Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması

Yıl: 2008 Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 203 - 224 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması

Öz:
Bu araştırmanın genel amacı öğrencilerin benimsedikleri eğitim felsefesi ile kullanıldıkları öğrenme strateji ve sahip oldukları öğrenme stillerinin karşılaştırmasını irdelemektir. Bu araştırmanın çalışma grubu 2005–2006 eğitim-öğretim yılında Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Resim-İş Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği ve İngilizce Öğretmenliği Bölümü ile Teknik Eğim Fakültesi Mobilya ve Dekorasyon Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinden random olarak seçilen öğrencilerden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin benimsedikleri eğitim felsefelerini belirlemek için “Felsefi Tercih Değerlendirme” ölçeği, öğrenme stillerini belirlemede kolb’ün “Öğrenme Stilleri Envanteri” ve öğrenme stratejilerini belirlemek içinse “Öğrenme Stratejilerini Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Veriler SPSS paket programında (%) yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama, t-testi ve ANOVA gibi istatistik analizleri yapılarak, yorum ve tartışmalara gidilmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B.(1993). “Kolb Öğrenme Stilli Envanteri”, Eğitim ve Bilim. 87: 37-47 Ocak.
  • Babadoğan, C. (2000)”Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarım Geliştirme” Milli Eğitim. 147:Temmuz-Ağustos-Eylül.
  • Chamot, A.U. (2001), Teaching Learning Strategies in Immersion Classrooms.
  • Çüçen, A. K. (2001), Felsefeye Giriş, İstanbul: ASA Kitabevi
  • Demirel, Ö. (2003), , Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegam A Yayıncılık. 5. baskı
  • Doğanay, A.Sarı, M. (2003), İlköğretim Öğretmenlerinin Sahip Oldukları Eğitim Felsefelerine İlişkin Algıların Değerlendirilmesi, “Öğretmenlerin Eğitim Felsefeleri”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, C:1(3), S:321-337.
  • Duman, B. ve Ulubey, Ö.(2006). Öğretmen Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Öğretim Teknolojilerini Ve İnterneti Kullanma Düzeylerine İlişkin Görüşleri. VI. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı (19 – 21 Mayıs / 2006). Gazimağusa - Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti.
  • Dunn R, Dunn K (1992) Teaching Elemantary Students Through Their Individual Learning Styles: Practical Approach For Grades 3-6, Massachusetts, Allyn And Bacon
  • Ergün, M. (1996), Eğitim Felsefesi, Ankara: Ocak Yayınları
  • Sönmez, V. (2002), Eğitim felsefesi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergür Derya,O (2000). “Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrenci ve Öğretim Üyelerinin Stillerinin Karşılaştırılması”, Eğitim ve Bilim.25, 118:57-66
  • Gagne, R.M. ve Glaser, R.(1987). “Foundations in Learning Research”, Instructional Technology: Foundations.Ed.: R.M.Gagne. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Gagne, R. (1977). The conditions of learning and theory of instruction (3rd ed.). New York: Holt, Rinehart and Winston, Inc.
  • Güven M.(2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.No.156
  • Halaçoğlu, M. (1999). The effect of cognitive Styles on Learner Prefences”. Yayınlanmamış yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılıç, E. (2002). “The Effect of The Dominant Learning Style on Learning Activities Prefence and Academic Achivement” EğitimBilimleri ve Uygulama.1,1:2,15.
  • Kolb ,A.D. (1986). Personal Learning Guide. Boston: McBer and Company.
  • Kolb. A.D. (1985). Learning Style Inventory. Boston: McBer and Company.
  • Kolb. A.D. (1984). Experimental Learning-Experience as The Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice Hall.
  • Liu, M.reed. M.V. (1994).” The Reletionship Between the Learning Strategies and Learning Styles in Hypermedia Enviroment”, Computers in Human Behavior. 10, 4:419-434, Win.
  • Mahiroğlu, A. (1999) “G.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri”, 4. Ulusal Eğitim Kongresi Bildirileri 1 (Program GeliştirmeÖğretmen Yetiştirme-Yaygın Eğitim). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, ss. 275-290.
  • Mayer, R. E. (1988). Learning Strategies: An Overview”. Learning and Study Strategies. ED.: Claire E.Weinstein, E.T.Goetz and P.E.Alexander. New York.: Academic Pres.
  • McCarty, B. (1983).The 4MAT in Action, Creative Lesson Plans for Teaching to Learning Styles with Right/Left Mode Technique. Barrinton: IL Excel,
  • McCarthy, B. (1987). The 4Mat System: Teching to Learning Styles With Right/Left Mode Techniques. Barrington, III.: Excel, Incorporated
  • Sönmez, V. (2002), Eğitim felsefesi, Ankara: Anı Yayıncılık. 6. Baskı, Sternberg, Robert J. (1997): Thinking styles. New York: Cambridge University Press.
  • Özden, Y. (1998). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Anı Yayıncılık İkinci basım
  • Tozlu, N. (1997), Eğitim Felsefesi, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Talu, N. (1997). Ankara Özel Tevfik Fikret Lisesi 10. Sınıf Öğrencilerinin Kullandıkları Öğrenme Stratejilerinin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • O’Maley, J. M. & Chamot, A. U. (1990). Learning strategies in second language acqusition. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Özer, B. (1993). Öğretmen Adaylarının Etkili Öğrenme ve Ders Çalışmadaki Yeterliliği. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 1993.
  • Weinstein, Claire E. ve Richard E. Mayer. (1986). "The Teaching of Learning Strategies", Handbook of Research Teaching. 3rd Edition. Editör: M.C. Wittrock. New York: Macmillan Company, 1986, ss. 315-327.
APA DUMAN B (2008). Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. , 203 - 224.
Chicago DUMAN Bilal Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. (2008): 203 - 224.
MLA DUMAN Bilal Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. , 2008, ss.203 - 224.
AMA DUMAN B Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. . 2008; 203 - 224.
Vancouver DUMAN B Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. . 2008; 203 - 224.
IEEE DUMAN B "Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması." , ss.203 - 224, 2008.
ISNAD DUMAN, Bilal. "Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması". (2008), 203-224.
APA DUMAN B (2008). Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 203 - 224.
Chicago DUMAN Bilal Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17, no.1 (2008): 203 - 224.
MLA DUMAN Bilal Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.17, no.1, 2008, ss.203 - 224.
AMA DUMAN B Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2008; 17(1): 203 - 224.
Vancouver DUMAN B Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2008; 17(1): 203 - 224.
IEEE DUMAN B "Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması." Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, ss.203 - 224, 2008.
ISNAD DUMAN, Bilal. "Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması". Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17/1 (2008), 203-224.