Yıl: 2007 Cilt: 0 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 33 - 42 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)

Öz:
Bu araştırmada, okul yöneticilerinin işgörenleri ile kuracağı örgütsel iletişimde, baskın zeka alanlarını dikkate alarak onlarla daha sağlıklı iletişim kurmalarına yardımcı olmak, böylece kurumun örgütsel sağlığına ve verimliliğine katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma, Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği programı dördüncü sınıfına devam eden 252 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin baskın olan zeka alanlarını belirlemek için Armstrong (1999) tarafından geliştirilen ve Saban (2002) tarafından çevirisi yapılan “Eğitimciler İçin Çoklu Zeka Envanteri” kullanılmıştır. Araştırmada, Sınıf Öğretmenliği programı dördüncü sınıfına devam eden öğrencilerden elde edilen verilerin analizinde, öğrencilerin en gelişmiş oldukları zeka alanının Görsel-Uzamsal Zeka (=4.10), en az gelişmiş oldukları zeka alanının ise Doğacı Zeka (=3.44) olduğu görülmüştür. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği programı dördüncü sınıfına devam eden öğrencilerden elde edilen verilerin analizinde, öğrencilerin en gelişmiş oldukları zeka alanının Bedensel-Kinestetik Zeka (=4.48), en az gelişmiş oldukları zeka alanının ise Dil Zekası (=3.54) olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime: beden eğitimi örgütsel iletişim yönetim süreçleri örgütsel başarı sınıf öğretmenleri beden eğitimi ve spor bölümleri kırıkkale üniversitesi spor öğretmenliği çoklu zeka işgören beden eğitimi ve spor öğretmenleri okul yöneticileri

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Başaran, İ. E. (1982). Örgütsel Davranışın Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Başaran, B.I. (2004). Etkili Öğrenme ve Çoklu Zekâ Kuramı: Bir İnceleme, Ege Eğitim Dergisi, 5, 1, 5-12.
  • Bümen, N. T. (2002). Okulda Çoklu Zeka Kuramı, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Bümen, N.T. (2005). Çoklu Zeka Kuramı ve Eğitim, Eğitimde Yeni Yönelimler içinde (s.1-38), Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Durmaz, H., Özyıldırım H. (2005). Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Kimya Dersine Karşı Tutumları ve Çoklu Zeka Alanları İle Kimya ve Türkçe Derslerindeki
  • Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1, 67-76
  • Hamurcu, H., Günay Y., Özyılmaz, G. (2002). Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Profilleri, http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_ kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t334.pdf (10.10.2006)
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Özkalp, E., Sabuncuoğlu, Z. (1988). Örgütlerde Davranış, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Saban, A. (2002). Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Varış, F. (1998). Eğitim Bilimine Giriş, Alkım Yayıncılık, İstanbul.
APA HOŞGÖRÜR V, KATRANCI M (2007). Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). , 33 - 42.
Chicago HOŞGÖRÜR Vural,KATRANCI Mehmet Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). (2007): 33 - 42.
MLA HOŞGÖRÜR Vural,KATRANCI Mehmet Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). , 2007, ss.33 - 42.
AMA HOŞGÖRÜR V,KATRANCI M Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). . 2007; 33 - 42.
Vancouver HOŞGÖRÜR V,KATRANCI M Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). . 2007; 33 - 42.
IEEE HOŞGÖRÜR V,KATRANCI M "Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)." , ss.33 - 42, 2007.
ISNAD HOŞGÖRÜR, Vural - KATRANCI, Mehmet. "Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)". (2007), 33-42.
APA HOŞGÖRÜR V, KATRANCI M (2007). Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(24), 33 - 42.
Chicago HOŞGÖRÜR Vural,KATRANCI Mehmet Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.24 (2007): 33 - 42.
MLA HOŞGÖRÜR Vural,KATRANCI Mehmet Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.24, 2007, ss.33 - 42.
AMA HOŞGÖRÜR V,KATRANCI M Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 0(24): 33 - 42.
Vancouver HOŞGÖRÜR V,KATRANCI M Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 0(24): 33 - 42.
IEEE HOŞGÖRÜR V,KATRANCI M "Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)." Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.33 - 42, 2007.
ISNAD HOŞGÖRÜR, Vural - KATRANCI, Mehmet. "Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)". Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2007), 33-42.