Yıl: 2008 Cilt: 0 Sayı: 177 Sayfa Aralığı: 217 - 223 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği

Öz:
Fen öğretiminde laboratuvar çalışmaları öğrencilerin anlamlı bilgiler oluşturmaları açısından önemli bir potansiyele sahiptir. Bununla birlikte labora-tuvarların, araştırma, problem çözme ve düşünmenin gerçekleştirildiği gerçek bir öğrenme ortamından çok, geleneksel doğrulama yöntemiyle deneyler ve gözlemlerin yapıldığı ortamlar olarak kullanılması, öğrencilerin bilgilerini tam olarak yapılandırmalarını ve anlamlı öğrenmelerini engellemektedir. Bu durum, laboratuvarlarda aktif öğretim stratejilerinin kullanılmasını zorunlu hale getirmektedir. Bu araştırmada biyoloji öğretiminde V-diyagramı kullanımının, öğrencilerin laboratuvar derslerindeki başarısı üzerine etkisi incelenmiştir. Elde edilen veriler t-testi ile analiz edilmiş ve V-diyagramlarınm kullanıldığı deney grubunda akademik başarının, geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubundan daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime: biyoloji laboratuvarı yayılma osmos v diyagramı akademik başarı biyoloji öğretmenleri

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Effect of Using V-Diagrams on the Achievement of Studentsin Biology Laboratories: Examples of Osmosis and Diffusion

Öz:
Science laboratory activities are often known for their potential role in helping students to construct meaningful knowledge. The use of laboratories for making experiments and observations by traditional methods instead of using them as a real learning environment through researches, problem solving and thinking, hinders the exact construction of students’ knowledge and meaningful learning. This situation has made the use of active teaching strategies compulsory in science laboratories. The purpose this study was to investigate the effect of V-diagrams on the achievement of students in biology laboratories. Obtained data were analyzed by t-test and results revealed statistically significant differences between the means of achievement scores of experimental and traditional groups in favour of experimantal group using V-diagram.
Anahtar Kelime: academic achievement biology teachers biology laboratory diffusion osmosis vee diagram

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ausubel, D. P., Novak, J. D., and Hanesiân, H. (1978). Educational Pyschology: A Cognitive View (2nd ed.), Holt, Rinehart, and Winston, New York.
  • Esiobu, G. O. and Soyibo, K. (1995). "Effects of Concept and Vee Mapping under Three Learning Modes on Students" Cognitive Achievement in Ecology and Genetics." Journal of Research in Science Teaching, 32 (9), 971-995.
  • Fardenesh, H. (2002). "Learning Theory Approaches and Teaching Methods." British Journal of Education Technology, 33 (1), 95-98.
  • Gurley- Dilger, L. (1992). "Gowin's vee." The Science Teacher, 59 (3), 50-57.
  • Heinze-Fry, J.A., Crovello, T.J., and Novak, J.D. (1984). 'Integration ofAusubelian Learning Theory and Educational Computing." American Biology Teacher, 46 (3), 152-156.
  • Lehman, J. D., Carter, C. and Kahle, J.B. (1985). "Concept Mapping, Vee Mapping, and Achievement Results of a Field Study with Black High School Students." Journal of Research in Science Teaching, 22 (7), 663-673.
  • Mayer, R. E., (2002). "Rote Versus Meaningful Learning."Theory Into Practice, 41 (4), 226-332.
  • Nakhleh, M. B., (1994). "Chemical Education Research in the Laboratory Environment."Journal of Chemical Education, 71 (3), 201-205.
  • Novak, J. D. (2002). "Meaningful Learning: The Essential Factor for Conceptual Change in Limited or Inappropriate Propositional Hierarchies Leading to Empowerment of Learners." Science Education, 86 (4), 548-571.
  • Novak, J. D. and Gowin, D. B. (1989). Learning How to Learn. Cambridge University Press, New York.
  • Novak, J. D., Gowin D. B. and Johansen, G. T. (1983). "The Use of Concept Mapping and Knowledge Vee Mapping with Junior High School Science Students." Science Education, 67(5), 625-645.
  • Novak, J.D., (1990). "ConceptMaps and Vee Diagrams: TwoMetacognitive Tools to Facilitate Meaningful Learning." Instructional Science, 19,29-52.
  • Robertson-Taylor, M. (1985). Changing the Meaning of Experience: Empowering Learners Through the Use of Concept Maps, Vee Diagrams, and Principles of Educating in Biology Lab Course. Cornell University, Department of Education, (Unpublished Ph.D. Dissertation), Ithaca, NY.
  • Roehrig, G., Luft, J. A. and Edwards, M. (2001). " Versatile VeeMaps." The Science Teacher, January, 28-31.
  • Roth, W. (1990). "Map Your Way to a Better Lab." The Science Teacher, April, 31-34.
  • Roth, W. M. and Roychoudhury, A. (1993). "Using Vee and Concept Maps in Collaborative Settings: Elementary Education Majors Construct Meaning in Physical Science Courses". School Science and Mathematics, 93 (5), 237-244.
  • Roth, W.M., Bowen,M.(1993). "The Unfolding Vee." Science Scope, 16 (5), 28-32.
APA YAKIŞAN M, SELVİ M, SARIKAYA R, Selvi M (2008). Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği. , 217 - 223.
Chicago YAKIŞAN Mehmet,SELVİ Meryem,SARIKAYA Rabia,Selvi Mahmut Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği. (2008): 217 - 223.
MLA YAKIŞAN Mehmet,SELVİ Meryem,SARIKAYA Rabia,Selvi Mahmut Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği. , 2008, ss.217 - 223.
AMA YAKIŞAN M,SELVİ M,SARIKAYA R,Selvi M Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği. . 2008; 217 - 223.
Vancouver YAKIŞAN M,SELVİ M,SARIKAYA R,Selvi M Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği. . 2008; 217 - 223.
IEEE YAKIŞAN M,SELVİ M,SARIKAYA R,Selvi M "Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği." , ss.217 - 223, 2008.
ISNAD YAKIŞAN, Mehmet vd. "Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği". (2008), 217-223.
APA YAKIŞAN M, SELVİ M, SARIKAYA R, Selvi M (2008). Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği. Milli Eğitim, 0(177), 217 - 223.
Chicago YAKIŞAN Mehmet,SELVİ Meryem,SARIKAYA Rabia,Selvi Mahmut Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği. Milli Eğitim 0, no.177 (2008): 217 - 223.
MLA YAKIŞAN Mehmet,SELVİ Meryem,SARIKAYA Rabia,Selvi Mahmut Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği. Milli Eğitim, vol.0, no.177, 2008, ss.217 - 223.
AMA YAKIŞAN M,SELVİ M,SARIKAYA R,Selvi M Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği. Milli Eğitim. 2008; 0(177): 217 - 223.
Vancouver YAKIŞAN M,SELVİ M,SARIKAYA R,Selvi M Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği. Milli Eğitim. 2008; 0(177): 217 - 223.
IEEE YAKIŞAN M,SELVİ M,SARIKAYA R,Selvi M "Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği." Milli Eğitim, 0, ss.217 - 223, 2008.
ISNAD YAKIŞAN, Mehmet vd. "Biyoloji Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımının Akademik Başarı Üzerine Etkisi: Difüzyon-Osmos Örneği". Milli Eğitim 177 (2008), 217-223.