Yıl: 2019 Cilt: 3 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 471 - 483 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26677/TR1010.2019.173 İndeks Tarihi: 15-04-2020

Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı turizm lisesi öğrencilerinin staj kavramına yönelik metaforik algılarınıbelirlemektir. Söz konusu amaç doğrultusunda, araştırmada nitel araştırma yönteminebaşvurulmuş ve betimleyici araştırma deseni benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak 2 adetaçık uçlu sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’deturizm eğitimi veren tüm liselerdeki 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz dönemi boyunca uygulanmış ve turizm liselerinde öğrenim gören292 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler stajkavramını ifade etmek için 67 metafor üretmişlerdir. Öğrencilerin oluşturduğu metaforlar üçtemada toplanmıştır. Bunlar; olumsuz, olumlu ve hem olumlu hem olumsuz algılardır.Araştırmada, öğrencilerin staj deneyimlerini ağırlıklı olarak olumsuz algıladıkları saptanmıştır.Söz konusu olumsuz metaforlar arasında “amelelik ve kölelik” öne çıkan metaforlar olmuştur.Sonuç olarak öğrenciler kendileri için beceri, bilgi ve tutum değişimi yaratacağı düşünülen stajdeneyimini ağırlıklı olarak kölelik ve amelelik ile ilişkilendirmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

How was the Internship? Internship Experience of Secondary Education Students in Tourism

Öz:
This study aims to depict the metaphorical perceptions of students in tourism vocational high schools. Accordingly, we benefited from the qualitative method and employed descriptive research model. The data were collected via an open-ended questionnaire consisted of two questions. The participants of the study are high school students 3rd and 4th grade in Turkey. The questionnaire was distributed to students through 2017- 2018 fall semester and the total sample was 292. The students generated 67 metaphors to Express training experience in total. The metaphors were classified in three themes. These are, namely, positive, negative, and mixed perceptions (perceptions work both ways). The study identified that the majority of the students perceive the training experience with negative qualities. The prominent metaphors were “construction work” and “slavery”.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SEZEREL H, duran c (2019). Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri. , 471 - 483. 10.26677/TR1010.2019.173
Chicago SEZEREL HAKAN,duran cankül Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri. (2019): 471 - 483. 10.26677/TR1010.2019.173
MLA SEZEREL HAKAN,duran cankül Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri. , 2019, ss.471 - 483. 10.26677/TR1010.2019.173
AMA SEZEREL H,duran c Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri. . 2019; 471 - 483. 10.26677/TR1010.2019.173
Vancouver SEZEREL H,duran c Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri. . 2019; 471 - 483. 10.26677/TR1010.2019.173
IEEE SEZEREL H,duran c "Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri." , ss.471 - 483, 2019. 10.26677/TR1010.2019.173
ISNAD SEZEREL, HAKAN - duran, cankül. "Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri". (2019), 471-483. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.173
APA SEZEREL H, duran c (2019). Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 471 - 483. 10.26677/TR1010.2019.173
Chicago SEZEREL HAKAN,duran cankül Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3, no.3 (2019): 471 - 483. 10.26677/TR1010.2019.173
MLA SEZEREL HAKAN,duran cankül Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, vol.3, no.3, 2019, ss.471 - 483. 10.26677/TR1010.2019.173
AMA SEZEREL H,duran c Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(3): 471 - 483. 10.26677/TR1010.2019.173
Vancouver SEZEREL H,duran c Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 2019; 3(3): 471 - 483. 10.26677/TR1010.2019.173
IEEE SEZEREL H,duran c "Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri." Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3, ss.471 - 483, 2019. 10.26677/TR1010.2019.173
ISNAD SEZEREL, HAKAN - duran, cankül. "Stajın Nasıl Geçti? Turizm Alanında Orta Öğretim Öğrencilerinin Staj Deneyimleri". Türk Turizm Araştırmaları Dergisi 3/3 (2019), 471-483. https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.173