Yıl: 1999 Cilt: 52 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 211 - 218 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi

Öz:
Türkiye'de ve Dünya' da tıp eğitimi ve bunun bir parçası olan anatomi eğitimi tartışılmakta, yeniden yapılandırılmasına yönelik çalışmalar sürdürülmektedir. Biz bu çalışmamızda Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi'ndeki anatomi eğitiminin mevcut durumunu ve öğretme-öğrenme sürecine ilişkin sorunlarını tartışmayı amaçladık. Çalışmamızda ulaşılan sonuçlar şunlardır: Ankete katılan öğrencilerin; % 97,60'ı anatomi dersini 1. ya da 2. sınıfta almak istemektedir. % 60,46'sı histoloji-embriyoloji dersini, %42'si fizyoloji ve tıbbi biyoloji derslerini anatomi dersinden önce almaları gerektiğine inanmaktadır. % 95,70'i öğrenci sayısının fazla olmasının, % 80,29'u öğretimde diğer öğretim yöntemlerinin kullanılmayıp sadece düz anlatım (takrir) yönteminin kullanılmasının, % 77,99'u öğretilecek konulara önceden hazırlanarak gelmemelerinin, % 55,61'i anlaşılamayan konularda öğretim elemanına ulaşılamamasının, % 54,81'i öğretimde görsel-işitsel araç gereçlerin yeterince kullanılmamasının öğretme-öğrenme sürecini olumsuz etkilediğine inanmaktadır. % 77,43 'ü uygulanmakta olan programa klinik anatomi, kesitsel anatomi, radyolojik anatomi gibi anatomi ile klinik bilimler arasındaki yakınlaşmayı sağlayacak konulara eğitim programında yer verilmesini istemektedir. Anatomi dersinin haftalık teorik ders saatini yeterli bulmakla birlikte (% 79), yarısından fazlası (%52, 94) pratik ders saatlerinin arttırılmasının yararlı olacağını düşünmektedir. Anatomi dersi arasınav (vize) sayısını % 85,99'u yeterli bulmuşlar, % 9,18'ı ise fazla bulup azaltılmasını istemişlerdir. *Teorik ders sınavlarında kullanılmasını istedikleri soru tipleri farklıdır. Değişik soru tipleri için bu oran % 2,70 ile % 28,83 arasında değişmektedir. En büyük kısmı çoktan seçmeli beş seçenekli soru tipini (% 28,83) istemektedir.
Anahtar Kelime: Anatomi Değerlendirme çalışmaları Eğitim, tıp Öğrenme Eğitim Öğretim Okullar, tıp

Konular: Anatomi ve Morfoloji Cerrahi

-

Öz:
Anatomy education as a part of medical education is being discussed worldwide associating with medical education and restructuring studies are being continued. In this study, we aimed to determine and discuss available education program and the issues on teaching learning process of anatomy education in Medical School, University of Ankara. The findings are as follows: *97,60 % of the subjects state that they would like to take the anatomy course in the first or second year. *60,46 % of them claim that the histology-embryology course should be taken before the anatomy course; in addition, 42 % of them express that the physiology and medical biology courses should be studied earlier than the anatomy course. *95,70 % of them think that they have crowded classrooms, 80,29 % of them believe that they are negatively affected by the lecturers who do not use different teaching techniques rather than lecturing, 77,99 % of them admit that they do not prepare the course in advance, 55,61 % claim that they could not meet the lecturer outside the classroom, 54,81 % express that the audio-visual materials are not used efficiently in the classes. They claim that all the factors mentioned above influence their learning process. *77,43 % of them emphasize that clinical anatomy, transectional anatomy and radiological anatomy which help the Correlation between anatomy and clinical sciences should be available in the syllabus. *79 % of them say that the theoretical part of the anatomy course is sufficient, but practice of the course should be increased. *85,99 % of them point out that the number of midterm exams is enough, but 9,18 % of them state that the number of the exams should be decreased. *The subjects want to have different types of questions in the exam. The rate of their demand for the various questions is between 2,70 % and 28,83 %. The most demanded type is multiple-choise questions.
Anahtar Kelime: Education Teaching Schools, Medical Anatomy Evaluation Studies Education, Medical Learning

