Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine
Yıl: 2002 Cilt: 2 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 7 - 22 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine
Öz: Bu yazıda küreselleştiği varsayılan dünyamızda, eğitimdeki yeni gelişmelerin sınıfsal ayrımları ve toplumsal eşitsizlikleri üretmeye veya bertaraf etmeye katkıları sınanıyor. Bunun yanı sıra bu gelişmelerin ne tür özgürleşim imkanları yaratmış olduğuna dair eleştirel mülahazalarda bulunulmaktadır.Bu mülahazalar da sanayi toplumunda eğitimin mahiyeti ve işlevleri hakkında sosyolojik literatürde klasikjeşmiş sağ ve sol görüşlerin yeniden tartımına dayandırılmaktadır. Bunun için öncelikle küreselleşme-öncesi sanayi veya modern çağda bu görüşler açısından eğitimin bir hikâyesi kısaca gözden geçiriliyor. Sonuçta küresel çağda internet ve serbest dolaşım şartlarının eğitimde yeni imkânlar yarattığı, ancak yine de eğitimin en önemli rollerinden birinin toplumsal tabakalaşmayı yeniden üretmek olmaya devam ettiği, küresel dünyada eğitimin sanılanın aksine ideolojik işlevinden soyutlanmamış olduğu, yeni ideolojik işlevler kazandığı ve bunların neo-liberal pazar ideolojisinin gerektirdigi türden relativist ve performans yüceltimi ve teknokratizmle ifade ilebilecek değişik kompozisyonlar ürettiği gibi çıkarımlara ulaşılıp tartışılmaktadır.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
APA | AKTAY Y (2002). Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine. , 7 - 22. |
Chicago | AKTAY Yasin Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine. (2002): 7 - 22. |
MLA | AKTAY Yasin Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine. , 2002, ss.7 - 22. |
AMA | AKTAY Y Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine. . 2002; 7 - 22. |
Vancouver | AKTAY Y Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine. . 2002; 7 - 22. |
IEEE | AKTAY Y "Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine." , ss.7 - 22, 2002. |
ISNAD | AKTAY, Yasin. "Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine". (2002), 7-22. |
APA | AKTAY Y (2002). Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(1), 7 - 22. |
Chicago | AKTAY Yasin Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2, no.1 (2002): 7 - 22. |
MLA | AKTAY Yasin Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.2, no.1, 2002, ss.7 - 22. |
AMA | AKTAY Y Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2002; 2(1): 7 - 22. |
Vancouver | AKTAY Y Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2002; 2(1): 7 - 22. |
IEEE | AKTAY Y "Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2, ss.7 - 22, 2002. |
ISNAD | AKTAY, Yasin. "Eğitimde Küresel İmkânlar Küreselleşen Dünyada Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Özgürleşim Fırsatları Üzerine". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2/1 (2002), 7-22. |