Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi

Yıl: 2004 Cilt: 29 Sayı: 314 Sayfa Aralığı: 30 - 38 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi

Öz:
Bu araştırma, drama dersi alan ve almayan üniversite öğrencilerinin öğretmen, arkadaş, eğitim ve okula yönelim konularındaki tutumlarını saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim fakültesi öğrencilerinden belirlenmiş, örnekleme ise random yöntemiyle seçilen 320 öğrenci dahil edilmiştir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, drama dersi almanın, öğrencilerin öğretmenlerine karşı tutumlarında anlamlı bir farklılığa neden olmadığı (p>.05), arkadaşa karşı tutum ve davranışlarında anlamlı bir farklılığa neden olduğu (p<.05), eğitim ve okula yönelim konusunda ise (p>.05) anlamlı bir farklılığa neden olmadığı saptanmıştır.
Anahtar Kelime: üniversite öğrencileri öğrenci tutumları drama

The Effect of the Drama Courses on the Attitudes of University Students Towards Their Teachers, Freinds, Education and School

Öz:
The aim of this study is to investigate the attitude of the university students, wlio have either taken or not taken the drama course, towards their teachers, friends, education and towards their sclwols. The population of the study is determined among tlie students at Ondokuz Mayıs University, Faculty of Education, and the sample is formed by 320 randomly chosen students. T-test has been used in the evaluation of the data obtained. According to the results of the study, it lias been observed that the students taking the drama course has showed no significant difference in their attitude towards their teachers (p>.05), they have showed a significant difference on their attitudes towards their friends (p<.05). No significant difference has been found towards education and school (p>.05).
Anahtar Kelime: student attitudes drama university students

