Journal of Genetic Psychology, 166 (3), 297–312.
  • Walker, O.L., & Henderson, H.A. (2012). Temperament and social problem solving competence in preschool: Influences on academic skills in early elementary school. Social Development, 21(4),761–779.
  • Walker, O., L., Henderson, H.A., Degnan, K.A., Penela, E.C., & Fox, N.A. (2014). Associations between behavioral inhibition and children's social problem solving behavior during social exclusion. Social Development, 23(3), 487–501. doi: 10.1111/sode.12053.
  • Walker, S., Irving, K., & Berthelsen, D. (2002). Gender influences on preschool children’s social problem-solving strategies. The Journal of Genetic Psychology, 163 (2), 197–209.
  • Wellman, H. M. (1992). The child's theory of mind. Cambridge, The MIT Press.
  • Wellman, H. M., Cross, D., & Watson, J. (2001). Meta-Analysis of theory of mind development: The truth about false belief. Child Development, 72, 655-684.
  • Wimmer, H., & Perner, J. (1983). Beliefs about Beliefs: Representation and Constraining Function of Wrong Beliefs in Young Children’s Understanding of Deception. Cognition, 13, 103-128.
  • Yağmurlu, B., Sanson, A., & Köymen, S. B. (2005). Ebeveynlerin ve çocuk mizacının olumlu sosyal davranış gelişimine etkileri: Zihin kuramının belirleyici rolü. Türk Psikoloji Dergisi, 20(55), 1.
  • Yeates, K. O., Dennis, M., Rubin, K. H., Taylor, H. G., Bigler, E. D., Gerhardt, C. A., Stancin, T., & Vannatta, K. (2007). Social outcomes in childhood brain disorder: A heuristic integration of social neuroscience and developmental psychology. Psychological Bulletin, 133(3), 535–556.
  • Yıldırım, E. A., Kaşar, M., Güdük, M., Ateş, E., Küçükparlak, İ., & Özalmete, E. O. (2011). Gözlerden zihin okuma testinin Türkçe güvenirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 22(3).
  • Yilmaz, E., & Tepeli, K. (2013). Examination of social problem solving skills of 60-72 months old children in terms of their emotion understanding skills. Turkiye Sosyal Arastırmalar Dergisi (Turkey Journal of Social Researches),172, 117-130.
  • Yılmaz, E., Ural, O., & Güven, G. (2018). 48-72 Aylık Çocuklara Yönelik Sosyal Problem Çözme Becerileri Ölçeği’nin geliştirilmesi ve geçerlik-güvenirlik analizi. Kastamonu Education Journal, 26 (3), 641-652.
APA GÜVEN Y, AYVAZ E, GÖKTAŞ İ (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. , 76 - 97. 10.24130/eccd-jecs.1967201931130
Chicago GÜVEN YILDIZ,AYVAZ Ebru,GÖKTAŞ İLKAY Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (2019): 76 - 97. 10.24130/eccd-jecs.1967201931130
MLA GÜVEN YILDIZ,AYVAZ Ebru,GÖKTAŞ İLKAY Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. , 2019, ss.76 - 97. 10.24130/eccd-jecs.1967201931130
AMA GÜVEN Y,AYVAZ E,GÖKTAŞ İ Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. . 2019; 76 - 97. 10.24130/eccd-jecs.1967201931130
Vancouver GÜVEN Y,AYVAZ E,GÖKTAŞ İ Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. . 2019; 76 - 97. 10.24130/eccd-jecs.1967201931130
IEEE GÜVEN Y,AYVAZ E,GÖKTAŞ İ "Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi." , ss.76 - 97, 2019. 10.24130/eccd-jecs.1967201931130
ISNAD GÜVEN, YILDIZ vd. "Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi". (2019), 76-97. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967201931130
APA GÜVEN Y, AYVAZ E, GÖKTAŞ İ (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 3(1), 76 - 97. 10.24130/eccd-jecs.1967201931130
Chicago GÜVEN YILDIZ,AYVAZ Ebru,GÖKTAŞ İLKAY Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi 3, no.1 (2019): 76 - 97. 10.24130/eccd-jecs.1967201931130
MLA GÜVEN YILDIZ,AYVAZ Ebru,GÖKTAŞ İLKAY Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, vol.3, no.1, 2019, ss.76 - 97. 10.24130/eccd-jecs.1967201931130
AMA GÜVEN Y,AYVAZ E,GÖKTAŞ İ Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi. 2019; 3(1): 76 - 97. 10.24130/eccd-jecs.1967201931130
Vancouver GÜVEN Y,AYVAZ E,GÖKTAŞ İ Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi. 2019; 3(1): 76 - 97. 10.24130/eccd-jecs.1967201931130
IEEE GÜVEN Y,AYVAZ E,GÖKTAŞ İ "Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi." Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 3, ss.76 - 97, 2019. 10.24130/eccd-jecs.1967201931130
ISNAD GÜVEN, YILDIZ vd. "Okul öncesi dönem çocuklarının zihin kuramı ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi". Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi 3/1 (2019), 76-97. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967201931130