Konular: Anatomi ve Morfoloji Cerrahi
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Cankur, N. Şimşek. Anatomi Öğretiminde Asya Ülkeleri ile Yapılan Bir Karşılaştırma. Bursa: Uludağ Üniversi-tesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı, (ss.1-6).
  • 2. TBMM Araştırma Komisyonu. Türkiye'de Tıp Eğitimi. Öğ-renci Boyutu. (Cilt I). Ankara: 1991, (ss.34-35), (ss.134-135).
  • 3. Cankur, N. Şimşek. Education Of Macroscopic Anatomy İn Turkey: Present Status Future Targets. XIVth Internati-onal Symposiıım On Morphological Sciences, 9-13 September 1997, Beijing Programme-Abstracts, Poster 334, Page 526.
  • 4. "Tıp'ta Kalite Düşüyor". Milliyet Gazetesi. 4 Aralık 1997, (s.21).
  • 5. "Ankara'daki Tıp Fakültelerinin Dekanlarından Kamuoyuna Duyuru". Milliyet Gazetesi. 14 Mart 1998, (s.12).
  • 6. "Dokuz Eylül Tıp'ta Program Devrimi". Milliyet Gazetesi. 21 Mayıs 1998, (s.21).
  • 7. TBMM Araştırma Komisyonu, 1991, Ön.Ver., (ss.4-8).
  • 8. DEMİRKAN, Ayşegül. Kısa Tıp Tarihi. Bursa: Bursa Üniver-sitesi Tıp Fakültesi Yayınları No:2, 1982, (s.78).
  • 9. Garland, T. Primary Care İn Underserved Areas And Medi-cal Education. Island Medical Center, The New Eng.Jo-urn. Of Med. 322: 10, 1990, (s.703).
  • 10. Culbert, A.J. Interactive Videodises As An Instuctional Tool İn Medical Education. Metods Of Information İn Medi-cine 28, 1989, (ss.357-359).
  • 11. Holdrinet, R.S.G., J.A.BULTE, B.OESEBURG and M.P. de MOEL. Curriculum Innovatıon İn Medicine Case His-tory Nijmegen (NL). Faculty Of Medical Sciences, Uni-versity Of Nijmegen, Netherlands, 1997, (ss.1-9).
  • 12. Sönmez, Veysel. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. (Yedinci Baskı). Ankara:Anı Yayıncılık, 1994, (s.8).
  • 13. Sönmez, Aynı, (s.10).
  • 14. Sönmez, Aynı, (s.123).
  • 15. Sönmez, Aynı, (ss.139-306).
  • 16. Sönmez, Aynı, (ss.106-108).
  • 17. Çilenti, Kamuran. Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Gül Yayınevi, 1984, (ss.35-36)
  • 18. Başaran, ibrahim Ethem. Eğitime Giriş. (Dördüncü Kez Ye-niden Yazım). Ankara: Gül Yayınevi, 1994, (ss.25-30).
  • 19. Holdrinet, 1997, Ön.Ver., (ss.1-9)
  • 20. Sönmez, 1994, Ön.Ver., (ss.84-95)
  • 21. Çilenti, 1984, Ön.Ver., (ss.53-58)
  • 22. Tekin, Halil. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: 1971, (ss.79-90
APA ACUNER A, YALÇIN M, Ersoy M, TEKDEMİR İ, ERSOY F (1999). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. , 211 - 218.
Chicago ACUNER AHMET MÜNİR,YALÇIN Mehmet,Ersoy Mehmet,TEKDEMİR İbrahim,ERSOY Füsun Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. (1999): 211 - 218.
MLA ACUNER AHMET MÜNİR,YALÇIN Mehmet,Ersoy Mehmet,TEKDEMİR İbrahim,ERSOY Füsun Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. , 1999, ss.211 - 218.
AMA ACUNER A,YALÇIN M,Ersoy M,TEKDEMİR İ,ERSOY F Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. . 1999; 211 - 218.
Vancouver ACUNER A,YALÇIN M,Ersoy M,TEKDEMİR İ,ERSOY F Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. . 1999; 211 - 218.
IEEE ACUNER A,YALÇIN M,Ersoy M,TEKDEMİR İ,ERSOY F "Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi." , ss.211 - 218, 1999.
ISNAD ACUNER, AHMET MÜNİR vd. "Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi". (1999), 211-218.
APA ACUNER A, YALÇIN M, Ersoy M, TEKDEMİR İ, ERSOY F (1999). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 52(4), 211 - 218.
Chicago ACUNER AHMET MÜNİR,YALÇIN Mehmet,Ersoy Mehmet,TEKDEMİR İbrahim,ERSOY Füsun Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 52, no.4 (1999): 211 - 218.
MLA ACUNER AHMET MÜNİR,YALÇIN Mehmet,Ersoy Mehmet,TEKDEMİR İbrahim,ERSOY Füsun Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, vol.52, no.4, 1999, ss.211 - 218.
AMA ACUNER A,YALÇIN M,Ersoy M,TEKDEMİR İ,ERSOY F Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 1999; 52(4): 211 - 218.
Vancouver ACUNER A,YALÇIN M,Ersoy M,TEKDEMİR İ,ERSOY F Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 1999; 52(4): 211 - 218.
IEEE ACUNER A,YALÇIN M,Ersoy M,TEKDEMİR İ,ERSOY F "Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi." Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 52, ss.211 - 218, 1999.
ISNAD ACUNER, AHMET MÜNİR vd. "Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi anatomi dersine ilişkin öğretme-öğrenme sürecinin değerlendirilmesi". Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 52/4 (1999), 211-218.