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adıgüzel, Ö. (1994) "Eğitimde Yeni Bir Yöntem ve Disiplin: Yaratıcı Drama" Eğitim Bilimleri Kongresi 28-30 Nisan 1994. Adana: Çukurova Üniversitesi, C. 2: 522-533.
  • Barut, Y. Kalkan, M, (2000) "Öğrenci Tutum Envanterinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması" Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, II (14): 25-30.
  • Büyükkaragöz, S. Kesici, Ş. (1996) "Öğretmenlerin Hoşgörü ve Demokratik Tutumları" Eğitim Yönetimi. 2(3): 353-365.
  • Dönmez, B. (2002). Bir Eğitim Kurumu Olarak Okul. (Edit. Y. Özden) Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (85-114). Ankara: Pegem A.
  • Erden, M. Akman, Y. (1995) Eğitim Psikolojisi. Ankara; Arkadaş Yayınevi.
  • Ergül, H. F. (2002). Eğitimin Sosyal Temelleri. (Edit. A. Türkoğlu) Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (Birinci Basım). (133-148). Ankara: Mikro Yayınları.
  • Eskicumalı, A. (2002). Eğitim, Öğretim ve Öğretmenlik Mesleği. (Edit. Y. Özden) Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (13-31). Ankara: Pegem A.
  • Fidan, N. (1996). Eğitim Psikolojisi Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara; Alkım Yayınevi.
  • Gönen, M. (1999) "Çocuk Eğitiminde Drama Yönteminin Kullanılması" Türkiye 1. Drama Liderleri Buluşması Seminer Kitabı 13-14 Kasım 1999. Ankara; Fersa Yayınevi: 34-39.
  • Güneysu, S.(1991) "Eğitimde Drama" YA-PA Okulöncesi Eğitim ve Yaygınlaştırılması Seminer Kitabı 25-27 Nisan 1991. Eskişehir: 84-87.
  • Kâğıtçıbaşı, Ç. (1976). insan ve İnsanlar. Ankara; Sevinç Matbaası.
  • Karadeniz, H. (1978). Eğitim Üretim İçindir. (8. Baskı), İstanbul; Gözlem Yayınları.
  • Küçükahmet, L. (2001). Öğretim İlke ve Yöntemleri. (Gözden geçirilmiş 12. Baskı) Ankara; Nobel Yayınları.
  • Morris, Ch. G. (2002). Psikolojiyi Anlamak (Psikolojiye Giriş). (Çeviri editörleri: Ayvaşık, H. B. Sayıl, M.)Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Okvuran, A. (1995a) "Sanatsal Kültürel Donanıma Yaratıcı Drama Eğitimi Bir Katkı Getirir mi?" Hacettepe Üniversitesi 2. Eğitim Bilimleri Kongresi 6-8 Eylül 1995. Ankara
  • Okvuran, A. (1995b) "Çağdaş İnsanı Yaratmada Yaratıcı Drama Eğitiminin Önemi ve Empatik Beceri ve Empatik Eğilim Düzeylerine Etkisi" Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 27 (1): 185-194.
  • Ömeroğlu, E. (1992). "Okul Öncesi İşitme Engelli Çocukların Kaynaştırmasında Yaratıcı Drama Eğitiminin Kullanılması" Çağdaş Eğitim Dergisi. 175: 31-33.
  • Öztürk, A. (2001) "Yaratıcı Drama Uygulamalarında Güncel Sorunlar" 2. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Seminer Kitabı 23-25 Haziran 2000. Ankara: Fersa Yayınları: 37-42.
  • Pehlivan, H, (1997) "Tutumların Doğası ve Öğretimi" Çağdaş Eğitim Dergisi. 22 (233): 46-48.
  • San, İ. (1990) "Eğitimde Yaratıcı Drama" Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 23 (2):573-582.
  • Sayın, Ş. (1990) "Çağdaş Eğitimde Amaç ve Yöntem" Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş Eğitim. İstanbul; Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Yayınları 1. Cem Yayınevi.
  • Sünbül, A. M. (2001). Bir Meslek Olarak Öğretmenlik. (Editörler: Demirel, Ö. Kaya Z.) Öğretmenlik Mesleğine Giriş (223-255). Ankara: Pegem A.
  • Tanilli, S. (1988). Nasıl Bir Eğitim İstiyoruz?. (Birinci Basım). İstanbul; Amaç Yayıncılık.
  • Tekindal, S. (1988) "Okula İlişkin Tutum ile Akademik Başarı Arasındaki ilişki" Çağdaş Eğitim Dergisi.(139) Ankara; Rehber Yayınevi.
  • Tutkun, Ö. F. (2002). Okul ve Sınıf Ortamı. (Edit. A. Türkoğlu) Öğretmenlik Mesleğine Giriş. (Birinci Basım).(233-252). Ankara: Mikro Yayınları.
  • Üstündağ, T. (2001) "İletişim Sürecinde Yaratıcı Drama" 2. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Seminer Kitabı. 23-25 Haziran 2000. Ankara: Fersa Yayınları: 29-35.
APA GENÇ H (2004). Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi. , 30 - 38.
Chicago GENÇ H. Nâlân Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi. (2004): 30 - 38.
MLA GENÇ H. Nâlân Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi. , 2004, ss.30 - 38.
AMA GENÇ H Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi. . 2004; 30 - 38.
Vancouver GENÇ H Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi. . 2004; 30 - 38.
IEEE GENÇ H "Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi." , ss.30 - 38, 2004.
ISNAD GENÇ, H. Nâlân. "Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi". (2004), 30-38.
APA GENÇ H (2004). Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 29(314), 30 - 38.
Chicago GENÇ H. Nâlân Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi. Çağdaş Eğitim Dergisi 29, no.314 (2004): 30 - 38.
MLA GENÇ H. Nâlân Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi. Çağdaş Eğitim Dergisi, vol.29, no.314, 2004, ss.30 - 38.
AMA GENÇ H Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2004; 29(314): 30 - 38.
Vancouver GENÇ H Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2004; 29(314): 30 - 38.
IEEE GENÇ H "Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi." Çağdaş Eğitim Dergisi, 29, ss.30 - 38, 2004.
ISNAD GENÇ, H. Nâlân. "Drama Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öğretmen, Arkadaş, Eğitim ve Okula Yönelim Tutumlarına Etkisi". Çağdaş Eğitim Dergisi 29/314 (2004), 30-38.