Yıl: 2006 Cilt: 0 Sayı: 16 Sayfa Aralığı: 263 - 274 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms

Öz:
Günümüzde pazarlama kavramına köklü değişiklikler getiren, yeni bir yön veren ve geleceğini belirleyen bazı ciddi oluşumlar yaşanmaktadır. İşletmelerin pazarlama programlarını, strateji ve uygulamalarını değiştiren trendlerin başlıcaları; bilgi teknolojilerindeki gelişmeler, internetin ticari amaçla kullanımı, küreselleşme sonucu değişen dünya ekonomisi, iş hayatında müşterinin artan değeri ve müşteri beklentilerinin değişimidir. Bu makalede, sözkonusu köklü değişimin en önemli unsuru olan internetin ticari amaçla kullanımı kapsamında, işletmelerin elektronik ortamda markalaşmaya yönelik çabalarının ve elektronik ortamda markalaşmayı etkileyen faktörlerin karşılaştırmalı bir araştırma sonucunda analizi amaçlanmıştır.
Anahtar Kelime: pazarlama müşteriler pazarlama stratejileri bilgi ve iletişim teknolojileri e-marka e-ticaret marka anket firmalar internet karşılaştırmalı araştırma markalama

-

Öz:
Today, some changes that affect the meaning of marketing and a new concept of marketing are experienced. The trends that change the marketing plans of the firms, strategies and applications are; developments in the information technologies, use of internet for the commerce, the world economy that has changed because of globalization, the increasing value of customers and changes in the expectations of the customers. In this article, using of internet for the commerce that is the most important effect of this radical change, the analysis of branding of firm in the electronic commerce and the factors that affect the branding in electronic commerce are examined based on data collected by questionnaires.
Anahtar Kelime: internet comparative research branding marketing customers marketing strategies information and communication technologies e-brand e-commerce brand name questionnaire firms

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Chiagouris L., B Wanslet, 2003. “Branding on the Internet”; Www.Marketingpower.Com Ersoy, N.F., R. Karalar. 2004. “Yeni Ekonomide Pazarlamanın Değişen Yönü”, Www.Bilgiyönetimi.Org/Cm/ Kalakota, R. Ve A.B. Whınston,. (1997), “Electronic Commerce: A Manager’s Guide”, Addison Wasley, Kienan, B., 2000. “İşletmeler İçin Çözümler: E-Ticaret”, (Çev. Kaan Öztürk), Ankara : Arkadaş Yayınları Kotler, P. 2000, “Marketing Management”, Millenium Edition, Prentice Hall Inc Leclerc. F,, B. H. Schmitt Ve L. Dube, 1994. “Foreign Branding and its Effect on Product Perception and Attitudes”, Journal Of Marketing Research, May 1994, 263-270 Öncü. F., 2002. “Epazarlama”, İstanbul : Literatür Yayımları Penttilla C. 2001. “Brand Awareness”, Marketing Research, Sept 2001 Ries. A., L. Ries. 2000. “İnternette Marka Yaratmanın 11 Kuralı”, (Çev. İnci Berna Kalınyazgan), Ankara: Kapital Medya Tsiames, I. S. Ve G. J. Siomkos. 2003. “E-Brands: The Decisive Factors in Creating a Winning Brand in the Net”: Www.Arraydev.Com/Commerce/Jim/E-Brands.Htm Turban, E., J. Lee, D. Kıng, H.M. Chung. 1999. “Electronic Commerce: A Managerial Perspective”, New Jersey, Prentice Hall,
  • Uslu A.T., A. Bayraktar, 2000. “İnternette Marka Yaratımı”, Pazarlama Dünyası, Sayı 2000-4 Www.Dogtoys.Com Www.Amazon.Com
APA Elibol H, durukan t, GÖKDENİZ İ, KESKİN S (2006). A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms. , 263 - 274.
Chicago Elibol Halil,durukan tülin,GÖKDENİZ İSMAİL,KESKİN Serhan A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms. (2006): 263 - 274.
MLA Elibol Halil,durukan tülin,GÖKDENİZ İSMAİL,KESKİN Serhan A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms. , 2006, ss.263 - 274.
AMA Elibol H,durukan t,GÖKDENİZ İ,KESKİN S A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms. . 2006; 263 - 274.
Vancouver Elibol H,durukan t,GÖKDENİZ İ,KESKİN S A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms. . 2006; 263 - 274.
IEEE Elibol H,durukan t,GÖKDENİZ İ,KESKİN S "A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms." , ss.263 - 274, 2006.
ISNAD Elibol, Halil vd. "A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms". (2006), 263-274.
APA Elibol H, durukan t, GÖKDENİZ İ, KESKİN S (2006). A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(16), 263 - 274.
Chicago Elibol Halil,durukan tülin,GÖKDENİZ İSMAİL,KESKİN Serhan A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 0, no.16 (2006): 263 - 274.
MLA Elibol Halil,durukan tülin,GÖKDENİZ İSMAİL,KESKİN Serhan A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.0, no.16, 2006, ss.263 - 274.
AMA Elibol H,durukan t,GÖKDENİZ İ,KESKİN S A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2006; 0(16): 263 - 274.
Vancouver Elibol H,durukan t,GÖKDENİZ İ,KESKİN S A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2006; 0(16): 263 - 274.
IEEE Elibol H,durukan t,GÖKDENİZ İ,KESKİN S "A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms." Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0, ss.263 - 274, 2006.
ISNAD Elibol, Halil vd. "A Comparative Research to Identify the Factors That Affect the Branding in Electronic Commerce in View of the Customers and the Firms". Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 (2006), 263-274.