Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi

Yıl: 2019 Cilt: 39 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 817 - 841 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 03-04-2020

Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı çevrimiçi tezsiz yüksek lisans programlarında öğrenim gören bireylerin programları tercih gerekçelerinin Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi aşamalarına göre sınıflamasını yapmaktır. Bu araştırmada betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya altı farklı programda öğrenim gören 115 öğrenci katılmıştır. Araştırmada öğrencilerin çeşitli demografik bilgilerinin ve ilgili programı tercih etme gerekçesinin sorulduğu bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırmada öğrenciler tercih gerekçelerini programın çevrimiçi olmasına göre ve öğrenim gördükleri programa göre yanıtlamışlardır. Araştırmaya katılan öğrenciler 163 gerekçe sunmuşlardır. Öğrencilerin öğrenim gördükleri programı tercih gerekçeleri içerisinde ilk sırayı statü kazanma sonra sırasıyla merakını giderme, güvenlik, ait olma ve sevgi ile estetik gerekçe olarak belirlemişlerdir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

Analysis of Individuals’ Ground of Preferences in Online Non-Thesis MA Programs

Öz:
The purpose of this research is to classify the reasons for the preference of the participants who are studying in the online non-thesis master's programs according to the Maslow's hierarchy of needs. Descriptive analysis method was used in this research. The research included 115 participants from six different programs. In the research, a scale was used to inquire participants’ demographic information and their reasons for choosing the program. In the research context, the participants explained their reasons for choosing the program according to program's being online and the program they're studying. Participants presented 163 reasons in the research. Among the reasons for participants’ preferences for the program, gaining status was in the highest rank which is followed by curiosity, safety, love/belonging and aesthetic respectively.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aksaraylı, M. ve Pala, O. (2017). Uzaktan eğitimi tercih etme nedenleri ve başarı arasındaki ilişkinin kümeleme analizi ile incelenmesi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 37-48.
  • Alabaş, R., Kamer, T. ve Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. eInternational Journal of Educational Research, 3 (4), 89-107.
  • Arık, A. (1996). Motivasyon ve heyecana giriş, İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Ataman, G. (2001). İşletme yönetimi temel kavramlar ve yeni yaklaşımlar. İstanbul: Türkmen Yayınları.
  • Baturay, M. ve Bay, Ö.F. (2009). Uzaktan eğitimi tercih eden öğrencilerin demografik özellikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 17-26
  • Bilge, F. (1990). Sporcuların psikolojik ihtiyaçları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Brewer, E. W. ve Burgess, D. N. (2005). “Professor’s role in motivating students to attend class”. Journal of Industrial Teacher Education, 42(3), 24.
  • Brophy, J. (2004). Motivating students to learn (2), New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Budak, S. (2003). Psikoloji sözlüğü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Çemberci, Y. (2003). Eğitim yöneticilerinin liderlik davranışları ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dörnyei, Z. (2001). Teaching and researching motivation, Harlow, UK: Pearson Education.
  • Ercoşkun, M. H. ve Nalçacı, A. (2005). Öğretimde psikolojik ihtiyaçlarin yeri ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 353-370.
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1996). Eğitim psikolojisi gelişim öğrenme-öğretme (3. Baskı). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Eren, E. (2000). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi (6. Baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Eskici, M. ve Aktaş, R . (2014). Üniversite öğrencilerinin öğrenci kulüplerine yönelik görüşleri. Asya Öğretim Dergisi, 2 (1(ÖZEL)), 31-40.
  • Gardner, R.C. (2001). Integrative motivation: past, present and future. http://publish.uwo.ca/~gardner/docs/GardnerPublicLecture1.pdf. adresinden erişilmiştir.
  • Gökçe, F. (2011). İhtiyaçlar hiyerarşisi kuramına göre öğretmenlerin motivasyon düzeyleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 317-334.
  • Gümüş, M. ve Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesi. AUAd, 2(4), 158-168.
  • Güneş, A. ve Güneş, G. (2016). Uzaktan eğitim dersini ortak alan örgün ve uzaktan eğitim öğrencilerinin başarılarının karşılaştırılması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 6, 43-47.
  • Hart, F. W. (1983). Successful aging need satisfaction in Jewish senior citizens in Windsor, based on Maslow's hierarchy of needs (Unpublished master thesis). University of Windsor, Windsor, Ontario, Canada
