Yıl: 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 267 - 282 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31464/jlere.561205 İndeks Tarihi: 30-03-2020

Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*

Öz:
Bu çalışmanın amacı, ilkokul ikinci sınıf öğrencilerine yönelik yazmaya ilişkin tutum ölçeğinin Türkçediline uyarlanması ve ölçeğin Türkçe formunun uygulanabilir geçerlilik ve güvenirlilik özelliklerine sahipolup olmadığının tespit edilmesidir. Bu doğrultuda yapılan geçerlilik, güvenirlilik ve faktör analizi çalışmalarıiçin 289 ilkokul ikinci sınıf öğrencisinden veri toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, 18 maddedenoluşan ölçeğin, varyansın %32’sini açıklayan tek boyutlu bir yapıda şekillendiği tespit edilmiştir. Uyarlananölçeğin faktör yükleri .41 ile .72 arasında değişmiştir. Ölçeğin maddelerinin madde toplam test korelasyonları.42 ile .70 arasında olduğu görülmüştür. Ölçeğin bütününde iç tutarlık katsayısı .86 olarak elde edilmiştir. Tekfaktörlü bir yapı gösteren ölçeğin, uyum iyilik değerlerinin kabul edilebilir sınır aralığında olduğu sonucunaulaşılmıştır. Sonuç olarak, Türkçe’ye uyarlama çalışması yapılan “Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeğinin”ilkokul 2.sınıf öğrencilere uygulanacak düzeyde geçerli ve güvenilir olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Adaptation of Writing Attitude Survey into Turkish Language

Öz:
: This present research aimed to adapt “The Writing Attitude Survey” into Turkish language. The data for factor analysis and Cronbach’s Alpha internal consistency reliability was obtained from 289 second grade elementary school students. The scale, which is consisted of 18 items, revealed one factor model and explained %32 variance. Factor loading of the scale ranged from .41 to .72. Item total correlation were from .42 to .70. Beside this, the internal consistency (α) .86. Additionally, factor analysis resulted good and high fit indices. In conclusion this showed that “The Writing Attitude Survey” adapted into Turkish language was acceptable.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Tavşanlı Ö, BİLGİN A, YILDIRIM K (2019). Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*. , 267 - 282. 10.31464/jlere.561205
Chicago Tavşanlı Ömer Faruk,BİLGİN Asude,YILDIRIM Kasım Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*. (2019): 267 - 282. 10.31464/jlere.561205
MLA Tavşanlı Ömer Faruk,BİLGİN Asude,YILDIRIM Kasım Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*. , 2019, ss.267 - 282. 10.31464/jlere.561205
AMA Tavşanlı Ö,BİLGİN A,YILDIRIM K Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*. . 2019; 267 - 282. 10.31464/jlere.561205
Vancouver Tavşanlı Ö,BİLGİN A,YILDIRIM K Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*. . 2019; 267 - 282. 10.31464/jlere.561205
IEEE Tavşanlı Ö,BİLGİN A,YILDIRIM K "Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*." , ss.267 - 282, 2019. 10.31464/jlere.561205
ISNAD Tavşanlı, Ömer Faruk vd. "Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*". (2019), 267-282. https://doi.org/10.31464/jlere.561205
APA Tavşanlı Ö, BİLGİN A, YILDIRIM K (2019). Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5(2), 267 - 282. 10.31464/jlere.561205
Chicago Tavşanlı Ömer Faruk,BİLGİN Asude,YILDIRIM Kasım Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 5, no.2 (2019): 267 - 282. 10.31464/jlere.561205
MLA Tavşanlı Ömer Faruk,BİLGİN Asude,YILDIRIM Kasım Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, vol.5, no.2, 2019, ss.267 - 282. 10.31464/jlere.561205
AMA Tavşanlı Ö,BİLGİN A,YILDIRIM K Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2019; 5(2): 267 - 282. 10.31464/jlere.561205
Vancouver Tavşanlı Ö,BİLGİN A,YILDIRIM K Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2019; 5(2): 267 - 282. 10.31464/jlere.561205
IEEE Tavşanlı Ö,BİLGİN A,YILDIRIM K "Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*." Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5, ss.267 - 282, 2019. 10.31464/jlere.561205
ISNAD Tavşanlı, Ömer Faruk vd. "Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*". Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 5/2 (2019), 267-282. https://doi.org/10.31464/jlere.561205