Yıl: 2008 Cilt: 9 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 77 - 90 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi

Öz:
Demokrasinin genç kuşaklara öğretilmesinde en önemli görev ailelere düşmektedir. Aile kurumları, demokrasi, insan hakları, özgürlük, saygı, sevgi ve hoşgörü kavramlarını kazandıran ve bu kavramları pekiştiren kurumlar olmalıdır. Araştırmanın amacı, gençlerin aile içi demokrasi ile ilgili görüşlerinin cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeylerine göre inceleyerek ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma evrenini Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmaya rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 245 öğrenci ise, araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Betimsel olan bu çalışmada anket tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Değişkenlerin birbirinden bağımsızlığını sınamak için Ki-Kare testi yapılmıştır. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, öğrencilerin aile içi demokrasi ile ilgili görüşleri aile içi demokrasi kavramının tam olarak uygulanmadığını ortaya çıkarmaktadır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akbaba, S. (1988). Ana- Baba Tutumlarının Bazı Kişilik Özellikleri Üzerine Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyükkaragöz,S. (1995). “Yükseköğretim Programları ve Demokratik Tutumlar”. Türk Demokrasi Vakfı Yayınları, 220, Ankara.
  • Çelik, Y. (2003). Ana Baba Eğitimi. Öğretmen Dünyası. Ocak 2003, Sayı:277.
  • Çınar, O. ve Büyükkasap, E. (2004). “Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Birlikte Yaşama Kültürü”. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu.Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 20-21 Mayıs 2004.
  • Doğan, İ. (2001). Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gören, Ç. ve Karadaş, M. (1997). İlköğretim Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi. İstanbul: Metinler Yayıncılık.
  • Nazlı, S. (2000). Aile Danışması. Ankara: Nobel Yayınları, No.167.
  • Onur, M. ve Gençdoğan, B. (2005). “Ana-Baba Tutumunun Demokratik Tutum Üzerindeki Etkilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. XIV.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongre Kitabı, Cilt:1, Denizli Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi,28-30 Eylül.
  • Özer, İ. (1989). “Üniversite Öğrencilerinin Demokratik Tutum ve Değerleri”. (Yayınlanmamış Doçentlik Tezi), Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Ulusavaş, M. (l991).”Demokrasi Eğitimi İlkesi Açısından Eğitim Sistemine Bakış”. I.Eğitim Kongresi Bildirileri, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, 25-27 Kasım.
  • URL 1 (2007). “Ailede Demokrasi”, http://www.egitim.cu.edu.tr/ 28.10.2007.
  • URL 2 (2007).“Ailede Demokratik Hayat”,http://www.dersyok.com/news.php? 28.10.2007.
APA ÜSTÜN A, Yılmaz M (2008). Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi. , 77 - 90.
Chicago ÜSTÜN Ahmet,Yılmaz Müge Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi. (2008): 77 - 90.
MLA ÜSTÜN Ahmet,Yılmaz Müge Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi. , 2008, ss.77 - 90.
AMA ÜSTÜN A,Yılmaz M Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi. . 2008; 77 - 90.
Vancouver ÜSTÜN A,Yılmaz M Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi. . 2008; 77 - 90.
IEEE ÜSTÜN A,Yılmaz M "Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi." , ss.77 - 90, 2008.
ISNAD ÜSTÜN, Ahmet - Yılmaz, Müge. "Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi". (2008), 77-90.
APA ÜSTÜN A, Yılmaz M (2008). Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 77 - 90.
Chicago ÜSTÜN Ahmet,Yılmaz Müge Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9, no.2 (2008): 77 - 90.
MLA ÜSTÜN Ahmet,Yılmaz Müge Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.9, no.2, 2008, ss.77 - 90.
AMA ÜSTÜN A,Yılmaz M Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(2): 77 - 90.
Vancouver ÜSTÜN A,Yılmaz M Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 9(2): 77 - 90.
IEEE ÜSTÜN A,Yılmaz M "Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, ss.77 - 90, 2008.
ISNAD ÜSTÜN, Ahmet - Yılmaz, Müge. "Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9/2 (2008), 77-90.