  • Hyatt, S. (1992). Developing and managing a multi-modal distance learning program in the two-year college. Paper presented at the Annual International Conference of the National Institute for Staff and Organizational Development on Teaching Excellence and Conference of Administrators, Austin, Texas (ED 349 068).
  • Johnstone, K. (1999). Research on language learning and teaching: 1997-1998. Language Learning. London: Routledge.
  • Kim, K. ve Frick, T. W. (2011). Changes in student motivation during online learning. Journal of Educational Computing Research, 44(1).
  • Koçel, T. (2014). İsletme yöneticiliği, (15. Baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık. Yayın No: 3112, ISBN 978-605-333-139-1.
  • Landau, E. & Maoz, B. (1978). Creativity and self-actualization in the aging personality. American Journal of Psychotherapy, 32(1), 117-127. https://psycnet.apa.org/record/1979-10758-001 adresinden erişilmiştir.
  • MacBrayne, P. (1995). Rural adults in community college distance education: What motivates them to enroll? In Killacky, J. & Valadez, J.R. (Eds.), New directions for community colleges (pp. 85-93). San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers.
  • Maslow, A. H. (1943). A theory of human motivation. Psychological review, 50(4), 370-396.
  • Maslow, A. H. (1970). Motivation and personality (2nd Ed.). USA: Harper and Row
  • Morgan C. T., (1995). Psikolojiye giriş. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları.
  • Mullins, L. J. (2002). Management and organisational behaviour. UK: Prenticehall. Publishers.
  • Oksal, A. (1986). Davranışlarımızdan kaynaklanan: güdüler. davranış bilimleri 1, Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 144.
  • Omay, U. (2010). Tüccar sınıfın protestan hareketi desteklemesinin Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi yaklaşımı açısından değerlendirilmesi. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 52.
  • Onaran, O. (1981). Çalışma yaşamında güdülenme kuramları. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları No: 470, 100. Doğum Yılında Atatürk'e Armağan Dizisi: 13, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Ryan, R. M., ve Deci, E. L. (2000). “Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions”. Contemporary Educational Psychology, 25, pp. 54-67.
  • Schneller, C., & Holmberg, C. (2014). Distance education in european higher education: the students. International Council for Open and Distance Education, UNESCO Institute for Lifelong Learning, and StudyPortals.
  • Tay, L. & Diener, E. (2011). Needs and subjective well-being around the world. Journal of Personality and Social Psychology, 101(2), 354-356. doi:10.1037/a00
  • Telman, N., Ünsal, P. ve Adanalı, A. (1998). Endüstri psikolojisi. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Topaloğlu, T. (2013, Şubat). Maslow’un gereksinimler hiyerarşisi kuramı. http://www.e-motivasyon.net/Maslow-un-Gereksinimler-HiyerarsisiKuramiHierarchy-of-Needs.html adresinden erişilmiştir.
  • Uçar, H. ve Kumtepe, A. (2016). Uzaktan eğitimde ARCS-V motivasyon tasarımı modelinin kullanımı. AUAd, 2(4), 37-54.
  • Ulusoy, A. (2004). Gelişim ve öğrenme (3. Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Vural, S. (2007). Teachers’ and students’ perceptions of teacher motivational behavior (Yüksek Lisans Tezi). The Graduate Schoolof Education of Bilkent University, Ankara.
  • Vural Özkip, E. (2009). Bilgisayar destekli ingilizce öğretiminin öğrenci motivasyonuna etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
APA USTA İ (2019). Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi. , 817 - 841.
Chicago USTA İlker Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi. (2019): 817 - 841.
MLA USTA İlker Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi. , 2019, ss.817 - 841.
AMA USTA İ Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi. . 2019; 817 - 841.
Vancouver USTA İ Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi. . 2019; 817 - 841.
IEEE USTA İ "Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi." , ss.817 - 841, 2019.
ISNAD USTA, İlker. "Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi". (2019), 817-841.
APA USTA İ (2019). Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 817 - 841.
Chicago USTA İlker Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39, no.2 (2019): 817 - 841.
MLA USTA İlker Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.39, no.2, 2019, ss.817 - 841.
AMA USTA İ Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 39(2): 817 - 841.
Vancouver USTA İ Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 39(2): 817 - 841.
IEEE USTA İ "Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi." Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, ss.817 - 841, 2019.
ISNAD USTA, İlker. "Uzaktan Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tercih Gerekçelerinin İncelenmesi". Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39/2 (2019), 817-841.