Yıl: 2007 Cilt: 9 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 13 - 32 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri

Öz:
Bu araştırma, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının matematik dersine karşı olan tutumlarını ve bazı temel kavramlar üzerindeki anlama seviyelerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma, Amasya Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören 229 öğretmen adayına uygulanmış bir çalışmadır. Bu çalışmada, öğrencilerin matematik dersine karşı olan tutumlarını belirlemek için tutum anketi ve temel matematik dersine ait bazı kavramların öğrenim düzeylerini tespit etmek için çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir test kullanılmıştır. Bu anketin uygulanması neticesinde öğrencilerin, matematik dersine karşı yeterli sayılabilecek bir oranda olumlu tutum içerisinde oldukları ancak kavramların anlaşılması ve yorumlanması bakımından yeterli kazanıma sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime: matematiğe karşı tutum başarı testleri anket kavram öğrenimi sınıf öğretmenleri matematik anlama seviyesi matematik kavramları öğretmen adayları

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Attitudes and Concept Learning Levels About Basic Mathematics of Class Student Teachers

Öz:
This study has been designed for the class student teachers that they have been educated in class teacher department, their attitudes against mathematics lesson and by aim determining understanding level on the some basic conceptions. This study has been carried out a working to the 229 students have been attending in class teacher department of Amasya Education Faculty. A test has been used that consist of many optional questions for determining attitudes and for confirming their learning level some concepts belonging to mathematics lesson. At the end of this test carrying out the students have been enough in positive attitude against mathematics lesson but it has reached result that they haven’t been having enough gain understanding concepts and from the point of view commenting.
Anahtar Kelime: classroom teachers mathematics understanding level mathematical concepts prospective teachers attitude towards mathematics achievement tests questionnaire concept learning

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Başar, M., Ünal. M., Yalçın, M., (2002). ilköğretim kademesiyle başlayan matematik korkusunun nedenleri V. Fen Bil. ve Matematik Eğt. Kong. ODTÜ Eğt. Fak.s. 927-932.
  • 2. Başer, N., Yavuz, G. (2003) “Öğretmen adaylarının matematik dersine yönelik tutumları” http://www.matder.org.tr/bilim/oamdyt.asp?ID=11, (05.07.2006).
  • 3. Brown, C. A., Baird, J. (1993). “Inside the teacher: Knowledge, beliefs, and attitudes” in Research ideas in the classroom High school mathematics, Macmillan: New York. İçinden, Doğan, M, 2002
  • 4. Doğan, M. (2000). “Eğitim fakültelerinde okuyan aday öğretmenlerin matematiğe karşı tutumları” Hacettepe Ün. IV. Fen Bil. Eğt. Kong. s. 551–555.
  • 5. Gökdere, M. (2004). “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Eğitimlerine Yönelik bir Model Önerisi”, (doktora tezi), Fen Bilimleri Enstitüsü, KTÜ, Trabzon.
  • 6. Güzel, E. B., Alkan, H. (2004) .Matematik öğretiminde gerçekleştirilen öğrenme etkinlikleri ile yapısalcı yaklaşımın örneklenmesi, Marmara Ünv. Atatürk Eğt. Fak. VI. U. Fen B. ve Mat. Eğt. Kon., s. 671-677.
  • 7. Kandemir, M. (2004). Matematikte kavram kalıcılığı, Gazi Ün. Kastamonu Eğt. Derg. c:12, no.2, s. 397-416.
  • 8. Karasar, N. (1999). “Bilimsel Araştırma Yöntemleri” Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • 9. Kulm, G. (1980). Research on Mathematics Attitudes in Research in Mathematics Education, NCTM, p. 356–387.
  • 10.Sajka, M. (2003). A Secondary School Student’s Understanding of the Concept of Function-A Case Study, Educational Studies in Mathematics, vol. 53, 229-254.
APA KANDEMİR M (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri. , 13 - 32.
Chicago KANDEMİR Mustafa Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri. (2007): 13 - 32.
MLA KANDEMİR Mustafa Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri. , 2007, ss.13 - 32.
AMA KANDEMİR M Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri. . 2007; 13 - 32.
Vancouver KANDEMİR M Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri. . 2007; 13 - 32.
IEEE KANDEMİR M "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri." , ss.13 - 32, 2007.
ISNAD KANDEMİR, Mustafa. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri". (2007), 13-32.
APA KANDEMİR M (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 13 - 32.
Chicago KANDEMİR Mustafa Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9, no.2 (2007): 13 - 32.
MLA KANDEMİR Mustafa Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.9, no.2, 2007, ss.13 - 32.
AMA KANDEMİR M Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 9(2): 13 - 32.
Vancouver KANDEMİR M Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 9(2): 13 - 32.
IEEE KANDEMİR M "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, ss.13 - 32, 2007.
ISNAD KANDEMİR, Mustafa. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9/2 (2007), 13-32.