ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl: 2019 Cilt: 0 Sayı: 79 Sayfa Aralığı: 17 - 42 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 31-03-2020

ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Öz:
Günümüzde geleneksel sınıf ortamlarının yanında internet tabanlı (e) eğitim ortamlarıda aktif biçimde kullanılmaktadır. E-öğrenme ortamlarında, öğrenciler konuyu öğrenmekiçin farklı özelliklere sahip elektronik materyalleri kullanma fırsatı bulmaktadırlar.Elektronik materyaller, farklı özelliklere sahip öğrencilere eşit öğrenme fırsatları sunabilmekte,öğrencilerin motivasyonlarını artırmakta, aktif ve somut öğrenmelerine yardımcıolmaktadır. Ülkemizde de e-öğrenme materyali olarak Elektronik Bilişim Ağı (EBA)yaygın biçimde kullanılmaktadır. Araştırmada, Elektronik Bilişim Ağı üzerinde kullanılansözcük öğretimine yönelik içeriklerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, EBAiçerik modülündeki ortaokul düzeyine yönelik hazırlanmış içerikler tespit edilmiş, tasnifedilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir.Çalışmanın örneklemini, EBA içerik modülünde yer alan içerik türleri arasından doğrudansözcük öğretimi ile ilgili olan video, infovideo, görsel, infografik ve doküman türüürünler oluşturmaktadır. Örneklem EBA eğitim platformuna 2012 yılından 2018 yılınakadar yüklenmiş içeriklerle sınırlandırılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında dokümanincelemesi tekniği kullanılmıştır. Sonuç olarak, Elektronik Bilişim Ağı üzerindensözcük öğretimine yönelik doküman, video, görsel, infovideo ve infografik türlerinde içeriğinkullanılabildiği, ancak bu içeriklerin ortaokul Türkçe dersi ile içeriklerin sadece%8,53’üne denk geldiği tespit edilmiştir. Bununla birlikte sözcük öğretimi ile ilgili en çokdoküman türünde içerik portala yüklenmiştir. Ayrıca, sözcük öğretimi ile ilgili içeriklerarasında izlenmeyen yani kullanılmamış bir içeriğin olmaması da araştırmanın önemlisonuçlarındandır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

A Research on Contents Related to Teaching Vocabulary in the Electronic Informatics Network (EIN)

Öz:
Today, apart from classes with traditional course environments, network (web) based education has been seen. In e-learning environments, the students have lived with different electronic materials. Electronic materials; provide equal opportunities, and increase learning motivation, enable active learning and achieve concrete learning. Electronic Informatics Network (EIN) is used as a network (web) based education material in our country. In this research, it is aimed to investigate the contents related to teaching vocabulary in the Electronic Informatics Network (EIN) content module. With this aim in mind, contents related to secondary school Turkish teaching vocabulary have been identified, categorized and evaluated. In the research, is used the qualitative research methods. The sample of the study consists of the contents related to the secondary school Turkish teaching vocabulary (document, video, visual, infovideo and infographic), which has been uploaded to the EIN content module from 2012 to 2018. The contents in the sample were accessed over the internet and classified according to the research purpose. As a result of this research, it has been determined that the content of document, video, visual, infovideo and infographic types can be used for teaching word on the Electronic Informatics Networks, but these contents correspond to only 8,53% of the content with the secondary school Turkish course. However, most document type content of related to teaching vocabulary has been uploaded to the portal. In addition, there is no content that has not been viewed among content related to teaching vocabulary. This is also an important result of the research.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA MADEN A (2019). ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. , 17 - 42.
Chicago MADEN ASLI ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. (2019): 17 - 42.
MLA MADEN ASLI ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. , 2019, ss.17 - 42.
AMA MADEN A ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. . 2019; 17 - 42.
Vancouver MADEN A ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. . 2019; 17 - 42.
IEEE MADEN A "ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA." , ss.17 - 42, 2019.
ISNAD MADEN, ASLI. "ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". (2019), 17-42.
APA MADEN A (2019). ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0(79), 17 - 42.
Chicago MADEN ASLI ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. EKEV AKADEMİ DERGİSİ 0, no.79 (2019): 17 - 42.
MLA MADEN ASLI ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, vol.0, no.79, 2019, ss.17 - 42.
AMA MADEN A ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2019; 0(79): 17 - 42.
Vancouver MADEN A ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2019; 0(79): 17 - 42.
IEEE MADEN A "ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA." EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0, ss.17 - 42, 2019.
ISNAD MADEN, ASLI. "ELEKTRONİK BİLİŞİM AĞI (EBA)’INDAKİ SÖZCÜK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İÇERİKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". EKEV AKADEMİ DERGİSİ 79 (2019), 17-42.