Yıl: 2006 Cilt: 7 Sayı: 11 Sayfa Aralığı: 59 - 79 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları

Öz:
Bu çalışmada Toplam Kalite Yönetiminden yola çıkarak, kalite, kalite garantisi, kalite belirleyicilerinin seçimi, eğitim-öğretimde kalite politikası, kalite değerlendirme ve eğitimde kalite değerlendirme yöntemleri alan yazın taraması yapılarak incelenmiştir. Kalite belirleyicileri Temel belirleyiciler, Başarı ve Geçiş Belirleyicileri, Değerlendirme ve Pilot uygulama belirleyicileri, kaynak ve yapı ile ilgili belirleyiciler olmak üzere dörde ayrılmaktadır. Kalite politikası ise mükemmellik için, ölçülebilirlik, ürün üzerine, performansa ve kullanıcı –müşteri yaklaşımına yönelik olarak beşe ayrılmaktadır. Kalite değerlendirme yöntemlerinde iseöz değerlendirme, dış uzmanlarca değerlendirme, bir ya da çoklu karşılaştırmaya yönelik değerlendirme ve raporu yazan uzmanlarca değerlendirme olarak ele alınmaktadır.
Anahtar Kelime: eğitim stratejileri toplam kalite eğitim ihtiyaçları toplam kalite yönetimi toplam kalite sistemi eğitim planlaması eğitim kalitesi kalite göstergeleri okul kalite sistemi yaratıcı eğitim

-

Öz:
In this study, from the point of Total Quality Management, quality, warranty of quality, choosing of quality determiners, quality policy on education, quality evaluation and quality evaluation methods in education is examined by searching the related literature. According to the literature, quality determiners are divided into four groups; basic determiners, achievement and class passing determiners, evaluation and pilot application determiners. Again for the literature, the quality policy is divided into five groups; for the purpose of perfection, measurability, products, performance and user-consumer approach. In current study, quality evaluation methods are examined as self-evaluation, evaluation by experts who are from outside of the institution, evaluation by single and multiple comparisons and evaluation done by the experts who wrote the report.
Anahtar Kelime: education planning education quality quality indicators school quality system creative education educational strategies total quality educational needs total quality management total quality system

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alder, H. (2004). Yaratıcı Zeka (çev:M. Zaman ve C. Avşar) Hayat Yayınları, İstanbul
  • Balay, R.(2004). Öğrenen Örgütler Öğrenen Örgütlerin Dinamikleri (Ed. K. Demir ve C. Elma)Sandal Yay. Ankara
  • Berry, G. (1997), Leadership and the Development of Quality Culture in schools International Journal of Educational Management V. 11 N: 2 pp 52-64
  • Brown, M., Boyle, B. & Boyle, T.( 2002). Professional Development and Management Training Needs For Heads of Department in UK Secondary Schools Journal of Educational Administration Vol:40 number1 2002 pp.31-43
  • Dailler, J.P. (2002). Vers une Meilleure Gestion Québecoise De la Qualité en Enseignement Supérieur:Un Outil multimédia Interactif 11e Colloque Annuel de la Société d’Evaluation de Programme- quoi de Neuf en Evaluation de Programme Québec.
  • Doğan, E. (2002). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi Academyplus Yayınevi, Ankara
  • EDUCNET, (2003), Enseignement Supérieur: Guide de Préparation du Diagnostic http://www.educnet.education.fr/supérieur/campusqualité 07.02. 2005.
  • Formation Continue :Concept . (2005), Contexte http://focoweb.script.lu:8080/script/html/concept1.html 07.02.05
  • HämäläinenM.K. et Jakku-Sihvonen, R.J.(1999), Pour une Qualité de la Politique de Qualité de l’Education et de la Formation Document d’Information Pour la Réunion Informelle des Ministres de l’Education Tampere. ( p. 1-42)
  • Johnson, F. C. & Golomskilis, W. A. J. (1999) Quality Concepts in Education V. 11 N. 6 pp. 467- 473
  • Lemaitre, Maria Jose (2002), Quality as Politics Quality in Higher Education, V. D No. 1
  • Nguyen, D. N., Yashinari, Y., & Shigagi, M. (2005). Univercity Education and Employment in Japan Quality Assurance in Education V. 13 N.3 pp. 202-218
  • Özdemir, S.(2000). Eğitimde Örgütsel Yenileşme 4. Baskı .PEGEMA Yayıncılık Ankara
  • SPU (Service De Pedagogie Universitaire), (1997), L’Evaluation de la Qualité Est Á Nos Portes No:39-40, Juin- Septembre Numero Special ( p.1-22)
  • Steples, B. (1998). New Politics of Education Casti Black in A Sterring Role http://mbhs.bergtraum.k12.ny.us/cybereng/nyt/edu-pal.htm
  • Şişman, M. Ve Turan, S. (2001). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi PEGEMA Yayıncılık Ankara
  • Töremen, F. (2001). Öğrenen Okul, Nobel Yayın Dağıtım Ankara
  • UNESCO.(2003), Ateliér 4 Qualité de l’Education et Rôle Clé des Enseignants http://www.ibe.unesco.org
  • Yazıcı, S. (2001). Öğrenen Organizasyfonlar Alfa Yayıncılık İstanbul
  • Yong, T. C. (2000). High-Performance Human Resource strategies in Learning Schools The Learning Organisation Vol:7 number 1 pp. 32-39
  • Vardar, A. (2001). Bireysel ve Kurumsal Değişimde Yeniden Yapılanma Stratejileri Kariyer Yayıncılık İstanbul
  • Zairi, M. (1995). Total Quality Education for Superior Performance Training for Quality vol:3 November 1 pp 29-35
APA DOĞAN E, APAYDIN c, Önen Ö (2006). Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları. , 59 - 79.
Chicago DOĞAN Elife,APAYDIN cigdem,Önen Özgür Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları. (2006): 59 - 79.
MLA DOĞAN Elife,APAYDIN cigdem,Önen Özgür Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları. , 2006, ss.59 - 79.
AMA DOĞAN E,APAYDIN c,Önen Ö Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları. . 2006; 59 - 79.
Vancouver DOĞAN E,APAYDIN c,Önen Ö Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları. . 2006; 59 - 79.
IEEE DOĞAN E,APAYDIN c,Önen Ö "Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları." , ss.59 - 79, 2006.
ISNAD DOĞAN, Elife vd. "Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları". (2006), 59-79.
APA DOĞAN E, APAYDIN c, Önen Ö (2006). Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11), 59 - 79.
Chicago DOĞAN Elife,APAYDIN cigdem,Önen Özgür Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no.11 (2006): 59 - 79.
MLA DOĞAN Elife,APAYDIN cigdem,Önen Özgür Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.11, 2006, ss.59 - 79.
AMA DOĞAN E,APAYDIN c,Önen Ö Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 7(11): 59 - 79.
Vancouver DOĞAN E,APAYDIN c,Önen Ö Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 7(11): 59 - 79.
IEEE DOĞAN E,APAYDIN c,Önen Ö "Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları." Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, ss.59 - 79, 2006.
ISNAD DOĞAN, Elife vd. "Eğitim ve Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Politikaları". Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi 7/11 (2006), 59-79.