TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI

Yıl: 2019 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 48 - 57 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 22-05-2020

TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI

Öz:
Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerin KBB staj eğitimi ile ilgili düşünce ve beklentilerinin geri bildirim ile araştırılması.Yöntem ve Gereçler: Çalışmaya tıp fakültesi VI. sınıfa devam eden 88 öğrenci alınmıştır. Öğrencilere, KBB eğitimi hakkındaki düşünceve beklentilerini anlamak için hazırlanmış bir anket yüz yüze görüşme tekniği ile uygulanmıştır.Bulgular: Çalışmaya katılan 88 öğrencinin 50'si (%56,8) bayan ve 38'i (%43,2) erkekti. Cinsiyet açısından, öğrencilerin sorularaverdikleri cevaplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır. Öğrencilerin %87,5'i KBB stajının gerekli ve %85,2'si üçhaftalık sürenin KBB eğitimi için yeterli olduğunu ; %94,3'ü öğretim üyelerinin dersleri iyi veya çok iyi anlattığını ve ders konularınınyeterli olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerin %56,8'i asistanlar tarafından sabah toplantılarında kendilerine anlatılan konuların, %48,9'umakale saati ile hasta konseylerinin ve %55,7'si de sabah vizitlerinin faydalı olmadığını bildirmişlerdir. Öğrenciler, KBB kliniğinde yeterincepratik uygulama imkânı (%56,8) ve zaman ı (%61,4) olduğunu, ancak ilgisizliklerinden dolayı yeterince pratik yapmadıklarını (%51,1)belirtmişlerdir. Öğrencilerin %76,1'i ön burun tamponu ve %69,3'ü kulak lavaj ı/aspirasyonunu gördüklerini ancak uygulamadıklarını; %50'siise arka burun tamponunu hiç görmediklerini belirtmişlerdir.Öğrenciler staj sonunda yapılan sınavın adil (%60,2) ve öğretici (%55,7) olduğunu; almış oldukları eğitimin mezuniyet sonrası dönemiçin yeterli olacağını düşündüklerini (%51,1) belirtmişlerdir. Öğrencilerin %25'i ileride KBB uzmanı olmayı düşündüğünü belirtmiş, ancakbunların %50'si kliniğimizi tercih edebileceğini bildirmiştir. KBB kliniğinin en iyi yönü olarak eğitimin çok iyi olması (%34,1) bildirilirkenen kötü yönü olarak ta vizitlerin çok gergin olması (%42,1) belirtilmiştir.Sonuç: Stajlarda öğrencilere teorik bilgiler yüklemek yerine mezuniyet sonrası dönemde mutlaka ihtiyaç duyacakları pratikuygulamaları yapabilmeleri sağlanmalı, bunun için öğrenciler özendirilmeli ve öğrenci vizitlerinindeki gergin ortamın ortadan kaldırılmasıiçin çaba gösterilmelidir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

OPINIONS OF THE FINAL GRADE MEDICAL SCHOOL STUDENTS ABOUT EAR NOSE THROAT INTERSHIP EDUCATION

Öz:
Objective: To investigate the opinions and expectations of the medical students about E:N:T internship education by feedback. Methods and Materials: 88 fifth grade medical students were included to this study. A questionnaire were applied by face to face interview technique to the students to ascertain their opinions and expectations about E.N.T. internship education. Results: 50 of 88 students was female (56,8%) and 38 students (43,2%) was male. No significant difference was observed for the answers to questions of the students between genders. 87,5% of the students have stated that E.N.T. internship was essential, 85,2% students stated that three weeks internship duration was enough for E.N.T. education, and 94,3% students stated that the instructor lectured the lessons good and/or great and the content of lessons was enough. While 56,8% students declared that the lessons lectured by assistants and 48,9% students declared that article time and patient's council were not beneficial, and 55,7% students stated that morning visits were not instructive. The students have reported that there was enough opportunity (56,8%) and time (61,4%) for pratice, and they have not performed pratice due to their indifference (51,1%). 76,1% students have noticed that they observed anterior nasal packing, and 69,3% students have observed ear lavage but not perform it, and 50% students have declared that they didn't see posterior nasal packing. The students have stated that the exam was fair (60,2%) and instructive (55,7%), and they have also stated that E.N.T. internship education was enough for the postgraudate term (51,1%). 25% of the students have expressed to become an E.N.T. specialist, nevertheless 50% of these students have declared to prefer our clinic. The students have defined that while the best aspect of the E.N.T. clinic was great education (34,1%), the worst aspect of E.N.T. clinic was stretched visits (42,1%). Conclusion: During the internship, the students should be provided to perform the practical applications which necessary in postgraduate term instead of theorical knowledges, they should be encouraged for these, and the tense environment of the students" visits should be taken away.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Olgu Sunumu Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖZTÜRK KAYGUSUZ T, KAYGUSUZ İ (2019). TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI. , 48 - 57.
Chicago ÖZTÜRK KAYGUSUZ TÜRKKAN,KAYGUSUZ İrfan TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI. (2019): 48 - 57.
MLA ÖZTÜRK KAYGUSUZ TÜRKKAN,KAYGUSUZ İrfan TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI. , 2019, ss.48 - 57.
AMA ÖZTÜRK KAYGUSUZ T,KAYGUSUZ İ TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI. . 2019; 48 - 57.
Vancouver ÖZTÜRK KAYGUSUZ T,KAYGUSUZ İ TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI. . 2019; 48 - 57.
IEEE ÖZTÜRK KAYGUSUZ T,KAYGUSUZ İ "TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI." , ss.48 - 57, 2019.
ISNAD ÖZTÜRK KAYGUSUZ, TÜRKKAN - KAYGUSUZ, İrfan. "TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI". (2019), 48-57.
APA ÖZTÜRK KAYGUSUZ T, KAYGUSUZ İ (2019). TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI. KBB-Forum, 18(1), 48 - 57.
Chicago ÖZTÜRK KAYGUSUZ TÜRKKAN,KAYGUSUZ İrfan TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI. KBB-Forum 18, no.1 (2019): 48 - 57.
MLA ÖZTÜRK KAYGUSUZ TÜRKKAN,KAYGUSUZ İrfan TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI. KBB-Forum, vol.18, no.1, 2019, ss.48 - 57.
AMA ÖZTÜRK KAYGUSUZ T,KAYGUSUZ İ TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI. KBB-Forum. 2019; 18(1): 48 - 57.
Vancouver ÖZTÜRK KAYGUSUZ T,KAYGUSUZ İ TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI. KBB-Forum. 2019; 18(1): 48 - 57.
IEEE ÖZTÜRK KAYGUSUZ T,KAYGUSUZ İ "TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI." KBB-Forum, 18, ss.48 - 57, 2019.
ISNAD ÖZTÜRK KAYGUSUZ, TÜRKKAN - KAYGUSUZ, İrfan. "TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULAK BURUN BOĞAZ STAJ EĞİTİMİNE BAKIŞLARI". KBB-Forum 18/1 (2019), 48-57.